• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95081007287
  • خبرنگار : 71431

از لقبی که نجفی به دانش آشتیانی داد تا زنی که لاغری به قیمت از دست رفتن جانش تمام شد

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه

«تسویه کامل معوقات فرهنگیان بازنشسته تا نیمه آذر»، « انتقاد از چالش‌های حل نشده در اجرای طرح LEZ»، « نگرانی از مصرف خودسرانه دارو در کشور»،«ناخدای شایسته کشتی تعلیم و تربیت از زبان نجفی»، «توضیح درباره چرایی واگذاری شهروند و شهرآفتاب از سوی شهرداری»، «جلوگیری بهزیستی از وقوع 4200 مورد خودکشی» و ... از جمله مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در 24 ساعت گذشته است.

به گزارش ایسنا، گروه اجتماعی ایسنا در 24 ساعت گذشته بیش از 60 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است، خبرهایی که برخی از آنها به فراخور موضوع و محتوا بیش از دیگر خبرها در دیگر رسانه‌ها و فضاهای مجازی انتشار یافته و فراگیری بیشتری داشته است در ادامه آمده است و مخاطبان ایسنا با کلیک روی تیتر هرکدام از اخبار می‌توانند به متن کامل آن دسترسی پیدا کنند.

آمار نگران کننده مصرف خودسرانه دارو

سید مهدی سجادی، دبیر انجمن داروسازان ایران، ضمن اشاره به رواج خود درمانی در کشور، نسبت به اینکه اطلاعات عمومی مردم تبدیل به دلیل آنها برای درخواست داروهای مختلف شده هشدار داد. او در گفت‌وگو با گروه سلامت ایسنا شایع‌ترین مواردی که شهروندان در آن درخواست خودسرانه دارو کرده‌اند را نیز اعلام کرده است.

توضیح درباره چرایی واگذاری شهروند و شهرآفتاب

ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در گفت‌وگو با گروه شهری ایسنا، درباره واگذاری شهروند و شهرآفتاب توضیحاتی را ارائه کرده و گفت که هدف از آن  تسویه بدهی پنج هزارو 200 میلیارد تومانی شهرداری به بانک شهر نیست بلکه شهرداری با این واگذاری به دنبال کسب درآمد پایدار شهری است.

انتقاد از عدم حل مسائل در اجرای LEZ

پس از گذشت 10 روز از اجرای طرح LEZ یا همان کاهش، سردار سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با گروه انتظامی ایسنا از وجود برخی مسائل در اجرای این طرح انتقاد کرد، اشاره حسینی به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی، فرسودگی ناوگان دستگاه‌های دولتی و نظامی و عدم صدور معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها بود.

تسویه کامل معوقات فرهنگیان بازنشسته تا نیمه آذر

منصور مجاوری، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با گروه آموزش و پرورش ایسنا، به تشریح سازوکار انتشار اوراق به منظور تامین مالی پاداش پایان خدمت بازنشستگان در سال 94 پراخت و گفت: امیدواریم پس از طی فرآیندهای مربوط تا 15 آذرماه کلیه معوقات بازنشستگان فرهنگی به صورت کامل و یکجا پرداخت شود.

ورود بیمه‌ها به قصورهای پزشکی مغایر با اسناد بالا دستی است

در پی اظهارات اخیر یکی از مسئولین وزارت رفاه مبنی بر ورود بیمه‌ها در رسیدگی به قصورات پزشکی، دکتر محمدحسین میردهقان، مدیر کل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت به گروه سلامت ایسنا گفت که ورود بیمه‌ها به ثبت و رسیدگی به قصورات پزشکی، مغایر با قوانین و اسناد بالادستی است.

اجرای یک طرح جدید برای کاهش نزاع‌ها و آسیب‌ها

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با گروه خانواده ایسنا، با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های کاهش آسیب‌ها اجتماعی و نزاع‌های موجود در جامعه و برخی از خانواده‌ها، از اجرای «طرح ملی تاب‌آوری اجتماعی» در استان‌های کشور خبر داد.

اعلام برنامه‌های امتحان نهایی دبیرستانی‌ها

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش از اعلام برنامه امتحانات نهایی دی ماه دانش آموزان سال سوم متوسطه و پیش دانشگاهی به استانهای سراسر کشور خبر داد.

لاغری، قربانی گرفت

دکتر میردهقان ،مدیرکل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت از پلمب یک مرکز جراحی محدود در تهران خبر داد، پلمپ این مرکز پس از آن انجام شد که یک زن که برای لاغری و انجام عمل لیپوساکشن در این مرکز جراحی محدود بستری شده و تحت جراحی قرار گرفته بود، جان خود را از دست داد.

بهترین گزینه برای اداره آموزش و پرورش از نظر محمدعلی نجفی

محمدعلی نجفی که خود یکی از جدی‌ترین گزینه‌های دولت برای معرفی به مجلس جهت تصدی وزارت آموزش و پرورش بود، در حالی که کمتر از 24 ساعت تا بررسی صلاحیت دانش آشتیانی در مجلس شورای اسلامی مانده است، او را بهترین گزینه برای قرارگیری در راس این وزارتخانه دانست  و گفت که دانش آشتیانی می‌تواند ناخدای شایسته‌ای برای کشتی تعلیم و تربیت در دریای پرتلاطم کنونی باشد.

چهارمین روز هوای ناسالم پایتخت برای حساس‌ها

کیفیت هوای پایتخت برای چهارمین روز پیاپی ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد، این خبر را گروه محیط زیست ایسنا روی خروجی خود منتشر کرده است.

نسل جدید دوچرخه به معابر تهران می‌آید

محمد خردمند، مسوول واحد حمل و نقل غیرموتوری شهرداری تهران از ورود نسل جدید دوچرخه‌ها به پایتخت طی ماه آتی خبردادو گفت: در زمان مدیریت قبلی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مقرر شده بود که در معابر اصلی و بخصوص محدوده بازار تهران رک‌های دوچرخه نصب شود تا علاوه بر بعد تفریحی، موجبات کاهش ترافیک و توسعه حمل و نقل پاک در سطح شهر تهران ایجاد شود.

اظهارنظر برجامی وزیر بهداشت

دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در دیدار با یک هیات بلزیکی با بیان اینکه بخش خصوصی باید بتواند از فرصت‌های ایجاد شده جهت ایجاد اشتغال، خلق ثروت و کاهش وابستگی استفاده کند، گفت: معتقدم که برجام توانست امکان ارتباط میان ایران و سایر کشورها را فراهم کند.او جلسه‌ای که با این هیات بلژیکی داشت را بسیار خوب ارزیابی کرده و در عین حال گفت: البته در حال حاضر گروه‌های مختلفی برای سرمایه گذاری مشترک به ایران می‌آیند و آنچه مهم است این است که بخش خصوصی ما این آمادگی را در خودش ایجاد کند تا از فرصت به دست آمده برای ایجاد اشتغال، خلق ثروت، کاهش وابستگی و ... استفاده کند.

نگرانی برای داروخانه‌ها

دکتر رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو بزرگ‌ترین مشکل اقتصادی داروخانه‌ها را ناشی از عدم پرداخت مطالباتشان از سوی سازمان‌های بیمه‌گر عنوان کرد و در گفت‌وگو با گروه سلامت ایسنا، هشدار داد که ادامه این روند، خطری برای زنجیره تأمین دارو است.

بهزیستی 4200 نفر را از خودکشی منصرف کرد

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه بیش از 90 درصد کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند، در آن لحظه تعادل روحی و روانی مناسب ندارند، به خبرنگار گروه خانواده ایسنا، گفت: 4200 مورد خودکشی با مداخله مددکاران اورژانس اجتماعی، مدیریت و نافرجام شد.

تهران و سارایوو خواهر خوانده شدند

امروز شهردار تهران و شهردار سارایوو در مراسمی سندی را امضا کردند تا بر اساس آن دو شهر به خواهرخوانده‌های یکدیگر بدل شوند.

نارضایتی مردم از امکانات و تجهیزات کلانتری‌ها

سردار محمد شرفی، رییس پلیس پیشگیری ناجا در خبری که گروه انتظامی ایسنا آن را منتشر کرده دلیل نارضایتی مردم از کلانتری‌ها را تشریح کرده و از رونمایی از سند تحول کلانتری‌ها در آینده نزدیک خبر داده است.

پربازدیدترین‌ها

در میان اخباری که روی خروجی سرویس اجتماعی ایسنا قرار گرفته است، برخی از اخبار بیشتر مورد توجه مخاطبان واقع شده که تیتر پنج خبردارای بیشترین بازدید در 24 ساعت گذشته در ادامه آمده است، در میان این اخبار سه خبر مربوط یه گروه حوادث و انتظامی، یک خبر مربوط به گروه خانواده و یک خبر نیز مربوط به گروه سلامت بوده است.

زورگیر مرکز تهران دستگیر شد

زمان طلایی درمان سکته مغزی چه موقع است؟

سه چالش در اجرای ال‌ای‌زد

دام زن هکر برای کاربران کلش‌آف‌کلنز

درخواست بهزیستی از مسئولان برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha