• چهارشنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94041709500
  • منبع : نمایندگی مازندران

یک استاد حوزه:

آمین‌گوی شب‌های قدر، ملائکه هستند

آمین‌گوی شب‌های قدر، ملائکه هستند

یک استاد حوزه علمیه قم گفت: ایران اسلامی تنها کشور شیعی است که در امنیت بسر می‌برد و این شب‌ها فرصتی است تا برای طلب رهایی شیعیان و مسلمانان گرفتار دعا کنیم.

یک استاد حوزه علمیه قم گفت: ایران اسلامی تنها کشور شیعی است که در امنیت بسر می‌برد و این شب‌ها فرصتی است تا برای طلب رهایی شیعیان و مسلمانان گرفتار دعا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، حجت‌الاسلام سیدمرتضی صالحی خوانساری، در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، در مصلای امام خمینی(ره) ساری گفت: خداوند در این شب‌ها مقدرات یک‌سال ما را تعیین می‌کند و زندگی، مرگ، سلامت، بیماری، غنا و ثروت، عزت، ذلت و توفیق و محرومیت ما در این شب‌های قدر رقم می‌خورد.

وی افزود: در شب قدر خداوند براساس محتویات پرونده یک‌سال گذشته حکم صادر کرده و برنامه سال آینده ما تقدیر و تنظیم می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان این‌که «خداوند علاوه بر پرونده یک‌سال گذشته تحول شخص در شب قدر را در مقدرات یک‌سال آینده تاثیر می‌دهد» تصریح کرد: برای هر کاری دو مقدمه نیاز است؛ یکی اینکه مقتضی باید موجود باشد و دیگر اینکه مانع باید مفقود باشد و برای امشب هم مقتضی مشخص است و هم مانع وجود ندارد.

وی با اشاره به اقتضای ماه رمضان و شب قدر افزود: پیامبر(ص) می‌فرمایند: در هر شبی از ماه رمضان یک میلیون نفر گناهکار محکوم به آتش آمرزیده می‌شوند.

خوانساری با اشاره به این‌که «آمین‌گوی شب‌های قدر، ملائکه هستند» اظهار کرد: هر نفس روزه‌دار در رمضان به اندازه یک سبحان‌الله برایش ثواب نوشته می‌شود، خواب روزه‌دار ثواب نماز شب داشته، اعمال نیک مقبول، درب‌های بهشت باز و درب‌های جهنم بسته است و هر زن و مردی که در شب قدر به زیر قرآن برود، فرشته‌ای زیر قرآنش می‌نشیند و آمین‌گوی دعاهایش است.

وی افزود: در این شب‌ها نظر ارحم الراحمین بودن خداوند به بندگان شامل شراب خوار، عاق پدر و مادر، کسی که صله رحم نمی‌کند و کسی که اهل کینه است، نمی‌شود.

این استاد حوزه با تاکید بر این‌که «در شب‌های قدر زمینه بخشش و تقرب افراد فراهم است» گفت: ما در این شب‌ها خداوند را به علی(ع)، فرق شکافته و محرابش قسم دهیم تا ما را بیامرزد.

وی با اشاره به وجود ناامنی‌ها، کشتار و انفجار در منطقه، افزود: اکنون بحرین، یمن، سوریه، و عراق زیر رگبار تیر دشمن قرار دارند و ایران اسلامی تنها کشور شیعی است که در امنیت بسر می‌برد و این شب‌ها فرصتی است تا برای طلب رهایی شیعیان و مسلمانان گرفتار دعا کنیم.

خوانساری با اشاره به مشکلات و مسائل کشورهای مسلمان در جهان گفت: در این ایام، مردم مسلمان منطقه با خون افطار کرده و امت مسلمان فلسطین مظلوم‌ترین افراد عالم هستند که باید برای نجات آنان و همه مسلمانان جهان دعا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha