• چهارشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۵:۲۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94060402335
  • خبرنگار : 71186

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد:

کمپین خودرویی؛ به نام مردم، به کام مافیا

کمپین خودرویی؛ به نام مردم، به کام مافیا

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر عده‌ای منافع‌شان در واردات خودروست نباید با کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی باعث ایجاد هزینه برای اقتصاد و اخلال در روند توسعه صنعتی کشور شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر عده‌ای منافع‌شان در واردات خودروست نباید با کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی باعث ایجاد هزینه برای اقتصاد و اخلال در روند توسعه صنعتی کشور شوند.

محمدقلی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مطمئنا در یک جامعه آزاد همه می‌توانند و باید نظرات خود را بیان کنند که در کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی نیز این موضوع صدق می‌کند اما نکته این است که در این کمپین مشکلات صنعت خودرو به درستی ریشه‌یابی نشده و منافع مصرف‌کنندگان نیز از این طریق تامین نخواهد شد.

وی با بیان این‌که برخی نباید اختلافات سلیقه‌ای خود با برخی مسوولان را بر سر تولیدات داخلی خالی کنند، خاطرنشان کرد: در هر حال صنعت خودروسازی از صنایع پیشروی کشور است که نقش توسعه‌ای در پیشرفت 60 صنعت وابسته دارد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این شرایط باید از افراد پشت پرده‌ای که به بهانه حقوق مردم و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی به کمپین نخریدن این محصولات دامن زده و از آن متنفع می‌شوند، بپرسیم سطح کیفی کدام کالای تولیدی در کشور بالاتر از خودروهای تولید داخل است؟

وی افزود: متاسفانه در کشور ما وضعیت به‌گونه‌ای است که گروه‌هایی به صورت مافیا در بخش‌هایی از اقتصاد جا خوش کرده‌اند و منافعی دارند. طبیعتا این افراد دوست ندارند منافع‌شان را از دست بدهند، همانطور که وارد‌کنندگان نفع زیادی از واردات خودرو می‌برند.

یوسفی با بیان این‌که متاسفانه همه از مردم صحبت می‌کنند اما مردم هم‌زمان قربانی سوء‌مدیریت خودروسازان از یک سو و سودجویی وارد‌کنندگان خودرو از سوی دیگر شده‌اند، تصریح کرد: با این حال برادران و خواهران همین مردم در صنایع قطعه‌سازی و خودروسازی کشور مشغول به فعالیت هستند و در کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی نباید به نام مردم، منافع مافیای اقتصادی و عده‌ای خاص تامین شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: صنعت خودروی ایران هنوز به حد مطلوب نرسیده که دلایل آن از یک طرف به سوءمدیریت این بنگاه‌ها و از سوی دیگر مشکلات کلان اقتصادی کشور باز می‌گردد با این حال کسانی‌که می‌خواهند در دوران پساتحریم درآمدهای نفتی را خرج واردات خودرو و سودجویی خود کنند، سوار بر کمپین نخریدن خودروهای داخلی شدند.

وی افزود: در این شرایط راهکار درست، اصلاح مدیریت صنعت خودرو و کمک دولت برای کاهش هزینه‌های تولید این محصول در کشور برای کاهش قیمت آن است، اما نخریدن خودروهای داخلی تنها توسعه صنعت خودرو را کند کرده و به جای تامین حقوق مصرف‌کنندگان، به دلیل اخلال در روند رشد صنعت خودرو حقوق مصرف‌کنندگان را بیش از پیش ضایع می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: به دلایل مختلف مردم از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی راضی نیستند و این ضعف‌ها باید اصلاح شود، اما این‌که صاحبان منافع به مردم بگویند خودروی داخلی نخرید، مصداق ضرب‌المثل "به نام مردم به کام دیگران" است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۶:۱۶

مافيا کجاست؟ n ماهه ماشين‌های بنجل ساخت داخل که با جون مردم بازي ميکردن به بهانه تحريم با قيمت بالا در مقابل کيفيت بسيار پايين و نداشتن امنبت به مردمي که مجبور بودن بخرن غالب کردين حالا که کفگيرتون خورده ته ديگ و فهميدين مردم با وجود جنس هاي خارجي سراغ محصولات شما نميان مافيا مافيا ميکنید. چند بار برا سيستم ترمز ساده ماشين ها به اين خودروسازها تذکر داده شد و کي جدي گرفتن؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۷:۱۱

بهتر نيست بجاي اين سياه نمايي ها کمي به واقعيت ها فکر کنيم، مگر همين مردم بيش از چهار دهه از صنعت خودرو کشور حمايت نکردند، چه چيزي عايدشان شد؟ چرا ما امروز همچنان بايد خودروهايي را سوار شويم که در کشور اصلي طراح و توليدکننده آن تنها در کتب تاريخ و يا خاطرات پدربزرگ ها و مادربزرگ ها ميتوان ردي از آنها پيدا کرد، آن هم با چنان کيفيت توليدي که بر هيچ کس پوشيده نيست، بياييم شعور مردم را به باد تمسخر نگيريم، شايد تا هفت هشت سال پيش ميشد اين خودروها را به مردم فروخت ولي امروز ديگر نميشود، لااقل از هر خانواده اي يک نفر به کشورهاي همسايه مان سفري داشته است که با برگشت به کشور افسوس اين موضوع را بخورد که چرا ما مجبور به استفاده از چنين خودروهايي هستيم، نه آقاي عضو هيت علمي. ديگر تا کجا بايد از اين صنعتي که فقط به فکر پول گرفتن از مردم است نه رفاه آن ها حمايت کرد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۷:۲۱

جناب هيئتهاي علمي دراين 20 يا 30 سال که خودروسازان به اصطلاح بزرگ رقيبي نداشتند و کام مردم ايران را تلخ کردند کجا بوديد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۷:۲۸

جناب آقاي دکتر يوسفي! شما هم يکي از ما هستيد. سال ها انحصار و گران فروشي را در صنعت خودروسازي درک کرده ايد. روي ديگر اين ماجرا تعرفه ناعادلانه در واردات است. قيمت خودرو وارداتي هم بايد به قيمت آنها در کشورهاي همسايه نزديک شود.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۷:۴۸

حرفهاي شماهم مصداق ضرب المثل (باحلوا حلوا دهن شيرين نميشه) است يعني به غير از حرف، شما چه قدم عملي ديگه اي برداشتي

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۷:۵۰

آقاي يوسفي شما در اين چند سال كه اين شركت هاي انحصار طلب خودرو ميسازند توسعه صنعتي از اينها ديديد؟ اينها حتي در پي رفع ساده ترين اشكالات اين ماشينها كه با كمترين هزينه و بدون تخصص قابل رفعه هم نيستند. بنظر من اين كار دقيقا به نفع مردمه چون باعث ميشه خودروسازها بدونند حمايتها نامحدود نيست و به فكر اصلاح مديريت خودشون بيفتند.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۸:۰۲

همينه كه هست. ما خودروي بي كيفيت نميخريم به چيزهاي ديگه اش هم كاري نداريم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۸:۰۶

متاسفانه رفتار خودروسازهاي داخلي که بي شباهت به رفتارهاي مافياهاي اقتصادي نيست وضع را به اينجا کشانده. وقتي خودرويي در مراکز فروش اينترنتي و نمايندگي نيست چگونه عده اي دلال به آن دسترسي دارند و بيست تا وسي تا از کارخانه تحويل ميگيرند؟ خودرو ساز داخلي فروش خودرو را به مشتري با انداختن به مشتري اشتباه گرفته است. جواب ايران خودرو به آتش سوزي هاي پژو چه بود؟ به خرابي سرسيلندر موتورهاي جديد؟ جواب سايپا به عدم ايمني پرايد چه بود؟ جواب کرمان خودرو به تعويض زود به زود شرکتهاي اصلي از دوو به هيونداي از آن به چري و ليفان و جک و ول کردن خريداران با خودرو هاي بي دنباله وبدن پشتيبان چه بود؟ تمام اين حرکات و صدها حرکت ديگر از جمله خلاصه سازي سيستمهاي خودروها و فروش با قيمت قبلي در سايه اعتماد مردم انجام گرفته است. حالا بعد از پنجاه سال مردم انتظار رفتاري درست و شرافتمندانه را از خودرو سازان دارند.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۸:۱۴

اكر شما مي فرماييد برادران ما دارند خودرو مي سازند چرا اين را نميگيد كه هموطنان و برادران و خواهران ما در جاده ها روزانه كشته مي‌شوند،،،،صنعتي كه فقط براي مردم مي‌باشد و صاحبان و ذينفعان اين صنايع خود و خانوادشون از بهترين خودروهاي روز خارجي استفاده مي كنند ارزاني خودتان باد

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۸:۱۹

بابا پرايد هفت تومني شده بيست تومن ، تو داري چي رو با چي مقايسه ميکني والا

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۸:۳۳

با سلام خدمت دوستان استاد عزيز، چند مورد رو شما در نظر نميگيري 1) پولي نيست که مردم بخرن 2) تا مردم مي‌خريدن که اعلام مي‌کرديد ما بهترين کيفيت رو داريم 3) هميشه بهترين مديريت رو داشتيد. پس چي شد. خودرو سازيتون موفق نبود؟ 4) مردم خودروهاي چيني هم نمي‌خرن چه برسه به مدلهاي گرون کره اي، ژاپني و ... 5) ما جوابگوي کار يه عده نيستيم. البته اونها برادران و خواهران ما هستند ولي جوابگوي شغل اونها صنايع فرسوده و بي کيفيت خودروسازي 6) تا حالا پول ميگرفتيد 6 ماه بعد ماشين رو با يه رنگ ديگه مي داديد. ولي ديگه نمي تونيد 7) حقوق رو با کشور افغانستان مقايسه مي کنيد، قيمت بنزين و قيمت ماشين با دبي 8) تو دنيا روند رو به افزايش رضايت مشتري، اينجا روند رو به افزايش بی احترامی صنايع خودروسازي و بي ادبي اونهاست البته خيلي موارد ديگه هست که مطلب زياد مي شه. خلاصه کلام. با پول هايي که تو اين چند سال به اسم خودرو از مردم گرفتند، خودرو با کيفيت و با قيمت درست توليد کنند. مردم بازهم مي خرند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۸:۴۶

کارشناس صنعت خودرو در جريان باشيد ايرانخودرو و سايپا خود از مافياي بزرگ صنعت خودرو هستند که ماشين که 8 ميليون بيشتر نمي ارزد 30 ميليون مي فروشند. افراد بسيار زيادي که در جاده‌هاي ايران به علت ايمن نبودن خودروهاي با تکنولوژي 20 سال پيش مي‌ميرند و معلول مي‌شوند حال به نظر شما کارگران مسوول اين حوادث هستند يا مديران خودروساز؟ پس چه بهتر است بهانه بيکاري کارگران را پايان دهيم و از صفر شروع کنيم. پس بهتراست کارگران بيکار شوند صنعت گران خودرو با تکنولوژي روز وارد کنند سپس همان کارگران جذب شوند. خودروسازان در اين چند سال خواب بودن که خودرو روز بسازند يا به فکر جيبشان بودند تا قطعات چيني بي‌کيفيت از چين بياورند و روي خودروهاشون ببندند. اقتصاد ملي با لاستيک‌هاي چيني روي خودروي ايراني به معناي اقتصاد چيني است. پس خواهشا اينقدر شعار ندهيد. به قول کارشناس خودرو مردم در توهم هستند. پس خواهشا ما را از اين توهم بيدار نکنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۸:۴۸

بنده يک مصرف کننده هستم به اطلاع ميرساند که با سوءمديريت اين بنگاه توليد که مردم را به عجز در آوردند وهمچنين سوء استفاده دلالان دولت نيز مقر اصلي است که اين ملت فهيم وصبور چوبشان را ميخورند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۷

عده اي ساده لوح با ورود به اين موضوعات ناخواسته به اقتصاد مملکت ضربه مي‌زنن

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۷

صنعت خودروسازي؟ اي کاش خودرو سازان با مردم همراه بودند.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۸

اين همه به کام خودرو سازها بود يکم هم به کام مافيا باشه . هرچند که از نظر ما اينها خودشون مافيا هستند و چندين ساله پدر مردمو در اوردن

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۹:۰۰

با سلام و احترام بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که برخي ديگر از توليدات داخلي هم اگرچه از نظر کيفيت قابل مقايسه با مشابه خارجي نباشد اما مردم حق انتخاب دارند چون مشابه انها با کيفيت بالاتر به راحتي در دسترس است اما چون در بازار خودرو انحصار وجود دارد و ترتيب اثري هم به سليقه و درخواست کيفيت و خدمات پس از فروش براي مشتريان نمي دهند و با قلدري مي گويند همين که هست اگر نخريد گرانتر هم ميشود!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۹:۰۷

اصلا هم اين حرفا نيست. الکي اصل بحث رو منحرف نکنيد هر وقت کيفيت رو بروز کرديد و بالا برديد و قيمتاشم منطقي کرديد بعد مردم خودشون تشويق به خريد ميشن و نياز به اظهار نظرهای اينطوري نيست!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۹:۰۸

يعني خودرو سازان داخلي سودجو نيستند؟! خودرو با تکنولوژي از رده خارج را با قطعات آشغال چيني تحويل من مصرف کننده مي دهند اشکالي ندارد؟ چند سال ديگر صبر کنيم؟ پنجاه سال ديگر مناسب است؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۹:۱۴

چندين سال هست كه مردم از قيمت وكيفيت و خدمات پس از فروش گلايه دارن.اما كو گوش شنوا.!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۰۹:۲۳

اقاي استاد مي شه بفرمايند با چه زباني بايد حق ايمن بودن و قيمت مناسب را مردم از خودروسازان بگيرند؟ جنابعالي فرمودين کيفيت کدام کالاي ايراني بهتر از خودروست. شما عذر بدتر از گناه اوردين، مگه لباس ايراني يا کفش ايراني مرغوبيتش با جون مردم سنجيده ميشه. ما بيشتر از جنگ سالانه در تصادفات کشته داريم. کدوم منافع براي اين اقاي استاد بالاتر از جون مردمه که نگران شدند. منافع ملتي که به خاطر منافع خودروسازان جونشون رو روي دستشون گرفتن؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۰:۱۶

مردم بايد کالاهاي چيني را تحريم کنند نه کالاي داخلي را

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۰:۱۶

عزيزم اگر قرار بود درست بشه درست مي‌شد نه اينکه هنوز 405، 20 سال پيش با کيفيت کمتر از 20 سال پيش! توليد بشه نميشه که کل ملت حسرت ماشين‌هايی رو بخورند که اعراب حاشيه اي خليج فارس به راحتي از ان استفاده مي کنند راه حل هم اينه که خودروساز خارجي بياد داخل توليد کنه هم اشتغالزايي هست هم با توجه به نيروي کار ارزان و بها تمام شده پايين تر. در اخر هم من خودم نمي خرم چون محصول 20 سال پيش با اين قيمت اشتباه خريدش همون چيني ها حداقل 4 تا اپشن و طرح امروزي دارند کيفيت انها هم از داخلي ها بيشتر نباشه کمتر نيست. حيف از اين همه حمايت دولت از اين خودرو سازها

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۰:۲۲

با بک حساب سرانگشتي اگر دولت خودرو روز را با قيمت واقعي در اختيار مردم بگذارد و بنزين را هم به نرخ آزاد شناور؛ هم به نفع مردم است هم به نفع دولت والسلام

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۰:۲۴

برادرمن در توهم بسر ميبري چه صنعتي چه خودروي چه مافيايي جوک نگو با دوز و کلک خودرو با قطعات نامرغوب چيني را مونتاژ کردن هنر نيست.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۰:۳۰

پنجاه سال خريديم نتوانستيد درست شويد ديگه اون ... را لولو خورد و برد. شما توليد كننده نيستيد دلاليد.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۰:۳۵

تا زماني كه قيمت خودرو هاي توليد داخل سه برابر قيمت واقعي آنها باشد نبايد گفت كه مردم با نخريدن خودرو صفر داخلي داريد به كشور ضرر مي‌زنند بلكه اين خودرو سازها هستند كه با توليد خودرو هاي ضعيف و گران قيمت به مردم ضربه مي زنند از طرفي بجائ اينكه نگران بيماري كارگران و قطعه سازان باشيم نگران أفراد فقيري باشيم كه به دليل گراني بي مورد خودرو با دو تا بچه و يك زن چهار نفري ترك يك موتور مي شينند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۰:۴۰

به اسم حمايت از توليد داخل مردم برن پرايد و پژو بخرن بعد توي تصادف 4،5 نفر بميرن، اين ميشه حمايت از توليد داخل؟؟؟ مگه 45 ساله مردم حمايت نکردند از توليد داخل؟ چه اتفاقي افتاد؟؟؟ خودروهايي که سال 1350 توليد شده کيفيتشون از خودروهايي توليد 1394 بالاتره.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۰:۴۸

خودروي خارجي هم نميخريم ..... ولي اصل اينه که خودروهاي داخلي بايد با کيفيت، با آپشن هاي بيشتر و با استاندارد بالا و قيمت بسيار بسيار مناسبتر ارائه شود .... ديگه بسه فرغون سواري به قيمت اسب سواري ... واقعا وقاحت ميخواد اينقدر انحصار طلبي

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۰:۴۹

چندین سال است كه به اسم خودروسازي ملي و توليد داخلي خون مردم و تو شيشه كردن بگذاريد يا روش توليد و خدمات پس از فروش و مديريتشان را اصلاح كنند شما خبرگزاري محترم هم كه خودتان از قشر متوسط و زحمت كش جامعه هستيد مسولان را مجاب كنيد كه مردم ولي نعمتان حكومت هستند. صنعت ملي زماني مهم و اقتصادي است كه به خواسته مردم و ايمني و سلامت انها توجه كند نه اينكه با تغيير داشبورد و روكش صندلي و قاب ايينه و فرم چراغ ها مدعي باشد و قيمت محصول را تا چند برابر ارزش واقعي افزايش دهد. رسانه ها بايد در اين امر مهم حامي مردمي باشند كه خواسته معقول و منطقي دارند.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۰:۵۱

آقاي دکتر استاد...شما لطفا بفرماييد ماشين خودتون چيه و کجايي هست؟ آيا خودتون حاضريد بابت حمايت از توليد داخل سوار پرايد بشيد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۰:۵۲

خوب مگه مردم بيکارن يه پرايد که کلن ساختنش به گفته خود توليد کننده در مياد 5 ميليون مردم بخرن 20 ميليون خوب يارو پسنداز ميکنه ماشين خارجي مي گيره تازه ايمني بيشتري هم داره

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۰۳

باسلام. يادمه يه برنامه تلويزيوني شبکه خبر بين نماينده خودرو ساز و شوراي رقابت موضوع تعيين قيمت بود که نماينده خودروساز خيلي با اطمينان ميگفت، ما اصلا نگران افزايش قيمت نيستيم چون دلالا همشو ميخرن

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۰۵

اصول مصاحبه درباره يک موضوع که موافقان و مخالفاني داره رعايت اصل عدالت هست. از خبرگزاري وزيني مثل ايسنا انتظار ميره همونطور که چند روزه با کارشناسان مخالف اين کمپين مردمي مصاحبه ميکنه، حداقل يک بار هم با موافقان اين طرح ملي مصاحبه کنه و نظرات اونها رو هم جويا بشه و انعکاس بده. يک طرفه به قاضي رفتن درست نيست والا.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۷

افتخار خودروسازي ايران اين است که بعد از 35 سال که از انواع انحصارات و رانت‌هاي دولتي استفاده کرده اقدام به واردات کامل و حتي نه مونتاژ خودرويي مثل رنو کپچر مي‌کند و با قيمتي بسيار بالا به مردم پيش فروش مي‌کند!! من واقعا نمي‌دانم که اين کجا به نفع مردم يا اقتصاد کشور است؟ سوال اينجا است که چرا عده‌اي بايد انحصار صنعت خودرو را داشته باشند و به جاي رقابت تنها به واردات بپردازند.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۴۱

تمام اينها سياه بازيه. تنها چيزي که پشيزي ارزش ندارد احترام به مردم است

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۵۸

من 4 سال در شرکت ايران خودرو در خط توليد کار کردم که خوشبختانه استعفا دادم. قطعات بي‌کيفيت حجم بالاي توليد خستگي کارگرا رو شاهدم و فقط رسيدن به آمار توليد پيش بيني شده هدفه. يعني بزن بره يعني فقط شيفت تموم شه. کيفيت مطرح نيست فقط کميت مهمه

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۱۱

يعني شما معتقد هستيد خودرو داخلي گران نيست؟ بي‌کيفيت نيست؟ چرا در اين مورد اظهارنظر نمي‌کنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۲:۲۴

متاسفانه صنعت خودرو فرصت طلايي چند ساله اي را هدر داد، شرايطي استثنايي که براي هيچ خودروسازي در هيچ نقطه جهان وجود نداشت. مديريت فوق‌العاده ضعيف و فساد بنيان برافکن چه در بحث تامين و چه در بخش خدمات پس از فروش.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۳:۰۴

آقاي استاد دانشگاه لطفا شما هم ماشين ايراني بخريد مثلا پژوپارس وقتي مياري منزل فرزند شما مي پرسد چرا پدال کلاچ ماشين اينقدرمي لرزد شما با تعجب نگاه مي کنيد مي بينيد درسته مراجعه مي کنيد به نمايندگي نوبت مي دهند يکماه دوماه سرآخرماشين شما را جا مي‌گذارد مي بريد نمايندگي کارت طلايي که با پول خودتان ازاول ازشما گرفتند به شما سرويس مناسب نمیدهند بعدا شما چکار مي کنيد به فهم و شعور شما که ماشين صفر خريديد توهين نشده است ...

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۳:۱۴

هزينه انتقال سند پرايد، 400 هزار تومان! http://www.isna.ir/fa/news/94060301500 اينم خودرو داخلي!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۳:۲۳

کلا ما ايراني ها آدماي احساسي و هيجاني هستيم. اون از فوتبالمون اين از خودرومون. الان مردم خريد نمي‌کنن بعدش کارخونه توليد رو پايين مياره بعدش تقاضا انباشته ميشه و در نهايت خودروساز به شوراي رقابت اعلام ميکنه بنا به اين دليل و اون دليل قيمت بايد بره بالا. قيمت که بالا ميره اون موقع همين مردم هجوم ميبرن براي خريد و اين چرخه همواره ادامه داره

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۳:۴۰

حرفهای بي مبنا و تکراري.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۵:۱۴

چرا خود خودروسازان داخلي از توليدات داخلي حمايت نميکنند آقاي کارشناس؟ چرا با وجود کارخانه هاي نسبتا خوب لاستيک سازي وطني، لاستيک چيني ميبندند؟ کدوم مافيايي ماشين درسته از چين مياره و از طريق خودروسازهاي چند ده ساله ما به ملت ميفروشه؟ اينها از خودروساز به مونتاژکار و از مونتاژکار به وارد کننده تبديل شدند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۵:۲۳

آقاي دکتر، چند نفرديگه بايد بميرن، چند ساله ديگه بايد بهشون فرصت داد؟! 30 سال فرصت کافي نيس؟ خنده داره به خدا

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۵:۳۹

اگه قراره مردم پول سخت به دست امده رو بدن به چيني‌ها خوب بجاش بدن فرغون وطني بگيرن خخخخخخخخخخخ شما هم به خودروسازا بگو حالا که امدن بخرن يه چيزي بده که نکشتون فقط

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۸:۴۲

يعني دليلي قانع كننده تر از اين نمي شد شنيد كه « سطح كدام توليد داخلي از خودرو بالاتر است» خوب با اين منطق ميشه هر كار خلافي رو توجيه كرد چون توليدات ديگه مون خوب نيست خودرو هم كه ارتباط مستقيم با جون مردم داره همين خوبه ديگه. ضمنا فراموش نكن جناب استاد اوني كه توان خريد خودروي صفر خارجي رو داره هيچ وقت نمياد خودروي داخلي بخره و اوني كه پولش به همين لگن قراضه ها ميرسه به اين زودي نميتونه خودروي وارداتي بخره.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۴:۳۸

دوست هيئت علمي تو اين چندين سال که مردم خودرو ميخريدن کجا بودي؟ :)

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۷:۵۵

سلام اتفاقا اين صنعت خودرو سازي ما. عين مافيا است. چون در طول اين چند سال حتي يکبار هم به خواست مردم عمل نکرده و تنها منافع عده‌اي محدود بر زيان عموم مردم حاکم بوده

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۴۶

در شرايطي که عدهاي از خدا بيخبر بابت 4لاستيک و تاير فرغون 22مليمون يعني زحمت 30ساله يک کارگر را براي خود ميبرند بهتر نيست اين استاد دانشگاه از خودمافياي اينها بگويد بعد خود را صاحب نظر بداند قطعا اين کارشناسان همان صاحبان قدرتند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۹:۴۷

کمپين کجا بود ،عقل سليم و فهيم ميگه به اینا پول نده.تا قيمت و کيفيت معقول نشه کسي نميخره.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۰۶

آقاي به اصطلاح کارشناس! مافياي خودرو در ايران همين دو خودرو ساز هستن! اونوقت شما دم از مافيا ميزني؟! واقعا که کمي خجالت بد نيست مردم شعور دارن و ميفهمن چي به چيه! اما امثال شما با اين حرف ها براحتي مردم و شعورشون رو به سخره ميگيرين!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۱۸

خب جناب عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي،خودرو ساز داخلي که خودروي لوکس و گرون نميتونه بسازه.همين پرايد و پژو رو ميسازه که مردم عادي سوار ميشن.پس اون عده‌اي منافع‌شان در واردات خودروست براي مردم عادي که با بودجه دوازده تا بيست ميليون تومن کاري نميتونه بکنه،

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۰:۵۶

موندم چرا به اخرت ايمان ندارن

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۱:۰۴

الان قطعات همين ماشينهاي به ظاهر وطني از چين وارد ميشه کدوم صنعت خودرو سازي همين پرايد همه قطعاتش سفارش چين اينا مونتاژ کارن نه خودرو ساز

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۶:۰۹

احسنت به اين ملت كه مبارزه با مافياي داخلي را در اولويت اول قرار داده اند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۸:۰۲

اقاي کارشناس شما بهتر ميدانيد که مافيا شهروند عادي نيست همين افراد به قول شما پشت پرده اگر از حمايت قاطع برخوردار نبودند توان چنين عرض اندامي نداشتند و باز هم شما بهتر ميدانيد چه کساني از مافيا حمايت ميکنند از طرفي در شرکتهاي داخلي کارمنداني هستند سفارش شده که حقوق و مزاياي چند ده ميليوني دريافت ميکنند چرا بايد حقوق اعياني انها از جيب مردم و خريداران خودرو پرداخت شود؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۹:۳۱

خودروسازان بزرگ اگر کمي به وطن پرستي و وجدان فکر کنيد نه تنها به خدا نزديک تر ميشويد بلکه شهامت طلب بخشش از مردم را پيدا خواهيد کرد. در عمل به مردم ثابت کنيد که اصلاح ميشويد وگرنه چوب خدا صدا نداره

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۹:۳۸

خودرو کالائي نيست که مردم بدان وابستگي چنداني داشته باشند بنابراين تاچندسال هم که نخرند اتفاقي برايشان نمي افتد ولي اگرشما(مونتاژکاران بزرگ) خودرو نفروشيدچه اتفاقي خواهد افتادحدس بزنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۱۹:۵۴

چقدر کارشناسي بود به مردم ظلم مي شود و حالا اين کارشناس مي گويد مردم شما نمي دانيد بگذاريد تا بيشتر ظلم شود به نفع شماست

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۲۱:۵۱

جناب دکتر استاد! وقتي اين به اصطلاح خودروسازان داخلي ايربگ رو آپشن محسوب ميکنند بايد فاتحه اين صنعت رو خوند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۲۲:۲۸

ايشون داستان زيبايي تعريف کردن اما راهکار ندادن مثل اينکه چون چند هزار نفر تو اينجاها به اصطلاح کار مي کنند ملت بايد تاوانش رو بدن، بازار بايد آزاد باشه تا مردم خودروهاي روز و ارزان اروپايي سوار شن

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۶ ۲۲:۳۴

خبرگزاري ايسنا خواهش مي کنم نظرات مردم را هم به گوش اين کارشناس برسونيد هم به گوش اين دو شرکت خودروساز؛ بلکه دست از اين کارهاشون بردارند

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۰۳:۲۵

خودروساز داخلي واژه اشتباهي است،بايد بگوييد مونتاژکار داخلي!!! خوردو 5 ميليوني رو 30 ميليون دست مردم،ديگه خسته شديم از بس جيبشون رو پر پول کرديم،بايد قيمت ها منطقي بشه...چطور بنزين رو مثل کشوراي ديگه آزاد کردين و الگو گرفتين،حالا به خودرو رسيد و مردم خواستار شکستن سلطه خودروساز هستن کارشناس ميگه مافيا!!! 120% گمرک ميبندن به خودرو خارجي...روز به روز هم به قيمت خودرو هاي مونتاژ قديمي اضافه ميکنن!! 30سال اين خودرو ساز ها وقت داشتن...چيکار ميکردن؟!!!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۱:۴۶

وقتي خودرو داخلي جان انسان ها را به خطر مي اندازدبه هيچ عنوان قابل دفاع نيست؛ ضرري که خودرو داخلي به محيط زيست و اقتصاد مردم زده وحشتناک است

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۳:۴۲

من اصلا موافق خودروسازها نيستم ولي مي‌گم بايد واقعيت رو ديد. يه کمپين بايد پشتوانه داشته باشه. يه تحليل هم اينه که اين کمپينها نهايتا به نفع همون خودروسازهاست چون مردم گزينه ديگري با اين قيمتها درباره خريد خودرو ندارند و پس از مدتي نخريدن و انباشت مطالبات در بازار، باز اين خوردوسازها هستن که قيمت رو مي برن بالا و نفع نهايي به اونها می‌رسه

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۵:۲۷

آقاي عزيز يکسال خودرو نخريد بعد نتيجه اش را ببينيد بسيار ساده است

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۱:۰۵

اتفاقا اين خودروسازها هستند که براي اقتصاد کشور هزينه دارند و با درجازدن باعث کند شدن روند توسعه مملکت شدن ، هر موقع که دلشون خواست با لابي گري وام هاي کلان گرفتند ، يه ضرب المثل هست که ميگه براي کسي بمير که برات تب کنه ،

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۵:۲۶

کاملا واضح است که به قصد طرفداري ميکنيد شما مردم ديگه همه شون در اين مورد استاد دانشگاه هستند و از دست خودرو ساز ها ناراحت توي هر خانواده ايراني که نگاه کني يه نفر به خاطر اين خودرو ها جونشو از دست داده بسه ديگه با جون مردم بازي نکنيد آقا مردم نخريد.....................

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۷:۵۸

شما ببينيدشرکت سيتروئن اول ژيان توليد مي کرده اما حالا چي توليد مي کنه با کيفيت وبا ايمني بالا،امااينجا خودروسازان بعد چند دهه توليد خودرو هنوز دارن خودروي اوليه را توليد مي کنندوبا قيمت بسيار بالا؛يعني چيزي که بالا رفته قيمت بوده نه کيفيت

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۲۳:۲۵

اولا شما آيا يک استاد دانشگاه مهندسي هستيد که در مورد يک سيستم صنعتي و کيفيت آن و حتي قيمت تمام شده آن اظهار نظر کارشناسي مي کنيد؟ دوم مافيا کجاست چرا الان بفکر مافيا افتاده ايد در حاليکه اظهرمن الشمس است که چه دست هايي پشت پرده در جهت خيانت به منافع عامه مردم فعاليت دارند سوم نظر مردم بر اين است که نه ماشين صفر داخلي و نه صفر خارجي بخرند چون هيچکدامشان قيمت واقعي ندارند و منافع فروش هر دو به نحوي وارد جيب اين مافياها ميشود

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۰ ۰۰:۳۹

واقاَ پرايد21 مليون تومان بايد قيمت بخوره؟ اگه شما GMC توليد ميکردي حتماَ ملياردي ميفروختين. به شعور مردم توهين نکنيد.اون دنيايي هم هست.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۰ ۰۶:۱۵

خب عزيز من وظيفه دولت و قوه قضاييه و نهادهاي نظارتي مبارزه با فساد و باندبازي و مافيا است بروند بگيرند و به سزاي عملشان برسانند ولي مردم چه گناهي کرده اند که خودرو بي کيفيت را با قيمت گران تر از ارزش واقعي آن بخرند؟ مگر خودروسازهايي که خودروهايشان بي کيفيت است و ملت را به کشتن مي دهند و اين صنعت انحصاري را در دست دارند و کوچکترين احترامي براي مشتريان مجبورشان قايل نيستند مافيا نمي توانند باشند؟ بنده پژو 405 ثبت نام کرده بودم اولا با 3ماه تاخير تحويل دادند دوما رنگش را عوض کردند سوما خدمات پس از فروششان بخورد توي سرم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۰ ۰۸:۱۳

خودروسازها دست به دامن وزير شدن که يه تکوني به اوضاع بده

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۱ ۰۱:۰۴

شايد کالا هاي ديگمون هم ضعيف باشه ولي خودرو مستقيم با جون مردم در ارتباطه بايد دقت بيشتري بشه

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۱ ۱۰:۰۵

برادر عزيز سالهاس شرکت هاي توليد کننده حودرو داخلي با در انحصار داشتن بازار پدر ملت را در اورده اند . بايد 40 ميليون پول بدي تا يه پژو که تکنولوژي ان مال 1990 هست رو بخري در حاليکه با همين 40 ميليون در هر جاي دنيا جز ايران ميشه اخرين مدلهاي روز را خريد. خسته نشديد از اين همه حق خوري؟ ا

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۱ ۱۲:۱۰

لطفا محل تولدو تاريخ تولدو وشماره کارت ملي مافيا رابراي ملت اعلام کنيد تاخودشان پيگيرباشند ومافيا راپيدا کنند وجواب را ازدهن خود مافيا بشنوند.جمعيت79مليوني ايران ...........؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۰۰:۲۰

بنده جهت خريد سورنتو جديد به نمايندگى اطلس خودرو مراجعه نمودم وقتى برگه قرارداد رو جلويم گذاشتم به اين نتيجه رسيدم كه فقط يه ادم با مشكل ذهنى اين قرارداد يكطرفه را امضا مى كند: جالبه كه به ازاى ديركرد يكماهه در تحويل خودرو به شما به ازاى صد ميليون تومان فقط و فقط هفتاد هزار تومان مى دادند و جالبه كه از هر كس سوال مى كنى اكثرا از ديركردهاى چند ماهه گله دارند و نتيجه گيرى اينه كه شما وارد يك قرارداد يكطرفه اى مىشويد كه حق هيچ گونه شكايتى حتى در مورد قيمت تمام شده الان هم نداريد و در اخر از قيمت بازار ازاد گرانتر بخريد جالبه به فروشنده گفتم كه اين همه درس نخوندم كه براى خريدن يك خودرو يه همچين قراردادى را امضا كنم و به حالت قهر بيرون اومدم الانم تصميم گرفتم پولمو تو بانك بذارم سود بگيرم نه اینکه 210 ميليون پول ماشين بدم

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۰۸:۱۶

واقعا در عجبم شما عضو هييت علمي هستيد؟؟؟