• جمعه / ۷ آبان ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95080704817
  • خبرنگار : 71539

جدایی بیمه درمان از نظام بیمه ای در ایستگاه آخر

بسته خبری اجتماعی ایسنا در روز جمعه

بسته خبری اجتماعی ایسنا در روز جمعه

انتقاد مدیرعامل تامین اجتماعی از احتمال جدایی بیمه درمان از نظام بیمه، لایحه حمایت از محیط‌بانان در انتظار تایید دستگاه قضا، دیدارهای وزیربهداشت در سفر خود به الجزایر، تشکیل سازمان نظام معلمی، ایجاد مراکز کاریابی ویژه زنان و ممنوعیت ورود اتوبوس‌های بین‌شهری به معابر داخلی پایتخت برخی از خبرهای پربازدید اجتماعی ایسنا در روز جمعه است.

اداره اخبار اجتماعی ایسنا امروز جمعه 40 خبر منتشر کرد که مهمترین و پربازدیدترین خبرهای روز اجتماعی برای تسریع و تسهیل دسترسی مخاطبان در ادامه منتشر می‌شود و با کلیک بر هر یک از آنها می‌توان به متن کامل خبر نیز دسترسی یافت. این خبرها عبارتند از:

چه کسانی باید آزمایش HIV بدهند؟ + شماره تلفن مراکز مشاوره ایدز

سرویس سلامت ایسنا، درگفت‌وگویی با رییس اداره ایدز و بیماریهای آمیزشی وزارت بهداشت، به موضوع  مراحل تشخیص قطعی ابتلا به ایدزپرداخته است. درانتهای این مصاحبه، شماره‌های مراکزمشاوره حضوری وتلفنی که محرمانه و رایگان هستند نیز اعلام شده است.

وزیربهداشت: هرگز در ارائه خدمات به مردم کوتاهی و کم کاری نکردیم

وزیربهداشت که این روزها به الجزایر سفر کرده است، در دیدار با همتای خود، ضمن اشاره به بحران مالی ایران و رسیدن بهای نفت به یک چهارم قیمت جهانی ، گفته است که تجربه دو سال گذشته نشان داد که اقتصاد ایران مقاوم است و با وجود این بحران ها دچار مشکل نمی شود. با وجود تمام این مسائل، ما هرگز در ارائه خدمات به مردم کوتاهی و کم کاری نکردیم، در حالی که بزرگترین قدرت‌های صادر کننده نفت، با کسری بودجه مواجه شدند و خدمات خود به مردم را کاهش دادند.

ممنوعیت ورود اتوبوس‌های بین شهری به پایتخت

" اتوبوس‌های بین شهری اجازه تردد در معابر داخلی تهران را نداشته و تنها می‌توانند از معابر منتهی به ترمینال‌های جنوب، غرب و شرق عبور کرده و برای خروج از شهر یا ورود به پایانه‌ها اقدام کنند." سرهنگ حسن عابدی، جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  ضمن اعلام این خبر، تاکید کرده است که در صورت ورود این اتوبوس‌ها به داخل شهر، پلیس نسبت به اعمال قانون این وسایل اقدام خواهد کرد،  مشروح این گفت‌وگو را در سرویس حوادث و انتظامی می‌توانید دنبال کنید.

ارسال اطلاعات واگذاری املاک طی 2 مرحله برای وزارت کشور

سرویس شهری ایسنا، امروز آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران را بررسی کرده است. ناصر امانی، معاون اموربرنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهر تهران در این گفت‌وگو می‌گوید: هر اطلاعاتی که وزارت کشور درخواست کرده است به طور کامل در اختیارش قرار گرفته است. درحقیقت هر اطلاعاتی که توسط شهرداری تهران ارسال می شود توسط وزارت کشور و قوه قضاییه مورد بررسی قرار می گیرد و ممکن است در جریان بررسی ها سوالاتی ایجاد شود در مسیر رسیدگی صحیح و تهیه گزارش هر سوالی که به ما ارسال شود پاسخ خواهیم داد. 

توضیحات چمران درباره پرونده املاک نجومی و حواشی شغل فرزندش

رئیس شورای شهر تهران، شب گذشته میهمان یک برنامه تلویزیونی بود وبه سوالات مختلفی درباره فعالیت فرزندانش، واقعیت ماجرای املاک نجومی شهرداری،معرفی تعدادی از مدیران شهرداری به قوه قضائیه، تحقیق و تفحص از شهرداری، سرانجام لیست اصولگرایان برای انتخابات آتی و... پاسخ داد. متن کامل این گفت‌وگوی ویژه، در زیرسرویس جامعه و شهری منتشر شده است.

نقشه نقاط پرحادثه ترافیکی پایتخت تهیه می‌شود

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصمیم دارد نقشه نقاط پرحادثه ترافیکی پایتخت را تدوین کند تا بر اساس آن مسائل و مشکلات موجود رفع شود. معاون شهردار تهران، مازیار حسینی این خبر را در جلسه نظارت ستادی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در منطقه ۱۷ که به منظور بررسی مسائل و مشکلات این منطقه جنوبی شهر برگزار شده بود اعلام کرده است.

واگذاری ساماندهی معتادان خیابانی به بخش خصوصی/ افزایش 2 برابری ظرفیت شلترها

رییس سازمان بهزیستی کشور، از تصمیم این سازمان برای افزایش دوبرابری ظرفیت مراکز میان‌راهی و شلترها خبر داده است. انوشیروان محسنی بندپی، همچنین می‌گوید بهزیستی به دنبال  آن است که  این مراکز را از حالت صرف "سرپناهی" خارج و رویکرد جدیدی را به آنها  وارد کند تا افراد با حضور در این شلترها مراحل درمانی، توانمندسازی و حرفه آموزی را طی کنند.

ایجاد مراکز کاریابی ویژه زنان/ اقتصاد غیررسمی در حال زنانه شدن

دغدغه دولت درخصوص اشتغال زنان، ارائه پنج گزارش سیاستی در مورد بازار کار و بخش غیر رسمی اقتصاد، تدوین بسته جامع حمایتی زنان شاغل، ایجاد حساسیت و جلب توجه در مورد آسیب‌ها و معضلات مربوط به زنان و نقش ایجاد مراکز کاریابی ویژه زنان در افزایش مشارکت اقتصادی آنها، مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی شهیندخت ملاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در در اختتامیه هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت شناسی کشور است.

ایجاد «سازمان نظام معلمی»/ کوچک‌سازی آموزش و پرورش

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و محمدعلی نجفی وزیر اسبق این وزارتخانه، در همایش همدلی شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان  موضوعاتی همچون: روایت انتخاب وزیرپیشنهادی از سوی رییس جمهور، ضرورت رسیدن به جایگاهی مناسب برای معلمان، اولویت مساله آموزش و پرورش در کشور و همچنین حملات بی سابقه به دولت  را به عنوان موضوع سخنرانی خود انتخاب و مطرح کرده‌اند.

مدیرعامل تامین اجتماعی: نمی‌توان با جابجایی یک بیمه، امور نظام سلامت را پیش برد

تجمیع بیمه‌ها همچنان محل بحث سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت است و تا امروز هیچ کدام از موضع خود کناره گیری نکرده‌اند. سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی معتقد است که نمی‌توان با جابجایی یک بیمه یا به هم خوردن تمامیت نظام بیمه ای امور نظام سلامت را پیش برد. او در آستانه تصمیمات مهمی که قرار است برای نظام بیمه ای کشور بویژه بیمه سلامت گرفته شود تاکید می‌کند که بیمه درمان را نمی توان جدا از نظام بیمه دید. مشروح این خبر را در حوزه خانواده اداره اجتماعی دنبال کنید.

فتاح: در کشور با محرومیت‌های انباشته مواجه ایم

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، در جریان بازدید از کمیته امداد شهرضا گفته است که متأسفانه مشکلات بسیار بزرگ است، ما برای مردم فقر ایجاد کرده‌ایم و باید تلاش کنیم تا فقر حاکم بر زندگی برخی از افراد که در نتیجه رکود و تورم ایجاد شده است را از بین ببریم. پرویز فتاح در این برنامه موضوع رانتخواری برخی افراد و دریافت وام‌های کلان را نیز مد نظر قرار داده و درباره آن با مسئولان اجرایی شهرستان صحبت کرده‌است. 

"حمایت از محیط‌بانان" در انتظار چراغ سبز قوه قضاییه

  پیش‌نویس "لایحه حمایت از محیط‌بانان" به تازگی تقدیم دولت شده است، اما از آنجا که یکی از بندهای این لایحه تنظیم شده، در رابطه با برخوردهای قوه قضاییه با متخلفان است، در حال حاضر منتظر اعلام موافقت قوه قضاییه است.  این موضوع، سوژه امروز پیگیری سرویس محیط زیست ایسنا بود که خبرنگار آن، به تفصیل درباره آن با محمد مجابی، معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت‌وگو کرده است.

اعلام بیشترین مناطق زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز در استان تهران

رتبه اول تخریب، تصرف، ساخت و ساز غیرمجاز و زمین‌خواری  درسطح استان تهران به شهرستان‌ شمیرانات، پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار تعلق دارد. با این وجود، نقی میرزاکریمی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید می‌کند که در خصوص برخورد با تصرفات در اراضی اقدامات مناسبی ازسوی حفاظت محیط زیست استان تهران انجام شده است.

پنج تیتری که می‌بینید،  لینک اخبار پربازدید اداره اجتماعی ایسنا در 24 ساعت گذشته است که با کلیک روی هرکدام از آنها، به متن  خبر دسترسی خواهید داشت:

ممنوعیت ورود اتوبوس‌های بین شهری به پایتخت​

چه کسانی باید آزمایش HIV بدهند؟ + شماره تلفن مراکز مشاوره ایدز

ارسال اطلاعات واگذاری املاک طی 2 مرحله برای وزارت کشور​

واگذاری ساماندهی معتادان خیابانی به بخش خصوصی/ افزایش 2 برابری ظرفیت شلترها

ایجاد «سازمان نظام معلمی»/ کوچک‌سازی آموزش و پرورش

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha