• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 97060501989
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضو هیئت مدیره کانون توسعه فرهنگی کودکان:

والدین در محتوای کتاب‌های داستان با کودکان وارد گفتگو شوند

والدین در محتوای کتاب‌های داستان با کودکان وارد گفتگو شوند

ایسنا/اصفهان عضو هیئت مدیره کانون توسعه فرهنگی کودکان گفت: نظارت و مراقبت از کودکان به معنی محدود کردن آنها نیست بلکه باید زمینه ای فراهم شود تا آنها به شناخت برسند، فکر کنند و رفتار کورکورانه نداشته باشند و هیچ چیز را بدون اندیشه قبول نکنند و کتابخوانی نزدیکترین این راه‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فرمهر منجزی در کارگاه آموزش مربیان باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان، اظهار کرد: با مطالعه و کتابخوانی، بچه ها باور می کنند که اندیشه ورزی راهی یک طرفه نیست، یاد می گیرند در کارهای گروهی، تحمل داشته باشند که نظر مخالف را بشنوند و بپذیرند و باور کنند که نگاه های چند جانبه می تواند درست تر باشد.

این مترجم کتاب کودکان افزود: خانواده ها برای انتخاب کتاب باید به نکاتی مثل تناسب متن و تصویر، اندازه و تناسب سنی کتاب توجه داشته باشند، تا مانع از خستگی بچه ها شود و یک راه برای انتخاب و شناخت کتاب خوب، کتاب‌هایی است که در جشنواره های ادبیات کودک و نوجوان معرفی شده باشند زیرا هر جشنواره حاصل هزاران ساعت همفکری صاحبان اندیشه است.

وی تصریح کرد: والدین باید در مورد محتوای کتاب های داستان با بچه ها وارد گفتگو شوند تا لایه های پنهان شخصیت کودک و پیام داستان را کشف کنند. کتاب های داستان، تجربه های واقعی بشر است که روایت آن در معرض قضاوت گذاشته شده تا از تکرار اشتباهات جلوگیری و نادرستی ها اصلاح شود.

داور جشنواره لاک پشت پرنده تاکید کرد: خانواده هایی که با بچه ها کتاب می خوانند، به آنها یاد می دهند که برداشت های مختلف را باید شنید و به آن احترام گذاشت. گفت‌وگوهای کتاب محور، با هدف محکوم کردن نیست، بلکه ترویج فرهنگی است که دیدگاه های متفاوت هم باید مورد احترام قرار بگیرد.

داور جشنواره  جام باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان تصریح کرد: اگر در خانواده ها حول محور کتاب، کودکان را در معرض قضاوت قرار دهیم، مغز آنها همه جانبه نگر و جهانشمول شده و مانع از مغز بسته و محدود در مسیر رشد و پیشرفت آنها می شود.

منجزی تاکید کرد: هدف از اجرای جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، ترویج کار گروهی و آشنا کردن کودکان برای شنیدن و احترام به برداشت ها و اندیشه های مختلف و مخالف است تا در برابر یک جانبه نگری واکسینه شوند.

به گزارش ایسنا، در سال کاشان پایتخت کتاب ایران، سومین کارگاه آموزش مربیان باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان با حضور 90 نفر از مروجان کتاب به مدت دو روز در کتابخانه آیت اله صبوری این شهر برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha