• جمعه / ۶ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94060603407
  • خبرنگار : 71186

یک واردکننده خودرو اعلام کرد

فرصت‌سازی کمپین ایرانی برای خودروسازان چینی

فرصت‌سازی کمپین ایرانی برای خودروسازان چینی

یک واردکننده خودرو گفت: برخی واردکنندگان خودروهای چینی از فرصت استفاده کرده و با بهره‌گیری از کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی در این بازار راکد خودروهای خود را به مردم فروختند.

یک واردکننده خودرو گفت: برخی واردکنندگان خودروهای چینی از فرصت استفاده کرده و با بهره‌گیری از کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی در این بازار راکد خودروهای خود را به مردم فروختند.

شکرالله شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با لغو تحریم‌ها ظرف یکی دو سال‌ آینده خودروهای روز دنیا چه به صورت تولید داخل و چه به صورت آماده وارد کشور شده و خودروهای چینی دیگر خریداری نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه در آستانه چنین وضعیتی کمپین نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی کمک زیادی به واردکنندگان خودروهای چینی کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک بودن سطح قیمتی خودروهای چینی مونتاژی و وارداتی به کشور این محصولات می‌توانند جای خودروهای داخلی را بگیرند.

او ادامه داد: این در حالی است که کیفیت بیشتر خودروهای چینی عرضه شده در ایران پایین‌تر از کیفیت خودروهای داخلی است و در گزارش‌های رده‌بندی کیفی مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز این موضوع مشهود است.

وی افزود: بنابراین نخریدن خودروی داخلی کمکی به مصرف‌کنندگان نخواهد کرد و آنها باید خودروی چینی را جایگزین خودروی داخلی کنند که البته این کار نیز به دلیل کاهش سطح اشتغال در کشور، خروج ارز و همچنین پایین بودن کیفیت خودروهای چینی منطقی به نظر نمی‌رسد.

شکوهی با بیان اینکه شرایط بازار نشان می‌دهد که سود کمپین نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی تنها به برخی واردکنندگان خاص رسیده است، تصریح کرد: بنابراین بهتر است به جای کمپین نخریدن خودروهای داخلی نشست‌های کارشناسی برای بررسی راهکارهای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت این محصولات برگزار و راهکارهای لازم ارائه شده و اجرایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۰۹:۱۶

خداروشكر ،اينجور مصاحبه ها نشون ميده كمپين نخريدن خودرو صفر نتيجه داده بازم نميخرييييييييييييييييم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۰:۰۵

جناب واردکننده فايده نداره....

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۰:۴۰

ديگه دير شده گوشمان از اين حرفهاپرشده از نظر تئوري بسيار درسطح بالاعمل مي کنيد ولي اشکال جاي ديگر است که خوشبختانه مردم ايران فهميده اندودرعمل ثابت ميکنند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۰:۵۶

خودروسازان به اصطلاح بزرگ فرصت سازي کنند تا مردم بخرند نه اينکه مشتقات بي حاصل توليد کنند پرايد وانت پرايد ومحصولات آينده پرايبوس (پرايدميني بوس) پرايابوس(پرايداتوبوس) پرايسشن(پرايد استيشن)وووووووووووووووووو

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۱:۱۴

هيچ اشکالي نداره بذار بفروشن، سالها با همين صحبتها مردم رو تشويق به خريد خودروي گران و بي کيفيت داخلي کردين و سودشو هم به جيب زدن، هرچند سود واردات خودرو هم به جيب همين مافياي خودرو ميره، اما حداقل دل مردم خوش ميشه که صداي اعتراضشون شنيده شده...

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۱:۴۵

استفاده از خودروهاي وارداتي استاندارد و با قيمت مناسب در مبداء منافع ذيل را خواهد داشت 1 - حجم تعميرات کاهش مي یابد و صرفه جوئي ارزي خواهد شد 2- از نظر رواني مردم در آسايش خواهند بود و اثرات مثبت در جامعه خواهد گذاشت 3 - مصرف بنزين کاهش و صرفه جوئي اقتصادي-ارزي خواهد داشت 4 - کمتر شاهد تصادفات ناشي از نفص خودرو خواهيم داشت و اثرات مثبت ان مشخص است 5-مردم اعتمادبه مسئولين کرده ونهايت تلاش خودرادر صرفه جوئي بخصوص مصرف بنزين خواهند نمود 6 - در نهايت باتوجه به کيفيت بالاي خودروهانياز به نوسازي کمتر شده و واردات نيز کمتر خواهد شد 7 - و ده ها دليل منطقي ديگر

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۲:۴۵

هيچ خودرويي فروش نميره نه ايراني ه چيني نه کره اي ... اگه فروش ميرفت که الان تو بازا ليفان ايکس 60 روز 5 تومن زير قيمت کارخونه نميدادن!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۲:۵۵

آقاي شکوهي شما که خود، وارد کننده خودرو هستيد ظاهرانگران اين هستيد که بقول خودتان سود،به برخي واردکنندگان خاص رسيده پس نگران جيب خود هستيد!ضمنا از اين مثلا نشست هاي کارشناسي تا دلتان بخواهد در صدا و سيما برگزار شده که در آنها نمايندگان خودرو سازان و قطعه سازان با ادبياتي طلبکارانه و غير مودب صحبت ميکنند و به شعور مخاطبانشان توهين ميکنند نمونه اش همين چند روز پيش که در يکي از همين جلسات،آقاي ميرخاني طلبکارانه صحبت ميکردند.ضمنا اگر هم چيني ها از اين بازار استفاده ميکنند مسئولان بايد جوابگوي سو ء مديريت و تصميم غلطشان در رقابتي نکردن بازار خودرو باشند نه مردم،در صورت رقابتي شدن آنوقت خواهيد ديد که مردم خودرو چيني هم نخواهند خريد و خودرو اروپايي و ژاپني و اروپايي خواهند خريد.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۲:۵۹

با سلام ، کمپين نخريدن خودروهاي بي کيفيت داخلي فرصت مناسبي است جهت اينکه مديران صنعت خودرو بجاي فرار به جلو براي يکبار هم که شده تصميم مديريتي درستي اتخاذ کنند، کاهش قيمت خودرو، مشارکت با خودرو سازهاي برتر دنيا هم در زمينه مديريت و هم در زمينه محصول مي تواند مشکلات ما را سامان بدهد، چراکه در حوزه مديريت هم عملکرد غير قابل دفاعي در اين حوزه وجود دارد ( مشارکت غير از فرانسوي ها و چيني هاو ...) مي تواند به آينده صنعت خودرو کمک شاياني کند بحث اشتغال هم با مشارکت با خودرو سازهاي بزرگ دنيا و تبديل شدن ايران به پايگاه صادرات منطقه حل مي شود و اشتغال بهانه مناسبي براي توجيه نابسماني و بي کيفيتي خودروهاي فعلي نمي تواند باشد که بهانه اي بي اساس و تکراري. ايران با نيروي کار ارزان ، قيمت پايين انرژي، زير ساختهاي حمل و نقل مناسب شرايط خوبي دارد البته در زمينه سود تسهيلات بانکي بايد تعديلاتي صورت گيرد تا جدابيتهاي بيشتري براي حضور خودرو سازهاي تراز اول ايجادشود به اميد سربلندي هر چه بيشتر ايران اسلامي

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۶:۲۴

عالي بود ممنون متشكر

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۳:۳۱

90% قطعات خودروهاي خودمون هم همه چيني هستند.پس فرقي نمي کنه زياد

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۳:۴۴

جاي نگراني نيست....يکم گرون کنند همه ميريزن بازار برا خريد....تجربه اينو ميگه....اين کمپين ا هم همه ش کشک ه...ملت خوشي زده دلشون با اين قيمت دلار

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۳:۴۹

حمايت از ارتقاء سطح تکنولوژي توليدات داخلي وظيفه دولت است. جايز نيست علاوه بر مالياتهاي متنوع سوبسيد حمايت از توليدات داخلي هم از مردم گرفته شود مگر به حکم قانون وبنا به ضرورت وبصورت شفاف براي زمان معين

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۴:۳۱

چرا سعي دارید القا کنید که نخريدن خودرو کار اشتباهيه چرا نميرید با اونايي که طرفدار نخريدن خودرو هستن مصاحبه کنید من پولي براي خريد ندارم و اگر هم داشتم نميخريدم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۵:۱۸

اين کمپين فقط به دليل کيفيت پايين ماشين و قيمت بالاي اون هست حالا فرقي نميکنه که ايراني باشه يا چيني...

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۵:۲۰

ازانجايي که هيچ کدوم از کارگرهاي ايران خودرو و سايپا اموزشي نديده اند در نتيجه بعد از ورشکستگي انها مي توانند هرجاي ديگري به راحتي کار پيدا کنند و کارگري کنند. در ضمن ما پول اضافي واسه اين جنس هاي بيخود ايراني و چيني نداريم....

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۴:۵۶

اولا شما از کجا مي دوني کارگران ، آموزش نديده اند ؟ در ضمن شما چطور پول اضافي براي خريدن همه جور اجناس بنجل چيني و داخلي داريد فقط به خودرو که رسيد آسمون تپيد ؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۶:۰۴

کمپين نخريدن منظورنه فقط ايراني بلکه جيني هم هست

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۱۷:۴۰

نميخريم.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۱:۰۹

شنيده ميشود به خودروسازان وام دهند تا حفظ شوند !!!! ولي اين حرکت فقط کمي زمان ازبين رفتن آنها را عقب مي اندازد وقتي مردم نخرند وامي هم بازپرداخت نمي شود وخودروسازان حالشان وخيم تر ميشود و به خيل معوقات بانکي ميپيوندند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۰ ۲۲:۳۹

ساىپا و اىران خودرو هم مونتاژ کار خودروهاى چىنى هستن هىچ فرقى نداره خرىد خودرو داخلى به بالابردن سطح تکنولوژى خودروسازان داخلى مگه برلىانس و ارىو که تو ساپا مونتاژ مىشه چىنى نىستن؟