• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95021810512
  • منبع : مطبوعات

"طرح کرامت" ویژه خدام مساجد برگزار می‌شود

دوره آموزشی بهداشت و سلامت برای خدام خانه خدا، ذیل طرح کرامت، از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری، برگزار می‌شود.

دوره آموزشی بهداشت و سلامت برای خدام خانه خدا، ذیل طرح کرامت، از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری، برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دوره آموزشی بهداشت و سلامت برای خدام خانه خدا، ذیل طرح کرامت، از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری، در نواحی 17گانه برگزار می‌شود.

این دوره‌ها با موضوعات: بهداشت عمومی مساجد، بهداشت آبدارخانه و آشپزخانه، بهداشت مواد غذایی و آشنایی با مواد و روش‌های ضدعفونی مواد غذایی و محیط و همچنین مبارزه با حیوانات و حشرات موذی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش در این دوره‌ها خدام مساجد با حضور در نواحی 17 گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد، ضمن به همراه داشتن بسته کرامت ١ به عنوان منبع درسی این دوره‌ها، که حول موضوع بهداشت مساجد تدوین شده و در روزهای پایانی سال ٩٤ در بین این عزیزان توزیع شده است، در یک دوره ٢ ساعته، توسط اساتید اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی، نسبت به مسائل و موضوعات مطرح شده در بسته کرامت ١ توجیه شده و رفع اشکال از مباحث صورت می‌گیرد.

نواحی 17 گانه ملزم به برگزاری این دوره‌ها مطابق با استانداردهای آموزشی معاونت آموزش مرکز بوده و به هر کدام از خدام شرکت کننده در این دوره پس از پایان دوره و ارسال فرم‌های نظرسنجی و پاسخنامه بسته کرامت و کسب امتیاز لازم، گواهی اتمام دوره بهداشت عمومی ارائه می‌شود.

دوره‌های آموزشی ویژه خدام از سلسله برنامه‌های طرح کرامت در جهت رشد و ارتقای فنی و تخصصی خدام برنامه ریزی شده که موضوع بهداشت و سلامت در راستای سلسله موضوعات و مهارت‌های آموزشی تدوین شده برای خدام می‌باشد که مبتنی بر نیازهای مساجد برنامه ریزی و متون تخصصی در قالب بسته کرامت ١ برای آن تهیه و تولید شده است.

یکی از رویکردهای مرکز رسیدگی به امور مساجد در دوره فعلی توجه به آموزش ارکان مدیریت مسجد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha