• پنجشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94040402151
  • منبع : نمایندگی گیلان

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه:

تبیین نشانه‌های ظهور از وظایف مبلغان دینی است

تبیین نشانه‌های ظهور از وظایف مبلغان دینی است

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه توجه جدی به معارف قرآنی و برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید قرآن و تفسیر قرآن را از وظایف روحانیون ذکر کرد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه توجه جدی به معارف قرآنی و برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید قرآن و تفسیر قرآن را از وظایف روحانیون ذکر کرد.

حجت‌الاسلام عباس صباحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان اوج فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه اعزام روحانیون و مبلغان است و باید شبکه‌های اجتماعی مرتبط با این سازمان را به این نقطه مهم و اساسی دینی وصل کنیم.

وی افزود: فعالیت‌های تبلیغی مبلغان اگر با مخاطب شناسی همراه باشد، موجب می‌شود مردم با وظایف و محدوده احکام شرعی بهتر آشنا شوند.

این مسئول فرهنگی تبیین احکام و معارف اسلامی را با توجه به سیره پیامبر(ص) از دیگر وظایف مبلغان دینی برشمرد و ادامه داد: تبیین نشانه‌های ظهور، حکومت مهدوی و وظایف انسان منتظر و دمیدن روحیه امید و نشاط به جامعه از دیگر وظایف روحانیون اعزامی به مساجد است.

وی توجه جدی به معارف قرآنی و برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید قرآن و تفسیر قرآن برای عموم مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان را از دیگر وظایف روحانیون عنوان کرد و گفت: فعالیت این روحانیون با اعزام به مناطق محروم نسبت به برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات دینی و مسائل روز مردم و همچنین تشکیل گفتمان‌های معنوی در مساجد است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه در پایان خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها با تعدادی از مبلغان دینی شهرستان با روحانیون بومی یا طرح هجرت و مستقر و بقیه نیز از مبلغان اعزامی حوزه‌های علمیه در ۴۰ مسجد این شهرستان تأمین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha