• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 96110402367
  • منبع : موسسه اوج

با حضور رهبران ادیان در ایران

مجموعه مستند «وطنم» رونمایی شد

مجموعه مستند «وطنم» رونمایی شد

مجموعه مستند «وطنم» با حضور رهبران ادیان، مذاهب و اقلیت‌ها در ایران در مراسمی در فرهنگسرای اندیشه رونمایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوج، مراسم رونمایی از مجمومه مستند «وطنم» شب گذشته با حضور رهبران ادیان و مذاهب، هنرمندان و شخصیت‌ها و مقامات لشگری و کشوری در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در این مراسم که در قالب همایش ملی برگزار شد، رهبران و نمایندگان هر کدام از ادیان به ایراد سخنرانی پرداختند و به وحدت همه ادیان در کشور ایران تاکید کردند.

در ابتدای این همایش ملی، حجت الاسلام و المسلمین مبلغی که به نمایندگی تشیع در این مراسم حضور پیدا کرده بود به حضور آزاد تمام ادیان در سراسر کشور اشاره کرد و به حقوق شهروندی تمام اقلیت ها در ایران پرداخت و ساخت مجموعه مستند «وطنم» را گامی بلند در جهت وحدت میان ادیان دانست.

در ادامه این مراسم خاخام آرش تهرانی به نمایندگی از جامعه یهودی‌ها، مولوی مسلمان به نمایندگی از اهل سنت، موبد اردشیر خورشیدیان به نمایندگی جوامع زرتشت، کشیش اریستاگیس شاه میریان از جامعه مسیحیان، بت یونان از آشوری ها و ماموستا نقیبی از اهل سنت کردستان به ایراد سخنرانی پرداختند و به حفظ وحدت ادیان در ایران تاکید کردند.

سخنرانان این مراسم با ستایش از ساخت مجموعه مستند «وطنم»، ساخت این چنین آثار هنری در خصوص ادیان را به کمک به شناخت بیشتر مردم کشور نسبت به آیین، سنن و رسوم اقلیت‌ها و ادیان دانستند و به ساخت بیشتر چنین مجموعه‌هایی درخصوص ادیان اظهار امیدواری کردند.

در این همایش گروه موسیقی آوای دل از ایرانشهر دو قطعه موسیقی بلوچی و فارسی نواخت.

در پایان مراسم از خانواده‌های شهدای اقلیت در کشور با حضور بر روی سن تقدیر شد.

مجموعه مستند «وطنم» از تولیدات سازمان هنری رسانه‌ای اوج به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید مصطفی موسوی تبار و هادی داوودآبادی با محوریت ادیان، مذاهب و اقلیت‌ها در ایران در هفت قسمت ساخته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha