• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93101407658
  • منبع : مطبوعات

سرابی:

شرکت‌کنندگان فینال مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان در هر دو رشته قوی بودند

مسئول کمیته فنی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: شرکت‌کنندگان در رشته قرائت و حفظ این دوره از مسابقات بسیار خوب و قوی بودند اما سطح حافظان بالاتر بود.

مسئول کمیته فنی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: شرکت‌کنندگان در رشته قرائت و حفظ این دوره از مسابقات بسیار خوب و قوی بودند اما سطح حافظان بالاتر بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی سرابی در گفت‌وگویی درباره شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات گفت: رقابت‌ها در رشته حفظ این دوره از مسابقات بسیار نزدیک بود و شرکت‌کنندگان در رشته حفظ از سطح خیلی خوبی برخوردار بودند.

وی افزود: در رشته قرائت نیز شرکت‌کنندگان خوبی داشتیم و قاری ایرانی نیز قوی بود؛ البته قاریان کشورهای مصر، مالزی و افغانستان بسیار قوی بودند اما در مجموع شرکت‌کنندگان در رشته حفظ بالاتر از رشته قرائت بود که البته این بحث، خیلی دور از ذهن نیست زیرا ما این مسابقات را برای یک قشر خاص برگزار می‌کنیم و به طور طبیعی دامنه انتخاب ما محدودتر است.

وی ادامه داد: در کشورهای اسلامی معمولا در بحث حفظ قرآن، کرسی‌های آموزش و تربیت حافظان قرآن بسیار گسترده است اما در رشته قرائت تنها چند کشور از جمله مصر، جمهوری اسلامی ایران و مالزی هستند که صاحب سبک و کلاس خاص قرائت هستند و سایر کشورها در زمینه قرائت فعالیت چندانی ندارند و به همین دلیل است که تعداد حافظان قوی، بیشتر از قاریان قوی است.

وی اظهار کرد: دانشجویان مسلمانی که از کشورهای غیراسلامی می‌آیند به طور طبیعی امکانات آموزشی خاصی ندارند و ما در جمهوری اسلامی ایران باید بتوانیم سیستم شناسایی و انتخاب افراد علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی را داشته باشیم و امکاناتمان را در کشورهای مقصد افزایش دهیم.

مسئول کمیته فنی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان اظهار کرد: با توجه به اهداف پنجمین دوره این مسابقات که توسعه ارتباطات بین فرهیختگان جامعه اسلامی و ترویج بیشتر بازگشت به قرآن و قرار دادن قرآن به عنوان سرلوحه زندگی اجتماعی است، این مسابقات باید هرساله بیشتر به سمت کاربردی‌شدن پیش برود و باید روی این مسئله هم سرمایه‌گذاری شود.

وی در پایان گفت: فعال کردن نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مقصد به منظور شناسایی دقیق‌تر آنها برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان می‌تواند به بالا بردن سطح کیفی و کمی این مسابقات منجر شود.

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان 11 دی‌ماه آغاز شد و امشب، 14 دی ماه طی مراسمی به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha