• دوشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 94102816609
  • منبع : نمایندگی فارس

شهدا پیغام‌رسان وحدت، همدلی و همزبانی هستند

شهدا پیغام‌رسان وحدت، همدلی و همزبانی هستند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از عوامل مهم در پویایی و استمرار نظام اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از عوامل مهم در پویایی و استمرار نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم مصطفوی دوشنبه 28 دی‌ماه با اشاره به استقبال مردم شیراز از کاروان شاهدان بصیر، خاطرنشان کرد: مردم شیراز با حضوری یکپارچه در مراسم استقبال شهدا به جاری ماندن روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت کمک خواهند کرد.

مصطفوی با دعوت از آحاد مردم برای شرکت در مراسم استقبال و بدرقه شهدا، خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه نیز دوشادوش دیگر نهادها و دستگاه‌ها و همراه با مردم همیشه در صحنه، به‌دنبال خلق حماسه‌ای معنوی در این ایام هستند.

وی ادامه داد: اگر در جامعه‌ فرهنگ شهادت فراموش شده یا مورد غفلت قرار گیرد، همان اتفاقی می‌افتد که در جنگ احد حادث شد. حضور کاروان شهدا یک رویداد فرهنگی است که موجب تقویت روحیه انقلابی نزد مردم می‌شود. رمز موفقیت هم ایجاد و توسعه فرهنگ شهادت و ساری و جاری کردن این فرهنگ والا در جامعه اسلامی است، همه مردم با هر دیدگاهی وقتی کاروان شهدا را می‌بینند تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وی حضور شهدا و برگزاری برنامه‌های مرتبط با شهدا را موجب مصون‌سازی جامعه در برابر ناهنجاری‌ها دانست و گفت: با وحدت و همدلی اتفاق معنوی بزرگی در شیراز رقم می‌خورد که بار دیگر کنگره سال 90 شهدای فارس را در خاطره‌ها زنده می‌کند.

مصطفوی بر لزوم اطلاع‌رسانی مناسب و مستمر در این خصوص تاکید و اضافه کرد: باید فضای جامعه در عرصه‌های حقیقی و مجازی، رنگ و بوی شهدا را به‌ خود بگیرد.

او بر لزوم تغییر محسوس در حال و هوای شهر شیراز تاکید و اضافه کرد: این رویداد، یک رخداد بسیار مهم فرهنگی است که باید در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب و سال جدید، زمینه‌ساز تحولی فرهنگی در جامعه شود.

مصطفوی از همراهی بی‌نظیر مردم در شهرستان‌های مختلف استان با کاروان شهدا قدردانی و تاکید کرد: باید در این ایام از دامن زدن یا ایجاد هرگونه تنش سیاسی پرهیز کنیم تا خدای ناکرده، فضای معنوی جامعه به سایر مسائل آلوده نشود. شهدا هم اینگونه راضی‌تر خواهند بود.

وی شهدا را پیغام‌رسانان وحدت، همدلی و همزبانی بین مسئولان و مردم دانست و تاکید کرد: آنان در عمل ثابت کرده‌اند که پای انقلاب و نظام و رهبری ایستادند. اکنون نوبت ما است که این مهم را اثبات کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha