• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97032008710
  • منبع : نمایندگی زنجان

آقاتهرانی:کسب روزی حلال در گرو صداقت است

آقاتهرانی:کسب روزی حلال در گرو صداقت است

یک استاد اخلاق به صداقت و کسب روزی حلال و تاثیر آن در تربیت فرزندان تاکید کرد .

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی شامگاه گذشته در «کارگاه آموزشی والدین آگاه؛ فرزندان موفق» ضمن تاکید بر کسب روزی حلال، اظهار کرد : روزی حلال و پاک روی تربیت فرزندان اثر مثبتی دارد و آن‌ها را افرادی صالح به بار می‌آورد.در بعضی آیات و روایات آمده است که والدین باید مراقب رفتارهای خود باشند و اگر ولایت نداشته باشند بی‌ولایتی آن‌ها را به راه‌های بد می‌کشاند .

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه قرآن و سخنان اهل‌بیت (ع)  بر اساس وحی است، اظهار کرد: این در حالی است که غربی‌ها در مسائل مختلف از جمله تربیت فرزندان بر اساس تجربه سخن می‌گویند و اگر مسئله‌ای را با حواس پنج‌گانه درک نکنند نمی‌توانند راجع به آن نظر دهند.

وی با اشاره به اینکه خوردن میوه ممنوعه، آدم و حوا را از بهشت بیرون راند، خاطرنشان کرد: ریشه بی‌حجابی و بدحجابی در خوردن لقمه حرام است و انجام محرمات و خلاف اخلاق برخورد کردن آثار سوء دارد .

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه حرام‌خوری اثر تکوینی دارد، ادامه داد: لقمه حرام، حقوق‌های نجومی و کم و زیاد کردن حقوق مردم اثرات منفی دارد که همان لحظه مشخص نمی‌شود و به تدریج خود را نشان می‌دهد.

وی به حساسیت داشتن نسبت به نان حلال تاکید کرد و افزود: خوردن مال یتیم مانند خوردن آتش است و حلال و حرام در همه اقشار و مشاغل از جمله بانکداری، مبلغان صنعتگران و سایر موارد باید مورد توجه قرار گیرد .

وی خاطرنشان کرد: پرداخت خمس از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد، به این ترتیب که در تاریخ مشخص از سال دارایی خود را مشخص کرده و یک‌پنجم مازاد آن را به مراجع مربوط بدهند .

وی تدلیس در معامله را نادرست خواند و گفت: در معامله یک شیئ را نشان دادن و چیز دیگری عرضه کردن تدلیس عنوان می‌شود اما باید در مسائل مالی با دیگران آنگونه رفتار کنیم که دوست داریم با خودمان رفتار شود که حتی تبلیغات نادرست نمایندگان در زمان انتخابات نیز شامل این موضوع است .

این استاد اخلاق تصریح کرد: روزی حلال در گرو صداقت و راستی است و برای دفع مال‌های حرام که ناخواسته وارد زندگی ما شدند بهتر است مبلغی را به عنوان رد مظالم کنار بگذاریم .

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha