• دوشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۵:۵۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94060200790
  • خبرنگار : 71186

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اعلام کرد:

انحراف کمپین خودرویی از مسیر

انحراف کمپین خودرویی از مسیر

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی اگرچه تلنگر خوبی به خودروسازان داخلی است اما بررسی شرایط بازار نشان‌دهنده سوءاستفاده و سودجویی واردکنندگان خودرو از آن است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی اگرچه تلنگر خوبی به خودروسازان داخلی است اما بررسی شرایط بازار نشان‌دهنده سوءاستفاده و سودجویی واردکنندگان خودرو از آن است.

"محمد جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: خودروسازان داخلی در حوزه‌های قیمت و کیفیت محصولات و همچنین خدمات پس از فروش به هیچ وجه عملکرد مناسبی نداشته‌ و به دلیل کاستی در این حوزه‌ها به مردم بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه انتقادات وارده از سوی مصرف‌کنندگان به عملکرد خودروسازان داخلی درست، بجا و در راستای تامین حقوق آنها است، خاطرنشان کرد: البته نباید از این واقعیت غافل شد که در کنار خودروسازان داخلی؛ واردکنندگان به‌ویژه واردکننده خودروهای چینی و کره‌ای نیز عملکرد نامطلوب و تخلفاتی همچون گران‌فروشی، عدم تحویل به‌موقع خودروهای فروخته شده و نبود قطعات یدکی در خدمات پس از فروش داشته‌اند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: با این حال واردکنندگان خودرو با وجود شکایت‌های بسیار از عملکرد آنها همواره در سایه انتقادات از خودروسازان داخلی پنهان شده‌اند و در کمپین اخیر نیز به دنبال سودجویی و سوءاستفاده از فضای شکل گرفته هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه گران‌فروشی در برخی برندهای خودروهای وارداتی محرز و در گزارش رسمی مجلس شورای اسلامی نیز به آن اشاره شده است، اگر قرار به نخریدن خودرو با هدف جلوگیری از گران‌فروشی و کاهش قیمت‌ها باشد، ابتدا باید خرید خودروهای وارداتی و بعد داخلی تحریم شود.

جعفری با بیان اینکه اخیرا شاهد کاهش قیمت تا 20 میلیون تومانی برخی خودروهای وارداتی از جمله چینی هستیم، تصریح کرد: ارائه تخفیف‌های حدودا بیست میلیون تومانی از سوی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای از یک‌سو نشان‌دهنده گران‌فروشی آنها در گذشته و سود بسیار بالا و غیرمتعارف آنها و از سوی دیگر نشان‌دهنده سوءاستفاده آنها از کمپین اخیر از راه کاهش قیمت 20 میلیون تومانی محصولات با هدف جذب و حفظ مشتریان در فضای نخریدن خودروهای داخلی است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به این واقعیات باید مراقب سوءاستفاده واردکنندگان از کمپین نخریدن خودروهای داخلی بود هرچند که این کمپین به دلایل نامعلوم تنها ناظر بر عملکرد خودروسازان داخلی بوده و شامل شرکت‌های واردکننده خودرو با وجود تخلفات بی‌شمار آنها نشده بلکه در جهت تامین منافع آنها قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، از چندی پیش کمپینی با عنوان "نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی" در برخی شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده که از مخاطبان می‌خواهد در اعتراض به بالا بودن قیمت از خرید خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۷:۳۹

فکر نکنم کيفيت خودروهاي چيني يا کره اي بد باشه. چون 5 سال خودرو توليدي وطني خودش رو گارانتي می‌کنه. اگر راست ميگن خودروسازان به روز داخلي اوناهم خودروهاي خود را 5 سال گارانتي کنند البته با خدمات نه با توهين به مشتري

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۹:۴۷

گارانتي براي خودروساز ها يعني کشک نميدونم پات به گارانتي و نمايندگي باز شده يا نه! خدا کنه هيچوقت باز نشه که جز اعصاب خردي و علافي و سر اخر تحويل گرفتن ماشين خرابتر چيزي عايدت نميشه! حالا اين به اصطلاح گارانتي اينا 10 سال هم باشه با همون هيچيش فرقي نميکنه!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۸:۰۸

هيچ پشت پرده اي نيست. مردم می‌فهمن. پرايد آخرش 10 ميليون مي ارزه والسلام

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۸:۲۱

جناب آقاي حمايت کننده از حقوق مصرف کننده تا حالا کجا تشريف داشتيد؟ موقعي که مصرف کننده با پولي که به زحمت بدست آورده ماشين ساخت وطن رو چندين برابر قيمت جهاني خريداري ميکنه بعد با هزار عيب عجيب و غريب مواجه ميشه ميره نمايندگي با برخورد نامناسب و نبود لوازم و تعميرکارهاي غيرحرفه‌اي مواجه ميشه شما کجا هستيد؟!! خود شما اگر يک ظرف 400 گرمي پنير بخريد و کيفيت مورد نظر شما رو نداشته باشه زمين و زمان رو بهم ميدوزيد غريب چهل سال با توجيهات غير منطقي صنعت مملکت رو به نابودي کشوندين. دوست عزيز سيستمهاي نظارتي خودتونو قوي کنين تا امکان سوءاستفاده وارد کننده هارو به حداقل برسونين . خودتون ميفرماييد که زمانيکه مردم خودرو داخلي ميخريدند هم واردکننده ها سوءاستفاده ميکردن پس مشکل از جاي ديگه هست نه از نخريدن مردم ...

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۸:۲۲

دو خودرو ساز بزرگ کشور؟!! بزرگي‌ای که از راه انحصار بوجود آمده باشد چه معنايي دارد؟ در سطح جهاني چقدر بزرگ هستند؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۸:۳۶

هه. خوبه پس معلوم شد که خودرو ساز ها سبيل انجمن ملي.... رو هم چرب کردن. اي روزگار....

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۸:۴۶

اينقدر ماله کشي خودرو سازان داخلي را نکنيد. بس است.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۸:۴۹

التماس نکن(روزي روزگاري)

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۹:۰۸

اي کاش به فکر مردم بوديد چون منافع همتون بخطر افتاده داريد دفاع مي کنيد.حمايت از شرکت هاي ايران خودرو و سايپا که در اصل دلال ماشين هستند نه توليدکننده خيانت به منافع ملي و ظلم به مردم است.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۹:۰۹

سيستم ها نظارتي متاسفانه از موقعيتشان به نفع خودشون استفاده ميکنند.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۹:۱۴

متاسفانه اين كمپين را وارد كنندگان خودرو به راه انداختن كه باعث ضربه به توليد داخلي و خروج ارز از كشور گرديد.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۹:۱۷

مسخره نکن ديگه ،من يک ماه پيش که از جلو نمايشگاه خودروهاي چيني رد شدم ماشيناش دقيقا همون ماشيناييه که الانم هنوز توي نمايشگاه تکون هم نخورده طرف از دم قسط ميده کسي نميخره کدوم وارد کننده کدوم پشت پرده؟!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۹:۱۸

ببين نننننمييييييخخخخخريييييييم شما به جاي تحليل هدف دار بهتر به وظيفه ات عمل کني تا اين مشکلات پيش نياد ضمنا ملت بسيار فهيم هستند و اين کمپين يک خرد جمعي است و فرق خوب و بد را تشخيص مي دهد

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۹:۲۵

جناب حمايت از حقوق خودروسازان. توي اين مدت که واردکننده ها خودروهاشو گرون مي فروخت شما کجا تشريف داشتيد که حالا سنگ خودروهاي بي کيفيت و اهل بوقو به سينتون مي زنيد. شما بايد شرمنده فوت هاي جاده ها باشيد که نتونستيد از حقوقشون حمايت کنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۹:۲۷

شما نمي توانيد از حقوق مصرف کننده حمايت کنيد و من خودم بايد اين کار را انجام دهم و از صحبت ها پيداست شما حامي توليد کننده انحصاري و بدهکار به مردم هستيد تا مصرف کننده بي گناه دل ما از دست شما و توليدگنندگان خودروي بي کيفيت خونه ...

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۹:۲۸

اصلاح شوند تا تغيير کنيم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۹:۴۴

هيچ خودروي وارداتي تو رنج قيمت اين خودروها نيست پس الکي فرافکني نکنيد! اگه خودروي وارداتي خوبي تو اين رنج بود کي ميومد ماشين ايراني بخره؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۰:۲۹

قيمت مشکل اساسي هست! اما مشکل اساسي تر کيفيت است! خود خاني دو شب پيش توي شبکه خبر ميگفت ما قبول داريم کيفيت نداريم!!!! آخه ماشين بي کيفيت رو اصلا به اين قيمت که نه ارزونترم بدي! به چه درد ميخوره وقتي کيفيت نداره؟ چرا مردم از جنس چيني آزرده هستن؟ چيزي بجز کيفيت هست؟ (هر چند جنس چيني با کيفيت هم هست اما توي بازار ما نايابه) حالا همين جنس چيني بي کيفيت رو شما 20 درصدم قيمتش رو کم کني! بازم همون بي کيفيت هست و کسي پاش پولي نميده… الان توليدات اين دو هم مستثني نيست از اين امر و پر واضح هست که بي کيفيت ترين توليدات تاريخشون مربوط به اين 2 سال اخير بوده و خودشون هم بهش واقف هستن و اعتراف ميکنن! اونوقت مردم ما بايد خيلي ساده باشن که حتي اگر قيمت کاهش داشته باشه باز هم بخرن! چون ماشين بي کيفيت يعني تعميرگاه , خرج, اعصاب خوردي, تو جاده موندن, تهديد جاني و ايمني و… الان اگر بر فرض مثال 206 همون 206 فرانسوي با همون کيفيت ميبود با کمي کاهش قيمت نسبي بنده خودم خريد ميکردم چون الان 1 سال پياده هستم … اما اين 206 رو حتي 30 تومن هم بدن نميخرم!

avatar

حال ببيند کارتهاي اجباري که مشتري بايد پول هاي ميليوني بپردازد از مصوبات ديگر شوراي رقابت انتخابي بودن شرکت بيمه مي باشد ليکن اين گزينه هم با توجه به رانتي بودن اجباري است كارت طلايي و سرويسهاي امدادي سه ستاره ريال 9,400,000 خودرو رانا كارت طلايي و سرويسهاي امدادي سه ستاره ريال9,100,000 خودرو سمند كارت طلايي و سرويسهاي امدادي سه ستاره ريال10,800,000خودرو سورن ريال كارت طلايي و سرويسهاي امدادي چهار ستاره 13,700,00 خودرو دنا ريال كارت طلايي و سرويسهاي امدادي سه ستاره 10,400,000 خودرو پارس

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۰:۳۶

وقتي پيکان بعد از 30 سال فقط جهت برف پاکنهاشو تغيير داداين آقاي حامي کجا بود، وقتي پرايد تو جاده ها جون اون همه آدمو گرفت کجا بود? احتمالا داشته راجع به ساخت فضاپيما تحقيق ميکرده حقوق مصرف کننده هم بيخيال. خب وقتي سکوت کنه پولشم از خودروساز بگيره بايدم بعد 40 سال پيداش بشه و سنگ خودروسازو به سينه بزنه.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۰:۳۷

علت نخريدن خودرو توسط اينجانب عملکرد شرکت ايران خودرو ( عدم رعايت مصبوبه شوراي رقابت است) خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در توضيح اين موضوع گفت: خودروسازان داخلي براساس ضوابط و قواعد وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد خودروهاي خود را تا 40000 کيلومتر و يا دو سال بعد از فروش ضمانت کنند و هر خودروسازي بايد اين قانون را رعايت کند. اما با توجه به اين که برخي خودروسازان، خودروهاي خود را به صورت اقساطي در اختيار مشتريان قرار مي‌دهند، آن‌ها را تا پايان اقساط بيمه بدنه مي‌کنند که تا به اتمام رسيدن اقساط، خودرو کمترين آسيب را ببيند. اما برخي اين خدمات را در قالب کارت طلايي به مشتريان ارائه مي‌دادند و مشتري را مجبور به پرداخت مبلغي بابت اين کارت مي‌کردند. ندارد کارت طلايي بي خاصيت مواجه مي شويم برادر من در وسط زمستان در جاده فيروزکوه با اتومبيل صفر ماند و هزاران بار با 096440 تماس گرفت پاسخ آنها اين بود که امداد نداريم و تا صبح يخ زد و دچار بيماري شد (تمام اسناد موجود است)

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۰:۴۳

ملت ما هيچ وقت براي کارهاي اقتصادي يک دل و يک صدا نشدن مردم پول ندارن گذران زندگي کنن اون موقع برن ماشين بخرن؟؟ اوضامون داره بر مي گرده مثل اول دهه هشتاد شمسي !!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۱:۰۹

سلام؛ مردم مصرف کننده هيچوقت نه از سوي شخص يا ارگاني حمايت شده که شما زدي انجمن حمايت از حقوق مصرف کنندگان، نه اينکه نياز به حمايت دارد. دلسوزي نکنيد واسه مردم. مردم به اين نتيجه رسيدن که ديگه خودروي صفر داخلي نخرن.بسه ديگه هرچي سر مردم کلاه گذاشتيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۲:۱۰

متاسفانه خودروسازان باصطلاح بزرگ که از نظر مردم ايران بسيار کوچک و بي مسئوليت درانجام تعهداتشان چه ازنظر شرعي و جه از نظر مدني هستند آنقدر فرصت داشتند که خودشان را اصلاح نمايند تنها راه بازگشت به قلب مردم داشتن صداقت و وطن پرستي است

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۴:۵۶

گوش ملت از اين حرفها پر است اين شرکتها اگر قرار بود خودرو ساز شوند تا حالا شده بودند با اين حرفها ميخواهيد دوباره ملت را احساساتي کرده وبعد که اوضاعتان درست شد دوباره ملت را بيچاره کنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۵:۵۱

انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان!!!!!!!!!! هنوز بلد نيستيد غيرمستقيم از توليد کننده حمايت کنيد!!! خوشبختانه اين روزها تا دهن يه مسؤل باز مي شه حرف بزنه مردم تا تهش رو ميخونند.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۶:۳۵

عزيزم كمپين نه به خودرو صفر چه داخلي چه خارجي. خودرو خارجي هم بايد به قيمت خليج فارس فروخته شود.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۷:۲۹

به ملت ايران به خاطر اين حرکت وطن پرستانه تبريک مي گويم. به اين مسئول محترم هم عرض مي کنم تمام سودجويان در صنعت خودرو مملکت از ايران خودروي خودمان يادگرفتند. من خودم يکي از کساني هستم که مثل آب خوردن حق او را خورد و بديهي ترين شواهد را هم زير پا نهادند.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۸:۲۰

حالا كه ديگه اعتراف مي كنن

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۸:۲۲

دولت هم با اين تعرفه ناعادلانه كم از اين خودرو ساز ها ندارد چرا بايد تعرفه اين قدر بالا باشد كه فقط اقشار خاصي بتوانند سوار خودرو ايده ال شوند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۳ ۱۲:۵۱

داداش منه ... عزيز من ! به خدا هيونداي النترا با 110 ميليون ماشين ايده آل نيست !!! که باز هم ما نميتونيم بخريمش !!! طرف تو کانادا ماشينش تصادف کرده ، برده خوابونده ، بيمه بهش النترا داده تا ماشينش آماده بشه ... زنگ زده ميگه اين النترا ماشين نيست اسباب بازيه ! ( خودش سري 3 داره )

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۳ ۱۱:۰۰

آقاي جعفري رييس محترم انجمن ملي حمايت از مصرف کنندگان 1- من خودروي بي کيفيت توليد داخلي را نمي خرم 2- اينقدر درآمد هم ندرام که خودروي خارجي بخرم 3- خيالت راحت باشه در خصوص واردات خودروهاي خارجي هميشه حمايت از افراد خاص و منافع براي آنها است نه حمايت از مصرف کنندگان 4- خواهشمند است اقدامات خودتان را در در راستاي حمايت از مصرف کنندگان در پاييز و زمستان سال گذشته در خصوص اقدامات ايران خودرو که چه به سر مردم آورد و محصولاتش در انبار نگه داشته است بفرماييد 5- شعار ايران خودرو اين است راه تو را مي خواند اما من مي گويم انبار خودروهايت را مي خواند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۳ ۱۲:۵۶

اقاي مثلا حامي !!! شما يک خودرو (جز چيني ها که اونا هم اين ايران خودرو و سايپا هستند ) نام ببر بشه با قيمت پرشيا ( 37-38 تومن) خريد !