• جمعه / ۳ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96090301247
  • منبع : نمایندگی مرکزی

فرماندار عنوان کرد:

از سرگیری تولید اتوبوس در ساوه از سال آینده

از سرگیری تولید اتوبوس در ساوه از سال آینده
عکس تزیینی است.

ایسنا/مرکزی معاون استاندار و فرماندار ساوه از آغاز برنامه‌های هفته فرهنگی در این شهرستان از روز شنبه چهارم آذرماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد بهاروند در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درخصوص آخرین وضعیت تحقق سرمایه‌گذاری خودروسازی رنوی فرانسه در ساوه با وجود سنگ‌اندازی‌های خودروسازی داخلی گفت: تمامی اقدامات لازم به منظور واگذاری زمین با تغییر کاربری از کشاورزی به صنعتی و مباحث زیست محیطی آن انجام شده است و از طرفی کارخانجات بن رو این شهرستان از مجموعه‌های وابسته به سایپا نیز از آمادگی لازم برای ایجاد سرمایه گذاری برای رنو برخوردار است.

وی با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر سرمایه‌گذاری رنو در نقطه‌ای دیگر از کشور غیر از ساوه گفت: این‌ موضوع هنوز قطعیت پیدا نکرده و هیچ نقطه‌ای از کشور شرایط لازم مانند ساوه را ندارد.

فرماندار ساوه با اشاره به اقدامات تشویقی که به منظور مجاب کردن خودروساز فرانسوی در این شهرستان صورت گرفته است، گفت: پیگیری نماینده مجلس، برگزاری جلسه استاندار مرکزی با معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، روند سرمایه‌گذاری رنو در ساوه را تسهیل کرده و تسریع بخشیده است.

وی تاکید کرد: با سرمایه‌گذاری رنو در ساوه علاوه بر ایجاد بیش از 6 هزار شغل، تولید خودرو در این شهرستان تقویت و تکنولوژی مدرن در تولید خودرو به داخل کشور منتقل خواهد شد و این شرکت با 70 شرکت قطعه‌ساز خودروی جهان قرارداد منعقد کرده که حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری را روانه این شهرستان خواهد کرد.

وی ادامه داد: شهرستان ساوه هم دارای منطقه ویژه اقتصادی است و هم برخوردار از منطقه صنعتی به لحاظ استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور است و از هر حیث آماده سرمایه‌گذاری و استقرار خودروسازان فرانسوی هستیم، اما گزینه اول و پیشنهادی، سرمایه‌گذاری فرانسوی‌ها در شرکت بن رو از مجموعه‌های وابسته با سایپا است.

فرماندار ساوه در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا در خصوص آماده بودن زیرساخت‌های شهرستان از قبیل آب، برق، گاز و مسکن برای پذیرش افراد جویای کاری از نقاط مختلف کشور با ایجاد اشتغال بیش از 6 هزار نفر در این شهرستان گفت: اولا باید گفت حجم بالای سرمایه گذاری رنوی فرانسه در ساوه موجب رونق اقتصادی شهرستان شده و بخشی از درآمد این شرکت در قالب ارزش افزوده در حوزه عمرانی و زیرساختی شهرستان هزینه می‌شود و ثانیا از آنجا که صنعت خودرو آب بر نیست مشکل خاصی در تامین آب این صنعت نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: از آنجائی که درآمد کارگر شاغل در خودروسازی به مراتب بیشتر از درآمد کارگر شاغل در سایر حوزه‌های تولیدی و صنعتی است قطعا با ایجاد این حجم اشتغال در ساوه از سوی کارفرما برای احداث شهرک‌های جدید مسکونی و تامین نیازهای آن برنامه‌ریزی و تدبیر خواهد شد و هنر این است که هم اشتغال ایجاد کرد و هم زیرساخت‌های لازم  برای ایجاد سرمایه گذاری بالغ بر 550 میلیون یورو را فراهم ساخت.

فرماندار ساوه در ادامه به احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در ساوه با ظرفیت 1200 مگاوات اشاره کرد و افزود: این نیروگاه که قرار است در پنج نقطه کشور احداث شود در ساوه به عنوان یکی از نقاط کشور با سرمایه گذاری به مراتب بالاتر از رنو و با میزان یک میلیارد و 200 میلیون یورو انجام خواهد شد و با جذب بالغ بر 500 مهندس و متخصص دانشگاهی منجر به توسعه شهرستان و تامین برق پایدار خواهد شد.

وی افزود: با احداث این نیروگاه که قابلیت ارتقای ظرفیت تا 1800 مگاوات را خواهد داشت مشکل کمبود برق صنعت شهرستان برطرف و ساوه به عنوان یک منطقه صادرکننده و فروشنده برق تبدیل خواهد شد که در این حوزه نیز کارهای اساسی انجام و تعهدات دولتی صورت گرفته است و با صدور مجوز نهایی از سوی محیط زیست کشور در آینده نزدیک کار عملیاتی از سوی سرمایه گذار خارجی در منطقه طرازناهید این شهرستان آغاز خواهد شد.

فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به از سرگیری تولید اتوبوس در شرکت رانیران این شهرستان گفت: کارخانه رانیران یک کارخانه قدیمی است که از سال 1375 تاسیس و تا سال 1392 با تولید روزانه چهار دستگاه اتوبوس فعالیت داشت و بعدها به دلایل متعددی تولیدات خود را متوقف کرد که با اقدامات حمایتی، این شرکت به چرخه تولید برگشت تا بتواند به رونق گذشته خود برگردد.

وی گفت: تنها مشکل این شرکت در حال حاضر استفاده از تکنولوژی قدیمی در ساخت اتوبوس است که کارساز نیست و با پیگیری‌های صورت گرفته و با مشارکت واحدهای تولیدی اتوبوس سازی اروپائی و با انتقال تکنولوژی مدرن روز و تجهیزات پیشرفته، خودروی متناسب با پیشرفت روز تولید و با توافقاتی که با کشور سوئد صورت گرفته است از سال آینده اتوبوس پیشرفته مطابق با استاندارهای جهانی در این واحد تولید خواهد شد.

بهاروند به سرمایه‌گذاری شرکت کاریزان خودروی ساوه برای تولید خودروی سواری با مشارکت اروپایی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این شرکت که هم‌اکنون در حوزه تولید خودروهای کاویان باری فعالیت دارد در فاز توسعه‌ای خود اقدام به تولید خودروی سواری خواهد کرد که با افتتاح واحد رنگ خودرو در سال آینده و سپس بهره‌برداری کامل تا سال 1398 شهرستان ساوه به قطب تولیدکننده انواع خودرو در کشور تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha