• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 96072413323
  • خبرنگار : 71576

اسبقی: تیم ملی نیاز به همدلی بیشتری دارد/ سعی می‌کنم سهمیه گرنداسلم را کسب کنم

اسبقی: تیم ملی نیاز به همدلی بیشتری دارد/ سعی می‌کنم سهمیه گرنداسلم را کسب کنم

ملی‌پوش تکواندوی ایران معتقد است که تیم ملی تکواندو از نظر فنی سطح بالایی دارد و تنها نیاز آن همدلی بیشتر در بین ملی‌پوشان است.

بهنام اسبقی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سطح خوب تیم ملی تکواندوی ایران اظهار کرد: تیم ملی ایران بسیار خوب و منسجم است که می‌تواند نتایج خوبی را هم کسب کند. پتانسیل تکواندوی ایران بالا است اما به نظر من اگر ملی‌پوشان همدلی بیشتری داشته باشند می‌توانند در همه‌ی رقابت‌های پیش رو بهترین نتایج را کسب کنند. در حال حاضر اصلی‌ترین نیاز تیم ملی تکواندو همدلی است که کمی نیاز است بر روی این مسئله کار کنیم.

او در مورد دوپینگ‌های اخیر در تکواندوی ایران هم گفت: نقش فدراسیون و تکواندوکاران در این مسئله بسیار روشن است. فدراسیون باید با برگزاری کلاس‌هلای بیشتر سطح آگاهی را در بخش بزرگسالان برای ورزشکاران و در رده‌ی نونهالان در بین خانوانده‌ها بالاتر ببرد. من خودم در جایگاه یک ورزشکار زمانی که می‌خواهم دارویی را مصرف کنم به دکتر اطلاع می‌دهم که مبادا عامل دوپینگ باشد و همه‌ی ورزشکاران باید این کار را کنند. همچنین خانواده‌ها هم اگر از این مسائل آگاه باشند مطمئنا جریان را با پزشک تیم‌ها در میان می‌گذارند.

مدال آور تکواندوی ایران با اعلام رضایت از آمادگی فعلی خود توضیح داد: پیش از ملحق شدنم به تیم ملی هم تمرینات آماده سازی خودم را به صورت انفرادی پیگیری می‌کردم تا از شرایط آمادگی دور نشوم اما طبیعتا تمرینات در اردوهای تیم ملی شرایط بهتری داشته و منظم‌تر پیگیری می‌شود. تا نخستین تورنمنتی که باید شرکت کنم 45 روز زمان دارم و قطعا سعی خود را می‌کنم به بهترین شرایط آمادگی برسم.

او با اشاره به برنامه‌های آینده‌ی خود گفت: نخستین مسابقاتی که در پیش رو دارم رقابت‌های گرنداسلم است که در تاریخ دو آذر برگزار می شود. بعد از این تورنمنت رقابت‌های لیگ را در داخل کشور پیش رو داریم که باید ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود. بعد از اتمام همکاری‌ام با تیم "کن" فعلا قراردادی با تیم‌های لیگ برتری امضاء نکرده‌ام و باید منتظر بود که شرایط تیم‌ها مشخص شود.

ملی‌پوش تکواندوی ایران با اشاره به مسابقات گرندپری لندن خاطرنشان کرد: رقابت‌های گرندپری همیشه سطح بالایی داشته است و تیم‌ها با قدرت زیادی در این میدان حاضر می‌شوند. البته در این سری از مسابقات گرندپری دو تیم کره و مکزیک در وزن من حضور ندارند که همیشه جزو تیم‌های مدعی و حریفان اصلی ایران بوده‌اند. نبود این دو تیم می‌تواند تا حد زیادی کار را در این وزن برای ایران راحت کند. با این حال سطح رقابت‌ها بالا است و امیدوارم ملی‌پوشان تکواندو نتایج خوبی را کسب کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا می ‌تواند سهمیه حضور در مسابقات گرنداسلم را کسب کند یا نه، توضیح داد: این رقابت‌ها سهمیه آزاد است و همه می‌توانند با یک عملکرد خوب در انتخابی‌های کشور چین جواز حضور در این میدان بزرگ را کسب کند. من هم تلاش خود را می‌کنم تا با عملکرد قابل توجه جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کنم.

وی در مورد اعزام نشدنش به رقابت‌های تکواندوی گرندپری لندن، اظهار کرد: برای اعزام شدن به این رقابت‌ها نیاز به ویزا داشتم که باید ابتدا به کشور ترکیه می‌رفتم و از آنجا اقدام به گرفتن ویزا می‌کردم. به دلیل کمبود زمان و اذیت‌هایی که در مسیر گرفتن این مجوز وجود داشت از گرفتن ویزا منصرف شدم و به همین دلیل در این گرندپری حضور ندارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha