• یکشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94060100200
  • خبرنگار : 71516

تلاش جدی روسیه و آمریکا برای حل بحران سوریه در سال 2015

تلاش جدی روسیه و آمریکا برای حل بحران سوریه در سال 2015

منابع مختلف در میان مخالفان سوریه گفته‌اند که آمریکا و روسیه با لزوم حل بحران سوریه طی سال جاری میلادی توافق کرده‌اند و تلاش‌های زیادی در این رابطه در سطح جهانی و منطقه‌ای آغاز شده است.

منابع مختلف در میان مخالفان سوریه گفته‌اند که آمریکا و روسیه با لزوم حل بحران سوریه طی سال جاری میلادی توافق کرده‌اند و تلاش‌های زیادی در این رابطه در سطح جهانی و منطقه‌ای آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن عبدالعظیم، از مسئولان گروه مخالف دولت "هیئت هماهنگی مخالفان سوریه" در گفتگوی مختصری با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: همگان بر سر این مسئله توافق دارند که داعش خطر بزرگتر است و سقوط منطقه همگان را تهدید می کند در نتیجه باید راهکار سیاسی برای بحران سوریه ایجاد شود و موانعی همچون "مساله سرنوشت بشار اسد" (رئیس‌جمهوری سوریه) را برداشت.

وی افزود: می توان بر سر سرنوشت اسد به توافق رسید. همچنین می‌توان هیئاتی برای دوره انتقالی به عنوان اقدامی مناسبی برای رسیدن به راه حل توافق کرد. مسئله اسد را می‌توانیم از طریق مذاکره حل کنیم.

عبدالعظیم گفت: تلاش‌هایی برای به تفاهم رساندن سوریه و کشورهای منطقه و جهان صورت گرفته است و باید پیش از برگزاری ژنو3 این تفاهم حاصل شود. در واقع باید به جنگ با داعش و مقابله با خشونت به عنوان نقطه مشترکی برای تفاهم نگاه کرد.

در همین راستا هیئت سیاسی ائتلاف مخالفان سوریه با اتخاذ موضع محتاطانه نسبت به طرح استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه برای حل بحران این کشور به اعمال نظر درباره این طرح پرداخت. این هیئت اعلام کرد که توافقی جمعی بر سر لزوم تحقق انتقال سیاسی "ریشه‌ای" و فراگیر" در کشور وجود دارد.

این هیئت اعلام کرد که با نمایندگان دی میستورا دیدار و از گزارشی که اخیرا به شورای امنیت داده اطلاع حاصل کرده است اما جواب‌ این نمایندگان درخصوص سوال‌ها و توضیحات لازم برای رفع نگرانی‌های مخالفان کافی نبوده است.

شورای امنیت اخیرا در بیانیه ای حمایت خود را از طرح دی میستورا برای حل بحران اعلام کرده بود. براساس این طرح جدید که سپتامبر آغاز خواهد شد، چهار گروه کاری درباره امنیت، حمایت، مبارزه با تروریسم، مسائل سیاسی و مشروعیت نظام و نیز بازسازی سوریه تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha