• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۹:۲۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95080504082
  • خبرنگار : 71542

از آخرین وضعیت پرونده خاوری در اینترپل تا افشای پرونده جدید فساد مالی

بسته خبری اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

بسته خبری اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

اعلام جدیدترین رتبه ایران در زمینه شکاف جنسیتی، آخرین وضعیت پرونده خاوری در پلیس اینترپل، تکذیب خبر تذکر کتبی وزیر بهداشت به رییس صدا و سیما، ضرب‌الاجل وزارت رفاه برای داندگان چند دفترچه بیمه و افشای پرونده جدید از فساد مالی در تامین اجتماعی در دولت قبلی سرفصل برخی از خبرهای اجتماعی ایسنا در اولین چهارشنبه آبان است.

گروه اخبار اجتماعی در 24 ساعت گذشته 65 خبر را روی خروجی خود قرار داده که برخی از این خبرها در ادامه آمده است:

وزیر بهداشت هیچ نامه‌ تذکرآمیزی به صداوسیما ارسال نکرده است

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: وزیر بهداشت هیچ نامه‌ای با محتوای تذکر به رییس صدا و سیما ارسال نکرده است.

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب خبر یک خبرگزاری، اعلام کرد: سرپرست وزارت آموزش و پرورش تا کنون هیچ خودرویی از شرکت لیزینگ صندوق ذخیره فرهنگیان دریافت نکرده است .

افراد چند دفترچه‌ای تا آخر آبان به سامانه خدمات رفاهی مراجعه کنند

احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم بزرگداشت سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد با اشاره به فرصت تعیین شده برای مراجعه به سامانه خدمات رفاهی و انتخاب یک سازمان بیمه‌گر از سوی اشخاصی که دو یا چند دفترچه بیمه دارند گفت: اگر اشخاص ثبت نام نکنند به انتخاب خودمان یکی از بیمه‌ها را انتخاب می‌کنیم.  آن دسته افرادی که دارای دو یا چند دفترچه بیمه هستند تا آخر آبان ماه فرصت دارند به سامانه خدمات رفاهی وزارت رفاه مراجعه و سازمان بیمه‌گر خود را انتخاب کنند.

سیدحسن هاشمی وزیربهداشت نیز در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص نبود پیوست سلامت در طرح‌های مسکن مهر، گفت: در اجرای طرح مسکن مهر که در سال‌های گذشته صورت گرفت، خدمات خاص بویژه در حوزه سلامت دیده نشد و این درحالیست که ایجاد این خدمات در کنار اجرای طرح مسکن مهر ضروری است. اگر طرح مسکن مهر دارای پیوست سلامت بود، قطعا شاهد استقرار مراکز بهداشتی و درمانی همزمان با اجرای طرح مسکن مهر بودیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه امکانات و داشته‌های ما در حد انتظار مردم نیست، تصریح کرد: به دلیل وجود کمبودهای حوزه بهداشتی و درمانی از مردم عذرخواهی می‌کنم، اما باید توجه کرد که شاخص‌های درمانی نسبت به دو سال گذشته ارتقا یافته و قابل مقایسه نیست، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

محمد نفریه مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر آنکه دوره پیش دبستانی دوره غیررسمی و غیراجباری است، گفت: صدور پروانه فعالیت مهدهای کودک و همچنین نظارت و تعیین نرخ شهریه آن‌ها بر اساس قانون بر عهده سازمان بهزیستی کشور است.

واکنش مسجدجامعی به حواشی مربوط به بیمارستان پرفسور سمیعی

امروز احمد مسجدجامعی در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، اخبار منتسب به وی در خصوص تخصیص اعتبار 100 میلیارد تومانی به بیمارستان مغز و اعصاب در یکی از شبکه‌های اجتماعی را رد کرد.

این عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران اظهار کرد:‌ در شبکه‌های اجتماعی، به نقل از من درج شده است که در زمان ریاست در شورای شهر تهران در بازدیدم از پروژه بیمارستان مغز و اعصاب موسسه خیریه امام رضا(ع) وعده پرداخت 100 میلیارد تومان برای کمک به ساخت این بیمارستان را داده‌ام. این خبر صحت ندارد. بنده در این بازدید اعلام کردم" برای ادامه ساخت این بیمارستان اعتباری معادل 100 میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین پیش‌بینی شده است" که این رقم بر اساس گزارش از گلریزان همان ماه‌ها از جانب خیرین اعطا شده بود.

فراهم شدن زمینه حذف دفترچه های بیمه سلامت

بهمن برزگر معاون خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون بیمه همگانی گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای بیمه سلامت همگانی این بود که فرآیند فناوری اطلاعات بروز رسانی و زمینه حذف دفترچه های بیمه را فراهم کرده است.

برزگر با اشاره به اینکه در سال 93 از محل درآمد یارانه ها و بودجه، موفق شدیم طرح بیمه همگانی را در برنامه های اولویت دار دولت قرار دهیم اظهار کرد: در سال 93 هیات وزیران، وزارت رفاه را مکلف کرد و قرار شد سازمان بیمه سلامت این ماموریت را انجام دهد.

کف دریاچه ارومیه بالا نیامده است

اخیرا تعدادی از استاید دانشگاه در مورد بالا آمدن کف رودخانه ابراز نگرانی کردند که در این باره، مسعود تجریشی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: اینکه برخی ادعا می‌کنند کف دریاچه ارومیه تا یک متر بالا آمده است تقریبا غیر ممکن است. در سال 1392 مطالعاتی از سوی موسسه تحقیقات آب صورت گرفت که طی آن عمق دریاچه را اندازه گرفته ، سپس با لحاظ کردن عمق و سطح آب، حجم دریاچه را به دست‌آوردند. اینکه برخی ادعا کنند کف دریاچه ارومیه تا یک متر بالا آمده است تقریبا غیر ممکن است. در بحر المیت هم مثل دریاچه ارومیه میزان رسوب‌ گذاری بالا و در سال بین 2.5 تا پنج سانت بوده است برای همین طی دو سال اصلا انتظار نداریم کف دریاچه ارومیه یک متر بالا بیاید.

آخرین رتبه ایران در زمینه شکاف جنسیتی

لیلا فلاحتی سرپرست اداره کل بین‌الملل معاونت امور زنان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد رتبه ایران ازنظر شکاف جنسیتی در بین 144 کشور 139 است. طبق این آمار ایران بالاتر از کشورهایی مانند چاد، عربستان، سوریه، پاکستان و یمن در زمینه شکاف جنسیتی قرار دارد و رتبه کشور عربستان 141 و ترکیه 130 است.

وی اظهار کرد: رتبه ایران در آخرین گزارش مجمع جهانی اقتصاد در زمینه سیاست 136، اقتصاد 140، آموزش 94 و سلامت 98 است و گفتنی است رتبه قبلی ایران 141 از بین 145 کشور بود.

آخرین وضعیت پرونده خاوری در اینترپل

سردار مسعود رضوانی، رییس پلیس بین‌الملل ناجا در حاشیه نشست قضات با پلیس بین‌الملل ناجا ضمن اشاره به ارتباط با ۱۹۰ کشور دنیا از طریق اینترپل، درباره پرونده محمودرضا خاوری گفت: الان پلیس، خاوری را شناسایی کرده، اما برای ادامه باید مقامات قضایی و سیاسی اقدام کنند.

وی در مورد مجرمانی که در خارج از کشور هستند، اظهار کرد: خوشبختانه ۷۰ درصد از پرونده‌هایی که به ما اعلام شده را توانستیم، ردیابی، شناسایی یا دستگیر کنیم که از این تعداد ما درصدی را موفق شدیم استرداد کنیم.

توسعه اورژانس هوایی در تهران

پیرحسین کولیوند، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور  از توسعه اورژانس هوایی در تهران با همکاری ناجا و شهرداری خبر داد و گفت: در این زمینه دو نقطه را برای توسعه اورژانس هوایی در تهران نشانه‌گذاری کرده‌ایم. 

وی همچنین از پیشبرد روند تجهیز، تکمیل و افزایش آمبولانس‌ها خبر داد و گفت: البته آنچه که در حال حاضر به ما کمک می‌کند، جذب نیروی انسانی است که در این زمینه قرار شده در استخدام جدید ۳۸۰۰ نفر به نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی کشور اضافه شود.

تشکیل تیم‌های واکنش سریع در حوزه درمان و دارو

محمدآقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت در نشست مشترک مسئولین سازمان پدافند غیرعامل و وزارت بهداشت با بیان اینکه باید برای حفظ آرامش روانی مردم تلاش کنیم، وظایف و اقدامات وزارت بهداشت در حوزه پدافند غیرعامل را برشمرد و گفت: وزارت بهداشت تکلیف بسیار عمده‌ای را در زمینه پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف برعهده دارد. در عین حال باید توجه کرد در سطح کشور مقابله با تهدیدات زیستی و امنیتی مهم است و باید در مقابل این تهدیدات هوشیار باشیم، به همین نسبت هم باید برای حفظ آرامش روانی جامعه و  اعتماد مردم تلاش کنیم.

آقاجانی با بیان اینکه سازماندهی تیم‌های واکنش سریع در حوزه درمان، غذا و دارو را نیز در دستور کار داریم، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جدید ما استفاده از ظرفیت مترو است که هم در انتقال مجروحین و هم برای درمان آنها مناسب است که در این زمینه کار را با هماهنگی شهرداری پیش می‌بریم. همچنین بحث سطح بندی و آمایش مراکز درمانی از حیث مسائل کیمیایی، پرتووی و غیره در دستور کار است.

فرشید سیاری مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، جزئیات بیمه حوادث دانش آموزی در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد و افزود: قرارداد بیمه حوادث دانش آموزی در سال تحصیلی جدید نیز با شرکت بیمه معلم منعقد شد. در سال جاری تعهدات این بیمه همانند سال گذشته بوده و مبلغ حق بیمه آن نیز برای هر دانش آموز 7500 تومان است.

وی افزود: بیمه حوادث دانش آموزی حوادث درون و بیرون مدرسه را طی سال تحصیلی پوشش می‌دهد و کماکان در امر اطلاع رسانی از جزئیات و تعهدات بیمه دانش آموزی از طریق انجمن اولیاء و مربیان و سایر مجاری اطلاع رسانی، تلاش می‌کنیم و دانش آموزان می‌توانند مطابق ضوابط و تعهدات از خدمات درنظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

دیزین به شمشک مسدود شد/ برف و باران در 5 محور مواصلاتی

سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایسنا، از بارش برف و باران در محورهای پنج استان کشور خبر داد و درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر برابر گزارش‌های دریافتی در اکثر محورهای دو استان آذربایجان غربی و اردیبل بارش برف گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در محورهای "تبریز-زنجان" در استان آذربایجان شرقی و "اسالم - خلخال" در استان گیلان نیز بارش برف گزارش شده است، گفت: همچنین گزارش‌های دریافتی حاکی از این است که  در اکثر محورهای دو استان آذربایجان شرقی و گیلان و همچنین غرب استان مازندران شاهد بارش باران هستیم.

فساد 900 میلیاردی تنها در 3 پرونده تامین اجتماعی در دوره قبل

سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم بزرگداشت سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، با بیان اینکه سازمان را با مشکلات بسیاری تحویل گرفتیم گفت: در دولت قبل تنها در سه پرونده، حجم سوءاستفاده 900 میلیارد تومان بود. به عنوان مثال فردی در دوره قبل زمینی متعلق به سازمان را به ارزش 200 میلیارد تومان را به مبلغ 9 میلیارد تومان خریده بود و دو سال بعد، 200 میلیارد تومان معامله کرد. تنها در سه پرونده، حجم سوءاستفاده 900 میلیارد تومان بود. 

یک شرکت مد و لباس در انگلیس از مدل های خود برای مردگان رونمایی کرد! شرکت طراحی لباس lyst انگلیس در تازه ترین طراحی لباس خود ،بیش از ۴۰ مدل طرح را برای قرار دادن مردگان در تابوت طراحی کرده است.
بر اساس یک نظر سنجی ، بیش از ۸۵ درصد از مردم انگلیس به زمان مرگ و نوع پوشش خود در تابوت فکر می کنند، همچنین ۳۰ درصد حاضر هستند که بیش از هزار پوند خرج لباس خود در تابوت کنند!
مسیحیان بر اساس باورهای خود، مردگان را با لباس و اشیای مورد علاقه شان دفن می کنند.

سیاوش شهریور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در دهمین همایش تشکل‌های غیردولتی  با اشاره به وجود 11 میلیون نفر بی‌سواد و کم سواد در کشور گفت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با آموزش‌هایی در حوزه‌های سوادآموزی و آموزش اجتماعی تلاش کنند و این افراد را به عنوان شهروندان موثر یاری کنند.

محمد میرزایی رئیس انجمن جمعیت شناسی ایران، در آیین افتتاحیه هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت شناسی ایران که به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد،‌ با اشاره به ضرورت مدیریت صحیح برنامه‌های راهبردی تحولات جمعیتی گفت: جمعیت فعلی ایران به 80 میلیون نفر رسیده است. در حال حاضر بیش از 70 درصد جمعیت کشور 15 تا 64 ساله هستند بنابراین کشور ما  از نظر جمعیتی در حال سپری کردن طلایی‌ترین دوران خود است.

توضیح هلال احمر درباره پرداختی بیمه زائران عتبات در اربعین

وحید رحمتی سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اعتراض نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس نسبت به دریافت حق بیمه ۲۵ هزار تومانی از زائران کربلای معلی، تاکید کرد که اعداد و ارقام اعلام شده این چنینی در برخی اخبار، ارتباطی به جمعیت هلال احمر ندارد.

وی در این باره افزود: متقاضیان سفر به عتبات در ایام اربعین حسینی، پس از اخذ ویزا و طبق مصوبه شورای عالی حج باید مبلغی معادل ۲۴ هزار تومان نیز جهت بیمه و خدمات بهداشتی – درمانی پرداخت کنند.

پربازدیدترین‌ اخبار امروز (چهارشنبه 5 آبان) اداره اجتماعی به شرح زیر است: 

وزیر بهداشت: "مسکن مهر" پیوست سلامت ندارد/قدردان صبر مردم هستیم

بلایای طبیعی و تشدید خطر زوال عقل در سالمندان

«پیش دبستانی» دوره غیراجباریست/مهدها می‌توانند کودکان زیرسن مدرسه را ثبت‌نام کنند

آخرین رتبه ایران در زمینه شکاف جنسیتی اعلام شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha