• یکشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 94040703891
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

شناسایی5000 نقطه قدمگاهی و رزمگاهی در مناطق عملیاتی

شناسایی5000 نقطه قدمگاهی و رزمگاهی در مناطق عملیاتی

معاون روایتگری و زیارتگاه‌های سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت:بیش از 5000 نقطه زیارتگاهی،قدمگاهی و رزمگاهی در پنج استان میزبان راهیان نور شناسایی شده است.

معاون روایتگری و زیارتگاه‌های سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت:بیش از 5000 نقطه زیارتگاهی،قدمگاهی و رزمگاهی در پنج استان میزبان راهیان نور شناسایی شده است.

به گزارش ایسنا،سردار ابوالفضل مسجدی افزود: براساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه و بسیج، 32 یادمان فعال در کشور میزبان زائران هستند.

وی با اشاره به حضور راویان دفاع مقدس در مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت: نوروز 94، روزانه 65 راوی در استانهای ایلام،کرمانشاه و خوزستان به کارگیری شدند.

سردار مسجدی ادامه داد:براساس آمار دبیرخانه قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج از تعداد حضور راویان در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، از 15 مهر 93 تا 6 فرودین 94 تعداد 7792راوی برادر و تعداد 1344 راوی خواهر و جمعا 9136 نفر راوی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور داشتند که حدمتوسط یک دوره راهیان نور دانش آموزی چهار روزه بوده است.در اردوهای راهیان نور به یادمان هایی هم که تحت پشتیبانی ارتش و نیروی انتظامی بوده هم راوی اعزام کردیم و این راویان بعد از گذراندن آموزش در آنجا بکارگیری شدند.

سردار مسجدی خاطرنشان کرد:براساس آمار معاونت بازرسی سازمان بسیج مستضعفین، میزان رضایتمندی از راویان دفاع مقدس، 74 درصد بوده است.

وی در خصوص تعداد یادمان‌ها و زیارتگاه‌ها در سراسر کشور گفت: ما 25 یادمان و زیارتگاه داریم که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مصوب شده است و 12 یادمان هم مصوب سپاه و بسیج است که فعال هستند و در مجموع 32 زیارتگاه میزبان زائران راهیان نور سراسر کشور هستند.بیش از 5000 نقطه زیارتگاهی، قدمگاهی و رزمگاهی در 5 استان میزبان راهیان نور کرمانشاه ایلام خوزستان آذربایجان غربی و کرمانشاه شناسایی شده است.

سردار مسجدی همچنین گفت: در خصوص ثبت ملی یادمان‌ها باید گفت که یک طرح جامعی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد مرکزی راهیان نور در حال نگارش است و در این طرح جامع هم سپاه، ارتش، ناجا و جهاد به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

مسئول کمیته روایتگری و یادمان‌های قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در خصوص ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در سفرهای راهیان نور تاکید کرد: اولین لازمه پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در سفرهای راهیان نور، آگاه‌سازی است که توسط راویان دفاع مقدس می‌تواند صورت بگیرد. از نظر سخت‌افزاری می‌توان در هزینه‌های اتوبوس، تغذیه و ... صرفه‌جویی کرد اما این راویان هستند که باید با آن تجربه‌ای که در روایتگری دارند، نظرات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را برای پنج میلیون زائر راهیان نور در طول سال شرح دهند. فرهنگ دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا را می‌توانیم از طریق راویان دفاع مقدس انتقال دهیم و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به سبک زندگی شهدا گره خورده است.16 هزار و 500 راوی در سراسر کشور داریم که همه دوره‌های آموزشی روایتگری را گذرانده‌اند و به طور سازماندهی شده توسط سپاه وبسیج، مشغول روایتگری هستند.

وی یادآور شد:: هم اکنون تمام یادمانها و زیارتگاههای تعریف شده در مناطق جنگی سابق که زیر پوشش سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی هستند مین زدایی و مین روبی شده‌اند.در این راستا مناطق عملیاتی در غرب و جنوب کشور مستقر در استانهای ایلام، کرمانشاه، کردستان، بوشهر، بندرعباس، آذربایجان‌غربی و خوزستان پاکسازی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha