• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403040402548
  • خبرنگار : 71974

نامه دفتر انجمن‌های اسلامی دانشجویان به کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نامه دفتر انجمن‌های اسلامی دانشجویان به کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان در نامه‌ای از نامزدهای انتخابات رئیس جمهوری خواستند که مسیر دیپلماسی مقاومت را ادامه دهند.

به گزارش ایسنا،‌ دفتر انجمن‌های اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشتند و از  نامزدهای انتخابات درخواست کردند مسیر و دیپلماسی مقاومت را ادامه دهند.

در متن این نامه آمده است:

فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمالَکُمْ مبادا در مبارزه کوتاهی کنید و به دشمن پیشنهاد سازش دهید. شما بالاترید چون خدا با شماست و مطمئن باشید نتیجه مقاومت را بی‌کم و کاست به شما می‌دهد. [سوره‌ محمد، آیه ۳۵]

برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم پس از شهادت خادمان ملت ایران به خصوص شهادت سردار دیپلماسی مقاومت، شهید امیرعبداللهیان، در زمانی که ایران اسلامی در استراتژیک‌ترین موقعیت خود در قرن اخیر قرار دارد، ما شاهد هستیم که مسئله مقاومت و دیپلماسی مقاومت برای نامزدها کم‌رنگ شده و در میزگردهای تخصصی سیاست خارجی و دیگر بسترهای ارائه برنامه، به راهبردشان برای حمایت از محور مقاومت و کنشگری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران جهت ایفای نقش جدی در نظم جدید بین‌المللی اشاره خاصی نمی‌کنند یا اصلاً حرفی نمی‌زنند.

جهان در وضعیتی به سر می‌برد که نشانه‌های فروپاشی نظم پیشین و شکل‌گیری نظم تازه در جهان، پیش از هر زمان دیگری آشکار گردیده و جمهوری اسلامی ایران از موثرترین مهره‌های شکل‌گیری نظم جدید جهانی است. منطقه و جهان در شرایطی قرار گرفته است که ایده مقاومت اسلامی تبدیل به جبهه قدرتمند شده و ایران مرکز و خاستگاه این ایده است. به طبع، رئیس‌جمهور ایران تنها ریاست جمهوری ایران را بر عهده ندارد و نقش مهمی در پیش‌برد اهداف محور مقاومت ایفا می‌کند و دیگر سخن پیرامون مسئله مذاکره با غرب، آن هم در این وضعیت که گفتمانش رو به زوال و فروپاشی است، مغرضانه و سازش‌کارانه به نظر می‌رسد. پس از گذشت سال‌ها و پرداخت هزینه‌ها، مقاومت اسلامی دیگر به عقب باز نمی‌گردد و برای شکوفاتر شدن خود گام برمی‌دارد و به زودی ائتلاف‌های جدید بین‌المللی شکل خواهد گرفت که جمهوری اسلامی ایران برای شکوفا کردن ایده نو خود و ارتقای جایگاهش باید در این مهم نقش‌آفرینی کند.

بدین جهت، نامزدی که وارد میدان ریاست جمهوری می‌شود باید بداند به استقبال این شرایط رفته است و باید برنامه‌ها و ایده‌های خود را نسبت به این شرایط نو و مهم جهانی ارائه کند. شروع کار رئیس‌جمهور و استقرار دولت چهاردهم تقریبا به سالروز عملیات طوفان‌الاقصی و همچنین مجمع عمومی سازمان ملل نزدیک می‌باشد؛ برنامه این دولت آتی باید آگاهانه و ناظر به شرایط منحصر به فرد جهان باشد. گفتار سیاسی اصیل و واقعی مورد نیاز امروز «مقاومت» است. نماینده ملت ایران باید حامل مقاومت و تولید کننده مقاومت باشد. میدان دیپلماسی بدون همراه شدن با میدان مقاومت عزت و نفعی برای سرزمین ایران ندارد، لذا دیدگاه نامزدها نسبت به ایده دیپلماسی مقاومت بیش از پیش مهم است چرا که پای عزت و توانمندی ملت ایران و اسلام در میان است.

به دلیل موارد ذکر شده انتظار می‌رود نامزدها توضیحات بیشتری درباره راهبرد حمایت از محور مقاومت، استفاده از ایده‌ی تلفیق میدان و دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان و اعتلای جایگاه همه‌جانبه ایران در نظم جدید بین‌المللی برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را ارائه دهند. امید است فرد منتخب و وزیر خارجه‌اش حافظ و پیشران سخن نو انقلاب اسلامی در جهان و حامی واقعی مقاومت مظلومین و فلسطین باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha