• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97062010273
  • خبرنگار : 71567

رئیس سابق دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد

به دنبال گرفتن پست بالاتر یا بهتر نیستم

 به دنبال گرفتن پست بالاتر یا بهتر نیستم

رئیس سابق دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه خودم پیش قدم کناره گیری از این مسئولیت شده‌ام و به دنبال گرفتن پست بالاتر یا بهتر نیستم گفت: اعتقاد شخصی من این است که مدت مدیریت مسئولین نباید بیشتر از هشت تا ۱۰ سال باشد چرا که خلاقیت‌ها در این دوره محقق می‌شود و باید جای خود را به نیروهای جوان و خلاق‌تر واگذار کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در مراسم تکریم رئیس سابق و تودیع رئیس جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اگر من از مسئولیت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها کناره گیری کردم نه به این دلیل است که خسته شده‌ام یا اینکه بخواهم پست‌های بالاتری را بگیرم. چرا که خدمت در دانشگاه‌ها و مراکز علمی بهترین نوع خدمت به شمار می‌رود و من آینده نظام را با وجود این نوع مراکز بسیار روشن‌تر و امیدبخش‌تر از گذشته می‌بینیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تنها دلیل کناره گیری من از مسئولیت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها فقط اعتقاد شخصی من است که معتقدم مدت خدمت در این مسئولیت نباید هشت تا ۱۰ سال بیشتر باشد چرا که هر اندازه خلاقیت وجود داشته باشد در این مدت مطمئنا ظهور می‌کند و باید جای خود را به مدیران خلاق‌تر و جوان بدهیم. بنابراین بنده خودم برای کناره گیری از این مسئولیت پیش قدم شدم تا مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بیش از گذشته به فعالیت‌ها و بالندگی‌های خود ادامه دهد.

رئیس سابق دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری فردی را برای مسئولیت این دفتر در دانشگاه‌ها انتخاب کردند که هم چهره حوزوی هستند و هم در دانشگاه فعال بودند. بنابراین به مناسبت این انتخاب شایسته به رئیس جدید تبریک می‌گویم. چرا که یکی از شایسته‌ترین انتخاب‌ها برای این مقام از سوی رهبری به شمار می‌رود. در واقع دکتر رستمی علاوه بر ویژگی‌های علمی و اخلاقی از جمله افرادی هستند که مدت‌ها در داخل نهاد فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند و نسبت به مسائل فرهنگی کشور نگاه راهبردی دارند و در تشخیص اولویت‌ها نیز بسیار ممتاز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان خاطرنشان کرد:‌ مسئولیت اصلی ما در مباحث فرهنگی این است که نسبت به این موضوعات نگاه راهبردی داشته باشیم و در تشخیص اولویت‌های فرهنگی بتوانیم موفق باشیم. متاسفانه در حال حاضر در این زمینه با مشکل مواجه هستیم و به درستی اولویت‌های فرهنگی کشور تشخیص داده نمی‌شود و لازم است با ابزارها و امکانات فرهنگی لازم این اولویت‌ها را تشخیص و در راستای تامین آن تلاش کنیم.

وی همچنین تقویت نگاه فرهنگی به مسائل فرهنگی و دانشگاهی را یکی از اقدامات بسیار مهم دفتر نهاد رهبری در دوران مسئولیت خود عنوان کرد و گفت: یکی از اقداماتی که انجام داده‌ام این بود که نگاه راهبردی در بین مسئولان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تقویت شود و مسائل این مراکز که یکی از پیچیده‌ترین محیط‌های فرهنگی کشور به شمار می‌رود با این نوع نگاه برطرف کنیم. امیدوارم که نگاه راهبردی و تشخیص در اولویت‌ها از طرف رئیس جدید نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نیز پیگیری شود.

رئیس سابق دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها همچنین خاطرنشان کرد: همه ما بر سر سفره انقلاب نشسته‌ایم و بدون شک مدیون این انقلاب هستیم و هیچ طلبی از انقلاب نداریم بلکه بدهکار آن نیز هستیم. اگر دنبال تحقق عزت، افتخار و توفیق هستیم باید پرچم دار انقلاب اسلامی باشیم و اصلی‌ترین مسئولیت ما مسئولان انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است. چرا که این اعتقاد یک نوع هویت به شمار می‌رود و نباید آن را امتیاز برای خود بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در پایان حرکت در مسیر انقلاب را تنها راه نجات و توسعه کشور عنوان کرد و گفت: باید این نوع تفکر در بین مدیران، مسئولین، تشکل‌های فعال، دانشجویان، دانشگاهیان و ... نهادینه شود. چرا که همانطور که تاکید نمودم عزت و سعادت تنها از طریق توجه به ارزش‌های اسلامی و انقلابی محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha