• شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94040603050
  • منبع : نمایندگی لرستان

یک استاد تفسیر:

سران ظلم در آخرت گناه خود را گردن دیگری می‌اندازند

سران ظلم در آخرت گناه خود را گردن دیگری می‌اندازند

یک استاد تفسیر گفت: سران ظلم و کسانی‌که تابع دستورات سران ظلم بودند در آخرت متضرر می‌شوند و با هم تغابن می‌کنند و هر کدام گناه خود را بر گردن دیگری می‌اندازند.

یک استاد تفسیر گفت: سران ظلم و کسانی‌که تابع دستورات سران ظلم بودند در آخرت متضرر می‌شوند و با هم تغابن می‌کنند و هر کدام گناه خود را بر گردن دیگری می‌اندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، حجت‌الاسلام حسن برزگر در جلسه تفسیر قرآن در جمع پاسداران سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در تشریح واژه قرآنی «تغابن»، با بیان این‌که «کسانی‌که تابع دستورات سران ظلم بودند در آخرت آرزو می‌کنند ای کاش بازگشتی به دنیا بود» افزود: این افراد در قیامت حسرت بازگشت به دنیا را می‌خورند کما اینکه یکی از اسامی روز قیامت یوم‌الحسره است.

برزگر با بیان این‌که «هم سرکردگان داعش و هم نیروهای داعش هر دو در ضرر و اشتباه هستند» افزود: یک فرد داعشی با این دیدگاه به جنگ می‌رود که اگر بمیرد، رسول خدا(ص) در قیامت سر او را به دامان می‌گیرد لذا باید اتاق فکر این تفکرات ضد اسلامی را نابود کرد.

این استاد تفسیر ادامه داد: بنا بر آیات قرآن کریم اگر دوستی در این دنیا برای دین باشد در آخرت هم این دوستی پایدار خواهد بود و اگر مبنای دوستی‌ها برای دنیا باشد در آخرت این دوستی مبدل به دشمنی خواهد شد.

وی با بیان این‌که «بعد از واقعه عاشورا، سخنرانی حضرت زینب(س) باعث ایجاد یک انقلاب درونی در مردم شد» خاطرنشان کرد: در این شرایط یزید از کار خود تبری جست و گفت من قصد کشتن امام حسین(ع) را نداشتم و گناه را بر گردن ابن‌زیاد انداخت اما در قیامت تابع و متبوع هر دو ضرر می‌کنند.

برزگر با بیان این‌که «در هر جایی از قرآن کلمه ایمان آمده است، کلمه عمل صالح نیز آمده است» افزود: اعمال ما ناشی از ایمان است هر چه اعتقادات قوی باشد ایمان هم قوی‌تر است و راه افزایش اعتقادات توجه به بزرگی و عظمت مخلوقات خداوند است.

این مفسر قرآن‌ کریم افزود: روز قیامت، یوم‌التغابن است و همه مردم تغابن دارند جز افراد خاص مانند رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(س)، کمااینکه باید دانست که انسان ذاتاً حقیقت‌جو است و اگر انسانی روی حقیقت را بپوشاند، کافر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و ادامه داد: شخصیت حضرت خدیجه(س) و چگونگی زندگانی وی در بین مسلمانان زیاد معرفی نشده است، کما اینکه اول مؤمنه‌ای که به پیامبر(ص) ایمان آورد ایشان بودند و باید دانست که ازدواج با پیامبر(ص) نیز از فضائل حضرت خدیجه است.

برزگر در تشریح عوامل پیشرفت اسلام، اظهار کرد: عواملی که باعث پیشرفت اسلام شد، اخلاق حسنه پیامبر(ص) بازو و شمشیر امیرالمؤمنین علی بن‌ابیطالب(ع) و ثروت حضرت خدیجه بود کمااینکه حضرت خدیجه تمام هزینه‌های ازداوج با پیامبر(ص) را پرداخت کرد و تمام اولاد پیامبر اکرم(ص) از نسل حضرت خدیجه‌ کبری(س) بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha