• جمعه / ۸ آبان ۱۳۹۴ / ۰۲:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94080803846
  • خبرنگار : 71448

معاون سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با ایسنا:

پراید استاندارد است/تشکیل کمپین حق مردم است

پراید استاندارد است/تشکیل کمپین حق مردم است

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه خودروی پراید استاندارد است، گفت: تشکیل کمپین توسط مردم حق آنهاست؛ لزومی ندارد که همیشه سازمان ملی استاندارد جلوی کیفیت پایین محصولات تولیدی را بگیرد. همان طور که اکنون دیده می‌شود مردم خودشان، خرید نمی‌کنند.

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه خودروی پراید استاندارد است، گفت: تشکیل کمپین توسط مردم حق آنهاست؛ لزومی ندارد که همیشه سازمان ملی استاندارد جلوی کیفیت پایین محصولات تولیدی را بگیرد. همان طور که اکنون دیده می‌شود مردم خودشان، خرید نمی‌کنند.

محمدرضا ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره استاندارد خودروهای داخلی اظهار کرد: بر اساس استانداردهای مرتبط با خودرو، برخی از قطعات از جمله سیستم ترمز، هشدار دهنده‌ها، قدرت موتور و... مشمول استاندارد اجباری است که باید برای شماره گذاری این استانداردها را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه استاندارد در مورد کیفیت بحث نمی‌کند، ادامه داد: البته استاندارد در خود، سطحی از کیفیت را دارد اما باید گفت که این کیفیت نسبی است؛ بنابراین خودروهایی که در حال حاضر در کشور با کیفیت‌های خوبی نیز تولید می‌شوند، با همان استانداردهایی سنجیده می‌شوند که خودرویی مثل پراید گذرانده است.

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد افزود: بنابراین خودروی پراید نیز استانداردهای سازمان ملی استاندارد را می‌گذراند، چرا که اگر این کار انجام نشود، بخش نظارت این سازمان برای شماره‌گذاری به خودروی تولیدی مجوز نخواهد داد.

به گفته ممدوحی تفاوت بین کیفیت خودروهای مختلف، مربوط به طراحی و آپشن‌هایی است که در آن‌ها وجود دارد و هر خودرویی با توجه به سطح کیفی خود قیمت متناسب با آن سطح را داراست.

وی کیفیت را تابعی از شاخص‌های مختلف دانست و گفت: یکی از این شاخص‌ها استاندارد است، اما آپشن‌های دیگری در بحث کیفیت وجود دارد که بر اساس این شاخص‌ها کیفیت طبقه‌بندی شده و قیمت‌های مختلفی نیز برای انواع خودرو در نظر گرفته می‌شود.

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد یک الزام اولیه است و در مورد کیفیت بحث نمی‌کند، اظهار کرد: خودرو درگیر مباحث خاصی در کشور شده و بخشی از آن به صورت انحصاری فعالیت می‌کرده است. از سوی دیگر در زمانی برای واردات آن محدودیت ایجاد شد و اکنون می‌بینیم که جامعه دیگر این توجیهات را نمی‌پذیرد و مردم گاه برای نخریدن خودرو کمپین تشکیل می‌دهند.

ممدوحی تشکیل کمپین توسط مردم را حق مشتری دانست و افزود: لزومی ندارد که همیشه سازمان ملی استاندارد جلوی کیفیت پایین محصولات تولیدی را بگیرد. همان طور که اکنون دیده می‌شود مردم خودشان اقدام به خرید نمی‌کنند.

وی همچنین درباره اظهار نظر اخیر خود مبنی بر اینکه "خودروی پراید برای راننده‌های غیر عصبی خوب است"، اظهار کرد: این موضوع صرفا یک مثال بود و منظور من این نبود که پراید برای راننده‌های عصبی خوب نیست؛ به هر حال پراید استاندارد است و اگر استاندارد نباشد، اجازه شماره‌گذاری به آن داده نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۰۸ ۱۲:۴۷

تا استاندارد از نظرتون چی باشه.

avatar
۱۳۹۴-۰۸-۰۹ ۱۱:۵۵

1- هيچ ارگان يا سازمان يا کمپاني اي در ايران صلاحيت نظر دادن در مورد استاندارد کيفي خودروها را ندارد. چرا؟ چون ابزار امکانات ،شهرک آزمايش پيشرفته براي تست و حتي تکنولوژي آن را ندارند 2-جناب مسئول استاندارد چنانچه خود را خادم مردم مي دانيد براي به اثبات رساندن صحبت خود، يک نمونه پرايد را براي تست به موسسه اروپايي معتبر مثل يوروانکپeurncap يا iihs بفرستيد و نتيجه بررسي آنها را با بررسي خودتان به مردم در اخبار عرضه کنيد (قابل ذکر است تمام کمپاني هاي معتبر بين المللي براي تست مدلهايشان به اين کمپاني ها مراجعه ميکنند مثل toyota_benz_bmw_audi_lexus...) 3- وقتي بازار رو انحصاري کرديد و کشور رو بستيد تا اين دو خودروساز سودهاي کلان ببرند ديگر حرف زدن از استاندارد و ايمني به جک شبيه است. 4- نظارتي هم بروي ايمني و استاندارد خودروهاي چيني داريد ؟ يا براي آنها هم از اين استانداردهايي که براي پرايد صادر مي کنيد صادر خواهيد کرد!