• شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95092011945
  • منبع : نمایندگی گلستان

کنگره بزرگداشت شهدای کارمند استان گلستان برگزار شد

کنگره بزرگداشت شهدای کارمند استان گلستان برگزار شد

کنگره 124 شهید کارمند استان گلستان در راستای اجلاسیه ملی 4000 شهید استان گلستان صبح امروز در مسجد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر سپهر معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در این مراسم با اشاره به اجلاسیه 4000 شهید استان ، آن را بزرگترین رخداد فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی استان گلستان طی 2 دهه گذشته دانست. برنامه‌های این اجلاسیه از آذر ماه سال گذشته با همکاری فرمانده سپاه نینوا استان و مدیران کل و دانشگاهیان استان و به مسئولیت استاندار آغاز شد. در این مدت تا زمان برگزاری اجلاسیه در تاریخ 25 آذر ماه، بالغ بر 4000 برنامه تدارک دیده شد.

وی به اجرای برنامه‌های مختلف در راستای اجلاسیه 4000 شهید استان اشاره کرد و افزود: در این خصوص برنامه‌های مختلفی از جمله کنگره شهدای دانشجویی و دانش‎آموزی، کنگره بزرگداشت شهدای اهل سنت و امروز نیز کنگره بزرگداشت شهدای کارمند استان گلستان را اجرا کردیم و  امیدوارم با برگزرای این اجلاسیه همه ما در هر پست و مقامی که هستیم، چه روسای ادارات، کارمندان، ورزشکاران و هنرمندان،  راه شهدا را ادامه دهیم. ما بر سرسفره شهدا ایستاده ایم و راه آنها را با گوشت و پوست و خون خود ادامه خواهیم داد.

طهماسبی با بیان اینکه استان گلستان نماد وحدت و یکرنگی است و وحدت در آن موج میزند، خاطرنشان کرد: در دیدار اعضای شورای سیاستگزاری اجلاسیه ملی 4000 شهید گلستان با مقام معظم رهبری در 15 آذرماه، ایشان بحث وحدت در استان گلستان را بعنوان نمونه بارز وحدت در ملل مسلمان ذکر کردند.

سردار محمدحسین سپهر معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این کنگره گفت: انقلاب اسلامی ما برای مستضعفان جهان امیدی به وجود آورد تا حکومت اسلامی را در کشورهای خود عرضه کنند.

وی این افتخار را به برکت خون شهدا دانست و افزود: وظیفه ما در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تبیین راه و تشریح آرمان‎های آنها و عمل به راه شهدا است.شهدای ما اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور ما مورد اشغال استکبار قرار بگیرد. امروز قدرت‎های بزرگ استکباری قدرت اسلام و مسلمانان را درک کردند.

سپهر در ادامه گفت: امروز تبعیت از ولی فقیه، دشمن‌شناسی، تولید علم سرشار، اقتدار دفاعی و وحدت همه اقوام و گروه‎ها و مذاهب اسلامی در کشور از جمله دیگر خواسته‎های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی به 600 شهید اهل سنت استان گلستان اشاره کرد و گفت: این امر خود نشان دهنده وحدت در جامعه اسلامی است. مقام معظم رهبری در دیدار  شورای سیاستگذاری اجلاسیه 4000 گلستان با  ایشان، از وحدت در استان گلستان یاد و از همه افرادی که در این راستا تلاش می‎کنند، قدردانی کردند.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درادامه به وصیتنامه امام اشاره و خاطرنشان کرد: تولید علم سرشار، جلوگیری از نفوذ دشمن، اتحاد و وحدت مذاهب اسلامی مسائلی است که امام راحل همیشه توصیه کردند به آنها توجه کنیم.ما تنها کشوری هستیم که مذاهب اسلامی با اتکا به اهل بیت و شیعه و سنی در کنار هم افتخار آفریدند چراکه وحدت تولید اقتدار می‌کند.

سردار سپهر در پایان اظهار کرد: هر کسی با هر تفکری که دارد مدیون شهدا، ایثارگران، رزمندگان و جانبازان پیش از پیروزی انقلاب تا شهدای مدافع حرم است و باید پیام تمامی شهدایی که در جهان اسلام برای مبارزه با استکبار در حال دفاع هستند را به جهانیان برساینم.

در پایان مراسم از دو کتاب مرتبط با شهدای استان رونمایی شد. کتاب اول با نام "روایت رهایی" نوشته غلامرضا خارکوهی که خاطرات شهید کارمند جهانگیر مرجانی در آن نوشته شده است و کتاب دیگر با نام "جاده‌های آسمان" که روایت مجموعه داستان‌های کوتاه از شهید حسینعلی ایزانلو است که توسط حمیدرضا میرزایی فرد نوشته شده است.

اولین اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان ۲۵ آذرماه با سخنرانی دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha