• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۵ / ۰۶:۳۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95091407236
  • منبع : نمایندگی گلستان

استاندار گلستان:

جریان شهدا و دفاع مقدس باید به یک مکتب تبدیل شود

جریان شهدا و دفاع مقدس باید به یک مکتب تبدیل شود

استاندار گلستان شهدا را مدل مبارزه با باطل و احیای حق دانست و گفت: شهیدان و خانواده‌های آنها نیازی به برگزاری همایش‌ها و اجلاسیه‌ها ندارند اما جامعه، زمانه ما و نسل‌های آینده نیازمند استمرار یاد و خاطره شهیدان هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن صادقلو در جلسه شورای سیاست‌گذاری اجلاسیه 4000 شهید این استان، با بیان اینکه بشریت و همه ما بدهکار شهدا هستیم، اظهار کرد: جریان شهدا و دفاع مقدس باید به مکتب تبدیل شود و برگزاری اجلاسیه شهیدان در استان توفیقی است که شاید بار دیگر حاصل نشود.

وی با تاکید بر اهمیت اقدامات صورت گرفته در راستای اجلاسیه 4000 شهید، گفت: باید مستندسازی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته انجام شود.

وی با اشاره به همایش‌ها و کنگره‌هایی که طی روزهای آتی و 25 آذر در استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: استفاده از نمادهای ماندگار و همچنین ماندگارسازی نمادهای شهدای استان باید مورد توجه دست‌اندرکاران برگزاری مراسم‌های مربوط به اجلاسیه باشد.

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت دادن به اقوام و نسل جوان در برنامه‌های این اجلاسیه، یادآور شد: نافذین محلی، نهادهای مردمی و تشکل‌های غیردولتی نقش بسزایی در فراگیری اقدامات دارند و می‌توانند در مردمی شدن آنها موثر باشند.

دکتر صادقلو پرهیز ازسیاسی و جناحی شدن در مراسم‌ها را پراهمیت دانست و گفت: نباید در جلسات، سخنرانی‌ها، تبلیغات و غیره مسائل جناحی دخالت داده شود چرا که موجب کاهش معنویت و جاذبه خواهد شد.

وی توجه به مباحث ترافیکی در زمان برگزاری اجلاسیه را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید مسائل ترافیکی در رفت و آمد افراد و خانواده‌های شهدا به محل برگزاری اجلاسیه مورد توجه قرار گیرد و همچنین ظرفیتی را به عنوان جمعیت پیش‌بینی نشده مورد توجه قرار داد.

استاندار گلستان در پایان بر پیگیری بودجه فعالیت‌ها، تزئینات شهری، اجرای تبلیغات جاذب، تهیه هلی کوپتر امدادی، تعیین تکلیف دهکده مقاومت، پیش‌بینی مشکلات احتمالی برق، ارزیابی مستمر فعالیت‌ها، امنیت غذایی مدعوین و انتشار چند شعار اساسی در برگزاری اجلاسیه تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha