• سه‌شنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94041609149
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

شب‌های قدر را برای مانوس شدن با قرآن غنیمت بشمارید

شب‌های قدر را برای مانوس شدن با قرآن غنیمت بشمارید

معاون مرکز مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه مانوس شدن با قرآن برکات بسیاری را برای فرد در پی دارد، به مومنان توصیه کرد که شب‌های قدر را برای مانوس شدن با قرآن غنیمت بشمارند.

معاون مرکز مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه مانوس شدن با قرآن برکات بسیاری را برای فرد در پی دارد، به مومنان توصیه کرد که شب‌های قدر را برای مانوس شدن با قرآن غنیمت بشمارند.

حجت الاسلام مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، از ماه مبارک رمضان به عنوان ماهی پرخیر و برکت یاد کرد و گفت: گویی این ماه بهانه‌ای است برای اینکه خالق دست مخلوقاتش را بگیرد و آنها را به سوی خود بکشاند و گواه این سخن پاداشی است که در عبادات و رفتارهای این ماه قرار داده است، تا آنجا که خداوند تبارک و تعالی حتی خوابیدن در این ماه را هم عبادت می‌داند.

محمدی با تاکید بر اهیمت شب های قدر نزد خداوند تبارک و تعالی گفت: شب های قدر شب های خاصی هستند که در آن تمامی ملائکه خداوند به زمین می آیند و به بیان قرآن ارزش عبادت این شب از هزار ماه بیش تر است.

معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه احیاء و شب زنده داری را از اعمال شاخص شب‌های قدر دانست که پرداختن به آن بسیار مورد تاکید است، تا آنجا که در روایات آمده هرکس شب قدر را احیاء بگیرد گناهانش آمرزیده می‌شود، ولو به تعداد ستارگان و سنگینی کوه‌ها باشد و اگر کسی توفیق داشته باشد در این شب تمامی گناهانش آمرزیده می‌شود.

وی ارتباط بیشتر با خداوند را از اعمال مورد تاکید شب های قدر دانست و از افراد خواست تا این فرصت را برای نزدیک شدن به خداوند تبارک و تعالی از دست ندهند.

محمدی در ادامه انس با قرآن را یکی دیگر از اعمال توصیه شده در شب‌های قدر دانست و گفت: توصیه می شود مومنان این شبها را برای مانوس شدن با قرآن غنیمت بشمارند؛ چراکه مانوس شدن با قرآن برکات بسیاری را برای فرد در پی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بنا به آیات صریح قرآن کریم شب‌های قدر شب نزول قرآن هستند، گفت: این مهم اهمیت مانوس شدن با قرآن در شب‌های قدر را نشان می‌دهد.

محمدی از استغفار به عنوان یکی از اعمال خاصه شب‌های قدر یاد کرد و گفت: در روایات آمده که استغفار انسان را از دایره شیطان خارج و در دایره نورانیت الهی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha