• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۹:۲۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95072817396
  • خبرنگار : 71431

از رفتن "فانی" تا حواشی مرد قوی‌هیکل کنار "طلایی"

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

اخبار حوزه اجتماعی در روز چهارشنبه در حالی روی خروجی ایسنا قرارگرفت که ماجرای تغییرات در رأس دو وزارتخانه آموزش و پرورش و ورزش و جوانان خبر مشترک گروه اجتماعی تمام رسانه‌های کشور بود.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی ایسنا در 24 ساعت گذشته بیش از 60 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که علاوه بر ماجرای مربوط به استعفای وزرای آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اخباری همچون:«آغاز جریمه دوربینی خودروهای فاقد معاینه فنی از شنبه»، «بیانیه سازمان نظام پزشکی درباره حقوق پزشکان»، «بهره‌مندی 140 دستگاه دولتی از سربازان امریه»، «ماجرای علاءالدین و فرار رو به جلو»،  «اعلام تعداد بیماران مبتلا به سرطان در کشور»، «دستگیری عاملان حمله به مأمور پلیس»، «کاهش پنج درصدی جمعیت افراد تحت پوشش کمیته امداد»، «واکنش طلایی به ماجرای بادیگاردش» و ... از جمله مهم‌ترین این اخبار است.

برخی از این خبرها در ادامه آمده است که با کلیک بر روی تیتر هر خبر متن کامل آن نیز در دسترس است:

نامه فانی به رییس جمهور

بعد ازانتشار خبرهایی در مورد استعفای وزرای آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، برخی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش استعفای فانی را تکذیب کردند، این تکذیبیه اما چندان دوام نیاورد و سرانجام فانی در نامه‌ای به رییس جمهور از آمادگی خود برای عمل به تصمیم روحانی خبر داد.

فانی رفت، بطحایی آمد

مدتی بعد از انتشار نامه علی‌اصغرفانی به رییس‌جمهور، منابع خبری از موافقت روحانی با استعفای وی خبر داده و اعلام کردند که محمد بطحایی، معاون فانی، جانشین وی شده است.

نصرالله سجادی، جانشین وزیر ورزش و جوانان

محمود گودرزی وزیر دیگری که خبر استعفایش و موافقت رییس جمهور با آن منتشر شده بود، امروز با حکم روحانی جای خود را به نصرالله سجادی داد و باید دید که سرپرست جدید در روزهای آتی چه توجه‌ای به حوزه جوانان این وزارت‌خانه خواهد کرد.

آغاز جریمه دوربینی خودروهای بدون معاینه فنی از شنبه

سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا این خبر را به گروه انتظامی ایسنا اعلام کرد و گفت که از روز شنبه، اول آبان ماه، تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی در صورت ورود به محدوده زوج و فرد توسط دوربین‌ها جریمه خواهند شد.

ماجرای علاءالدین و فرار رو به جلو

پرونده تخریب تخلفات پاساژ علاءالدین این روزها با انتشار نامه‌ فرمانداری به مدیران شهری وارد فاز جدیدی شده است؛ پرونده‌ای که به گفته معاون فرمانداری تهران، بیم آن می‌رود بواسطه دستان پشت پرده، به سرنوشت شهرک زیتون دچار شود. علی اصغر ناصربخت در گفت‌وگو با گروه شهری ایسنا در این‌باره گفت: وقتی شورا بنابر ادعای خود اعضا ، تخلف را هنگام ارتکاب می‌بیند، تخلفی که در خیابان جمهوری اسلامی به عنوان یکی از پر ترددترین خیابان‌ها و در مرکز تهران روی می دهد چرا در زمان خودش جلوی بروز آن گرفته نمی‌شود و در این زمینه از شهرداری تهران بازخواستی انجام نمی‌شود. همه این موارد بیانگر این است که هم شهرداری و هم شورای شهر تهران در شکل گیری چنین تخلفی سهیم هستند.

بیانیه نظام پزشکی در واکنش به اظهارات نایب رییس مجلس

سازمان نظام پزشکی درباره اظهارات نایب رییس مجلس مبنی بر آنکه پزشکان ایرانی هفت برابر پزشکان آمریکایی درآمد دارند، اعلام کرد: در آمریکا متوسط درآمد یک پزشک متخصص رقمی معادل یک میلیارد تومان در سال است و درآمد هفت برابری گفته شده توسط کسانی که خودشان واقف به این موضوعات هستند، شگفت‌آور است.

سربازی در 140 دستگاه دولتی

سردار موسی کمالی، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح نیز امروز در گفت‌وگو با گروه انتظامی ایسنا، اعلام کرد که بیش از 140 دستگاه دولتی می‌توانند از سربازان امریه استفاده کنند.

کاهش 5 درصدی جمعیت تحت پوشش کمیته امداد

این خبر را پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی اعلام کرده و گفته است: در دو سال گذشته توانسته‌ایم با آموزش‌های توانمند سازی و دیگر اقدامات، پنج درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته را کاهش دهیم.

هرساله 90 هزار نفر سرطان می‌گیرند

محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر 350 هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور داریم، گفته بودکه هر سال 90 هزار مورد جدید سرطان به کشور افزوده می‌شود. این خبر را گروه سلامت ایسنا روی خروجی خود منتشر کرد.

مرد قوی‌هیکل کنار طلایی که بود؟

مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران در خصوص برخی حواشی مبنی بر داشتن محافظ شخصی توضیحاتی را در اینستاگرامش منتشر کرد که گروه شهری ایسنا با تبدیل آن به خبر، آن را روی خروجی ایسنا منتشر کرد. حواشی مربوط به بادیگارد طلایی از زمانی آغاز شد که در حاشیه پیاده روی اعضای شورای شهر مردی قوی هیکل در اکثر تصاویری که از طلایی به ثبت رسیده او را همراهی کرده است. 

آغاز مرحله دوم سرشماری

دومین مرحله از سرشماری نفوس و مسکن امروز آغاز شد. فرماندار تهران با اشاره به اینکه ثبت نام برای جذب نیرو در سرشماری امسال دو تا سه برابر نیاز بود که در نوع خود بی نظیر است، گفت: حدود 30 درصد مردم تهران از طریق سامانه اینترنتی در سرشماری شرکت کردند که مرحله دوم و حضوری آن از امروز آغاز شد.

افزایش 20 درصدی حقوق مستمری‌بگیران نهادهای حمایتی

انوشیروان محسنی‌بندپی، رییس سازمان بهزیستی کشور در خبری که گروه خانواده ایسنا منتشر کرده است، با اشاره به برنامه ششم توسعه و برنامه‌های بهزیستی در حمایت از مددجویان گفت: دولت و کمیسیون فرهنگی، تلفیق این برنامه را بررسی کردند و نسبت به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی سقف 20 درصد حقوق را در نظر گرفتند.

پرچم سفید هلال احمر در ماجرای فیش‌های نجومی

مهدی علیپور، خزانه‌دار کل و ذیحساب جمعیت هلال احمر با اشاره به ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی و غیر متعارف که گفته شده بود در هلال احمر نیز وجود دارد، گفت: خوشبختانه در بررسی اخیر تمامی دستگاه‌های نظارتی در این باره، هیچگونه تخلف و انحراف از قانون در پرداخت به مدیران هلال احمر در سراسر کشور نداشتیم و پرچم هلال احمر همچنان سفید ماند.

دستگیری 8 حمله کننده به مأمور و خودروی پلیس

انتشار فیلم درگیری و سنگ‌پرانی چند نفر به سمت مأموران و خودروی پلیس، آنقدر حساسیت‌ها در جامعه را بالا برد که دفتر سخنگوی ناجا در خبری که در اختیار گروه حوادث ایسنا قرار داده از دستگیری این افراد خبر داد. 

پربازدیدترین‌ اخبار اداره اجتماعی

پنج خبر پربیننده‌ اخبار اداره اجتماعی ایسنا در 24 ساعت گذشته در زیر آمده است:

دستگیری 8 حمله‌کننده به مأمور پلیس

شرایط دریافت «وام ضروری» بازنشستگان کشوری

گلایه وزیر بهداشت از اغواگری‌های خلاف واقع

فانی: برای عمل به تصمیم رییس جمهور آماده‌ام

بهره‌مندی 140 دستگاه دولتی از سربازان امریه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha