• شنبه / ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96011202949
  • منبع : نمایندگی قم

استاد حوزه و دانشگاه:

اندیشه ناب امام هادی(ع)، هدایتگر شیعه در فضای حکومت ظالمان بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اندیشه ناب امام هادی (ع) و روشنگری‌های ایشان، هدایتگر جامعه شیعه در فضای حکومت ظالمان بود.

حجت الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با گرامیداشت سالروز شهادت امام هادی(ع) عنوان کرد: اندیشه ناب این امام همام و بینش و روشنگری‌های ایشان، هدایتگر جامعه شیعه در فضای حکومت جور و ظالمان بود.

وی افزود: امام هادی (ع) را با ویژگی‌ها و خصلت‌های زیادی می‌شناختند. ایشان نمونه‌ای از انسان کامل دارای مجموعه گسترده‌ای از اخلاق و خصلت‌های انسانی و دینی است که هر یک می تواند الگوئی مهم برای امت شیعه باشد.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: خوش خلقی، صداقت، بزرگی، بخشش،نیکی، مهربانی و کرم از ویژگی‌های امام هادی (ع) است که ایشان را به لحاظ اخلاقی در دوران خود زبانزد کرده است.

وی بیان کرد: ایشان همچنین در عبادت، دعا در دل شب، ساده زیستی، علم و دانش، حضور در مناظره‌های علمی، آگاهی بخشی، سخنوری، گفتار شیرین، مهربانی با زیردستان، استدلال و منطق و ظلم‌ستیزی و مقابله با جور و صبر و شکیبایی نیز همچون گوهری درخشان جلوه‌گری می‌کردند.

حجت الاسلام غرویان اظهار کرد: ایشان حتی برای اهل علم و دانش احترام خاصی قائل بود و در مناطرات علمی در کمال ادب و احترام به سخنوری می‌پرداخت.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم ایشان بخشش بود تا جایی که در توصیف بخشش ایشان می گفتند «انفاق امام هادی (ع) به قدری بود که جز پادشاهان کسی توانایی انجام آن را نداشت و مقدار بخشش‌های ایشان تا آن زمان از کسی دیده نشده بود.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: ایشان همچنین در سخت کوشی و تلاش برای معاش نیز شناخته می‌شود و هدایتگری‌های ایشان مانعی برای تلاش و کوشش در زندگی نبود.

وی عنوان کرد: مردم و مسئولان باید منش و سخنان امام هادی(ع) را سرلوحه امور خود قرار دهند و توجه خاصی به بینش دینی و سیاسی و منش این امام همام داشته باشند.

حجت الاسلام غرویان تصریح کرد: امام هادی (ع) همانند امامان دیگر وظیفه اصلی خود که هدایت و مردم بود را به خوبی انجام دادند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند.

وی گفت: عمل به سخنان و دستورات امامان جامعه را به سمت و سوی اخلاق و عزت سوق می‌دهد از این رو باید جوانان را با زندگی معصومین(ع) آشنا کنیم.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر سال‌های امامت آن حضرت در سامرا، تحت نظارت مستقیم حاکمان عباسی سپری شد. دوره امامت او همزمان با حکومت چند تن از خلفای عباسی از جمله متوکل بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha