• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96081006184
  • خبرنگار : 71089

رئیس دفتر شینهوا در تهران:

کمربند جاده ابریشم درهای جدید توسعه را باز کرده است

کمربند جاده ابریشم درهای جدید توسعه را باز کرده است

رئیس دفتر خبرگزاری شینهوا در تهران با اشاره به کمربند اقتصادی جاده ابریشم گفت، پیشرفت‌های بسیاری در حوزه کمربند اقتصادی جاده ابریشم ایجاد شده و این امر درهای جدید توسعه را به کشورهای این جاده بازکرده است.

به گزارش ایسنا، دونگ مو، رئیس دفتر خبرگزاری شینهوا در تهران در نشستی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و رسانه‌ها با اشاره به آینده جاده ابریشم گفت: این جاده به عنوان جاده تجارت و تبادل فرهنگی میان کشورهای موجود در مسیر این جاده بنا نهاده شده است. در سال ۲۰۱۳ شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین ابتکارعملی را مطرح کرده و کمربند اقتصادی جاده ابریشم را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: این ابتکارعمل که فراتر از زمان و مکان است چین را به بقیه دنیا ارتباط می‌دهد و کشورهایی که در این مسیر قرار دارند مانند ایران فرصت‌های جدید توسعه را تجربه می‌کنند. این کمربند اقتصادی متناسب با نیازهای کشورهای این جاده است.

این فعال رسانه‌ای چین اضافه کرد: کشورهایی که در این مسیر قرار دارند تاکنون به این ابتکارعمل پاسخ مثبت داده و پیشرفت‌های خوبی در این باره حاصل شده است.

وی در ادامه اظهاراتش بر همکاری چین به خصوص خبرگزاری شینهوا با رسانه‌های کشورهای دیگر که در جاده ابریشم قرار دارند، تاکید کرد و گفت: رسانه‌های ایرانی و چینی تبادلات و همکاری‌های خود را براساس این ابتکارعمل اجرا می‌کنند. پکن و تهران فراتر از همکاری‌های معمول در حوزه‌های مختلف روابط گسترده‌ای دارند. من امیدوارم در آینده روابط چین و ایران گسترده‌تر از گذشته شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تاسیس خبرگزاری شینهوا گفت: این خبرگزاری در حال حاضر ۱۰ هزار کارمند دارد که پنج هزار آنها دبیر و خبرنگار هستند. این خبرگزاری ۱۷۰ دفتر خارجی در سراسر جهان دارد که دو هزار خبرنگار در این دفاتر کار می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha