• یکشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94082414412
  • خبرنگار : 71474

به جای نخریدن خودرو بگویید کیفیت را افزایش دهند

واکنش وزیر کار به کمپین تحریم خرید خودرو

واکنش وزیر کار به کمپین تحریم خرید خودرو

کمپینی که چند هفته تلاش کرد تا کسی خودروی داخلی نخرد، این روزها تحت تاثیر صف‌های طولانی خرید خودرو در مقابل نمایندگی‌های فروش ماشین‌های داخلی روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. کمپینی که صحبت‌های امروز وزیر کار نشان می‌دهد هرچند خبرش به گوش مسولان رسیده اما شاید در عمل نتواند چندان ثمر بخش باشد.

کمپینی که چند هفته تلاش کرد تا کسی خودروی داخلی نخرد، این روزها تحت تاثیر صف‌های طولانی خرید خودرو در مقابل نمایندگی‌های فروش ماشین‌های داخلی روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. کمپینی که صحبت‌های امروز وزیر کار نشان می‌دهد هرچند خبرش به گوش مسولان رسیده اما شاید در عمل نتواند چندان ثمر بخش باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، همزمان با نهایی شدن مذاکرات هسته‌ای و صحبت از لغو قطعی تحریم‌ها، فعالان و متقاضیان بازار خودرو یکی از نخستین گروه‌هایی بودند که به ایام پسابرجام امید بستند.

باز شدن راه ورود خودروسازهای بزرگ به کشور و امکان خرید خودروهایی که در طول این سال ها تعداد زیادی از آنها به ایران نیامده، بخشی از این تصویر را می‌ساخت. بخش مهم‌تر اما به افزایش توقعات مردم از خودروسازان داخلی منجر شد.

توقع کاهش قیمت و افزایش کیفیت، مسئله‌ای بود که در طول مدتی کوتاه در بین بخش‌های مختلفی از جامعه شکل گرفت و با استفاده از امکانات شبکه‌های اجتماعی خیلی زود به یک کمپین پر سر و صدا برای نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی تا زمان افزایش کیفیت و کاهش قیمت‌ها تبدیل شد.

هرچند بسیاری امید بسته بودند که این کمپین در صورت تداوم بتواند اثراتی مثب در این زمینه از خود به جای بگذارد، اما وام 25 میلیونی خرید خودرو نه تنها این تصورات را از بین برد که حتی بار دیگر بحث بالا بدون تقاضا نسبت به محدودیت عرضه را نیز پیش کشید تا جایی که خودروسازان اعلام کردند فروش فعلی چند محصولشان به پایان رسیده و در حال حاضر خرید آنها امکان پذیر نیست.

در این شرایط و در حالی که بسیاری آماده می‌شوند پایان عمر این کمپین را اعلام کنند، امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت‌هایی کرده که دو نتیجه مهم در پی دارد.

از یک سو ربیعی رسما اعلام می‌کند پیام این کمپین به گوش مسولان رسیده و آنها در جریان آن قرار گرفته‌اند و البته از سوی دیگر معتقد است این کمپین‌ها جهت را اشتباه رفته اند و باید به جای خودرو نخرید، شعار کیفیت خودروها را افزایش دهید سر می‌دادند.

وزیر کار گفته به شدت طرفدار این هستیم که باید تولیدات داخلی را مصرف کنیم اما این فشار اجتماعی از سوی کمپین‌ها به جای نخریدن خودروهای داخلی باید به فشار اجتماعی برای خرید‌ن خودروهای ایمن تبدیل شود که حافظ جان سرنشینانش باشد. این کمپین‌ها جهت را گم کرده‌اند و باید سمت و سوی خود را تغییر دهند.

هرچند ربیعی در صحبت‌هایش چگونگی این تغییر جهت را مشخص نکرده، اما جزو نخستین اظهار نظرهای رسمی درباره دلایل مخالفت بعضی از مقامات اقتصادی دولت با این کمپین بوده است؛ کمپینی که هرچند در روزهای ابتدایی امیدهایی برای نتیجه بخش شدن داشت، اما با فروش بیش از 130 هزار خودروی صفر در طول چند روز به نظر می‌رسد دیگر شانسی برای بقا نداشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۳:۲۲

آقاي وزير به داد خبرنگاران برسيد چون وزارت ارشاد سال هاست که مشکلاتشان را حل نمی کند

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۳:۵۹

غالب کردن ماشينهاي بي کيفيت با اين مبلغ گران به ملتي که گول وام را خوردند زياد هم جاي تعريف ندارد

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۱۶

با سلام و عرض ادب مستحضر باشيد متقاضيان توي اين صف هاي به اصطلاح کمپين شکن توان پرداخت اقساط را دارند يا خير؟ آن را با مسکن مهر اشتباه نگيرند! آيا اين عزيزان همان اعضاي کمپين هستند تحريم خودروي صفر هستند؟ يا عزيزاني هستند که حالا تصميم گرفتند به هر طريقي شده يک ماشيني هم بخرند و حالا بسترش فراهم شده 4 ميليون بده يک پرايد بگير اقساطش را ديگه کي داده کي گرفته ؟!!!!!