• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96120703617
  • خبرنگار : 71576

فتاحیان: درباره حقوق "توماس" جمع‌بندی نکرده‌ایم

فتاحیان: درباره حقوق "توماس" جمع‌بندی نکرده‌ایم

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: استخر امیدیه از نظر فنی مشکل دارد و درباره حقوق توماس(سرمربی جدید تیم ملی شنا) مذاکره نکرده‌ایم.

فرید فتاحیان در گفت و گو با ایسنا، در مورد برنامه‌های تیم ملی شیرجه برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: در چند روز گذشته با کمیته‌فنی شیرجه جلسه‌ای داشتیم و از آقای قائم میرآبیان خواستیم تا به عنوان سرمربیگری فعالیت خود را در تیم ملی شروع کند. از ۱۰ یا ۱۲ اسفند تمرینات تیم ملی زیر نظر سرمربی شروع می‌شود. اردوهای برون‌مرزی هم حتما وجود دارند و به کمیته فنی گفته‌ایم برنامه‌های برون مرزی را هم به ما اعلام کنند، سعی داریم اعم از کمپ‌ها  و اردوهای مورد نظر کمیته را اجرا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برای ادامه فعالیت خود در فدراسیون شنا چه برنامه‌هایی دارد؟ توضیح داد: برنامه‌های ما جدا از فدراسیون نیست و می‌خواهیم برنامه‌های کمیته‌های فنی خود را به نحو احسن انجام دهیم. این مسئله یک کار تخصصی است و ما هم تلاش می‌کنیم تا جایی که امکانش باشد خواسته‌های کمیته‌ها را برآورده کنیم. خوشبختانه برنامه‌های تیم ملی واترپلو ۸۰ درصد نهایی شده است. کادرفنی تیم ملی شنا هم برنامه‌های خود را ارائه کرده است و فدراسیون در حال ارزیابی است تا ببیند به چه اندازه می‌تواند این برنامه‌ها را اجرایی کند. در مورد شیرجه هم منتظر دریافت برنامه‌ها هستیم.

دبیر جدید فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در مورد اردوی مشترک تیم ملی واترپلو ایران با تیم چین گفت: از تاریخ ۲۱ مِی تیم چین درایران خواهد بود و در ۲۰ تا ۲۶ آوریل هم تیم ایران در چین حضور خواهد داشت. همچنین تیم ملی ایران در مساقات ملی این کشور هم شرکت می‌کند. البته قبل از تورنمنت چین تیم ملی واترپلو به ایتالیا میرود تا اردوی مشترک خود با این کشور را برگزار کند.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر هدایت تیم ملی شنا بر عهده چه کسی است؟ تصریح کرد: فعلا خشایار حضرتی سرمربی تیم ملی است. پیشنهاداتی هم برای تمرینات تیم ملی داده‌اند که انشاالله بتوانیم آن‌ها را فراهم کنیم. تا بازی‌های آسیایی آقای حضرتی سرمربی خواهد بود. اگر مربی خارجی مدنظر فدراسیون هم به ایران وارد شود، هدف ما استفاده از او برای رده‌های سنی پایه است.

فتاحیان با بیان اینکه فدراسیون شنا تعاملاتی را با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش دارد، ادامه داد: رضوانی جلساتی را با مسئولان برگزار می‌کند تا شرایط اعزام تیم‌های ملی شنا، شیرجه و وترپلو را فراهم کند. تلاش ما این است که سه تا چهار ورزشکار را برای هر کدام از رشته‌های شنا و شیرجه، در کنار تیم ملی واترپلو اعزام کنیم. امیدوارم این خواسته فدراسیون محقق شود.

او همچنین درباره هیات اجرایی فدراسیون شنا توضیح داد: قطعا تلاش همه نفرات در این هیات در راستای پیشرفت فدراسیون است. بنده به عنوان یکی از نفرات هیات اجرایی که دراین فدراسیون فعالیت میکنم، همه تلاش خود را انجام میدهم تا همه خواسته‌های جناب رضوانی در راستای تحقق سیاست کلی فدراسیون صورت گیرد. امیدواریم همه ما بتوانیم، اهدافی که رئیس فدراسیون تایید میکنند را به شکل اجرایی درآوریم.

دبیر فدرسیون شنا با بیان اینکه نبود خوابگاه دلیل لغو مسابقات رده‌های سنی ۱۰ تا ۱۱ سال شنای دختران بود، توضیح داد: شنای بانوان برگزار خواهد شد اما چون رده‌های سنی ۱۰ تا ۱۱ سال حساس هستند، در حالی که خوابگاه خوب فراهم نکرده‌ایم این مسابقات را برگزار نمی‌کنیم.

او همچنین در پاسخ به این سوال که حقوق توماس(مربی جدید تیم ملی شنا) چقدر است؟ اظهار کرد: فعلا در مورد حقوق او مذاکره نکرده‌ایم. اما در مورد رزومه وی در سایت فدراسیون همه چیز گویا است. او از مربیان بزرگ شنا است که ۶۰ سال در عرصه مربیگری این رشته کار کرده و در المپیک ریو هم هدایت تیم ملی شنای مجارستان را بر عهده داشته است.

فتاحیان در ادامه با بیان اینکه به تعویق افتادن بازی فینال لیگ واترپلو بخاطر مشکلات فنی استخر امیدیه است، گفت: باید یکسری قوانین را در بازی فینال بیشتر رعایت کنیم چون از هر بازی از حساسیت‌های خاص خود برخوردار است. تابلو ۳۰ ثانیه‌ای استخر امیدیه باید تست می‌شد به همین دلیل قدری دست نگهداشتیم.

او در پاسخ به این سوال، اگر استخرامیدیه مشکل دارد چرا بازی پلی‌آف سایپا و نفت امیدیه در آن برگزار شد؟ اظهار کرد: اگر قرار باشد همه مسابقات لیگ واترپلو در استخر استاندارد انجام شود، استخر استاندارد ما بیشتر از دوتا نیست و در این صورت مجبور هستیم میزبانی را از تیم‌ها بگیریم! ما دنبال حمایت از تیم‌ها هستیم و به همین دلیل تلاش میکنیم صورت مسئله را پاک نکنیم و از میزبان‌ها می‌خواهیم مشکلات فنی را برطرف کنند.

فتاحیان همچنین در پاسخ به این سوال، چرا رفت و آمد تیم‌ها در لیگ‌برتر شنا، شیرجه و واترپلو زیاد است؟ پاسخ داد: برنامه فدراسیون حمایت از تیم‌های مختلف است تا در لیگ‌ها حاضر شوند چون ورزشکاران ملی پوش ما از همین لیگ‌ها ساخته میشوند. کار اصلی ما حمایت از تیم‌ها است اما بعضی از تیم‌ها در یک فصل میتوانند اسپانسر بگیرند اما در سال بعد نمیتوانند، همین مسئله باعث رفت و آمد آن‌ها است. خوشبختانه در شنا و واترپلو به یک شکل ثابتی رسیده‌ایم اما در شیرجه اینطور نیست و کمیته شیرجه باید تلاش بیشتری انجام دهد.

فرید فتاحیان در پایان این گفت و گو در مورد سمت جدید محسن سمیع‌زاده(دبیر سابق فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو) گفت: آقای سمیع‌زاده در فدراسیون و کنار شنا خواهند بود. خود او هم گفته می‌خواهد در قمست شنا به عنوان مربی و مشاوره فعالیت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha