• سه‌شنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94063119749
  • منبع : نمایندگی کردستان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان:

محافظه‌کاری مدیران در اجرای امر به معروف و نهی از منکر جایز نیست

محافظه‌کاری مدیران در اجرای امر به معروف و نهی از منکر جایز نیست

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر یک دستور دینی است، اما در بین مدیران استانی احساس می‌شود که در راستای اجرای این امر محافظه‌کاری‌ها وجود دارد که این امر جایز نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر یک دستور دینی است، اما در بین مدیران استانی احساس می‌شود که در راستای اجرای این امر محافظه‌کاری‌ها وجود دارد که این امر جایز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، محمدحسین رجبی در جلسه ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر کردستان، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، هفته ایثار و مجاهدت‌های بی‌نظیر ملت ایران به ویژه شهدا و رزمندگان و از جان گذشتگی‌های آنان برای دفاع از نظام مقدس اسلامی است.

وی با اشاره به عملکرد دستگاه‌های مختلف استانی در اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، افزود: در مجموع عملکرد دستگاه‌ها و ادارات سطح استان یک عملکرد قابل قبولی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به جایگاه این ستاد در رتبه‌بندی‌های کشوری اعلام کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در رتبه‌بندی‌های کشوری همیشه جایگاه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است که این امر بازهم ما را راضی نگه نمی‌دارد.

وی با اشاره به ابلاغیه‌های این ستاد عنوان کرد: ما در تلاشیم تا براساس ابلاغ‌نامه‌ها امر به معروف و نهی از منکر را در سطح وسیعی در استان ترویج دهیم چراکه اهمیت اجرای این دو در آیات قرآن کریم برای همگان مشخص شده است.

سردار رجبی با اشاره به آیه 17 سوره لقمان مبنی بر اینکه «یَا بُنَیَّ أَقِمِ الصَّلَاةَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنکَرِ وَاصْبِرْ عَلَی مَا أَصَابَکَ إِنَّ ذَلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ؛ ای پسرک من نماز را برپا دار و به کار پسندیده وادار و از کار ناپسند باز دار و بر آسیبی که بر تو وارد آمده است‏ شکیبا باش این حاکی از عزم و اراده تو در امور است»، بیان کرد: با دقت در آیات قرآن به این نتیجه می‌رسیم که اجرای امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن بعد از نماز و افضل‌تر از جهاد قرار دارد.

وی افزود: به عنوان خادمی که در این عرصه فعالیت می‌کند به مدیران توصیه می‌کنیم در این حوزه محافظه‌کار نباشند و در راستای احیا و ترویج این فریضتین الهی بدون ترس و محافظه‌کاری براساس دستورات دین اسلام گام بردارند.

رجبی با بیان این‌که «رویکرد هماهنگ در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در استان وجود دارد» بیان کرد: باید از این ظرفیت به نحو احسن در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد که تاکنون از آن بهره کافی نبرده‌ایم.

وی توجه به مباحث فرهنگی را از تأکیدات مقام معظم رهبری خواند و عنوان کرد: مباحث فرهنگی و شبیخون و هجمه‌های گسترده دشمنان از این ناحیه از جمله مباحثی بوده که در طول سال‌های اخیر همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

رجبی با بیان این‌که «مدیران ما باید قدرت و جرأت نه گفتن را در خود تقویت کنند» بیان کرد: مدیرانی هستند برای اینکه لقب مدیر خوب بگیرند هر چیزی را قبول می‌کنند.

وی در پایان بر تلاش و جدیت بیش از پیش در راستای احیا و تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در استان تأکید کرد و یادآور شد: نقاط ضعف‌ها و کارهایی که تاکنون انجام نگرفته باید شناسایی و در راستای اجرایی شدن آن با برنامه‌ریزی‌های اصولی گام برداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha