• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۳ / ۲۰:۵۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93101407703
  • خبرنگار : 71461

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان

محمدی: اتحاد، همدلی و وحدت از سرمایه‌های مسلمانان است

محمدی: اتحاد، همدلی و وحدت از سرمایه‌های مسلمانان است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت کنندگان در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان خواست که پیام «وحدت و حفظ آن» و «عدم غفلت از دشمنان و توجه به توطئه‌های آن‌ها» را از این دوره از مسابقات برای کشورهای خود ببرند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت کنندگان در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان خواست که پیام «وحدت و حفظ آن» و «عدم غفلت از دشمنان و توجه به توطئه‌های آن‌ها» را از این دوره از مسابقات برای کشورهای خود ببرند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با گرامیداشت هفته وحدت و تبریک این ایام و با عرض خسته نباشید به جهاد دانشگاهی اظهار کرد: نکته‌ای که می‌خواهم به میهمانان عزیز بگویم این است که تلاوت و حفظ قرآن فی نفسه امر مبارک و مقدسی است اما تمام این‌ها مقدمه‌ ای است برای عمل به قرآن.

وی ادامه داد: قرآن از همه ما خواسته‌ای دارد و در قیامت هم از ما که امت مسلمان هستیم هم از رسول خدا این خواسته سوال می‌شود. پیامبر(ص) در حدیثی می‌فرمایند که در مورد قرآن از من و شما در قیامت سوال می‌شود به خصوص از قاریان قرآن. رسول خدا در حدیثی دیگر می‌فرمایند من رسول خدا و شما حاملان قرآن در برابر آن مسئول هستید. در عصر حاضر هم ما باید به این مسئولیت اهمیت ویژه‌ای بدهیم.

وی تاکید کرد: در قرآن دو اصل مهم وجود دارد که ما باید به آن جامه عمل بپوشانیم؛ ابتدا وحدت و همدلی امت اسلامی است که این وحدت امری الهی است و باید از تفرقه و جدایی فاصله بگیریم. حضرت علی(ع) در یک جمله فرموده‌اند خدای سبحان به احدی در سایه اختلاف و تفرقه خیر، عزت و موفقیت عطا نکرده است، نه در گذشته و نه در آینده.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در هر مقطعی که مسلمانان همدل و یکصدا بودند سرافراز شدند. نکته بعدی که باید به آن توجه کنیم و در آیات قرآن بارها به آن اشاره شده این است که نباید دشمنان اسلام را فراموش کنیم. ما باید اول با قاطعیت در مقابل کفار بایستیم و بعد نماز و ارکان اصلی را به جای بیاوریم. خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم این خواسته را از ما داشته است. بعضی‌ها فقط فکر می‌کنند ایمان به خدا یعنی رکوع و سجود ولی خداوند در دستورات اسلام ابتدا مبارزه با طاغوت را بیان می‌کند و بعد از آن به ایمان اشاره می‌کند.

وی تصریح کرد: من از همه میهمانان ارجمند و دانشجویان عزیز تقاضا دارم که این پیام را به ملت و کشور خود برسانند؛ پیام اول بحث وحدت و حفظ آن است و پیام دوم عدم غفلت از دشمنان و توجه به توطئه‌های آن‌ها است. ما برای رسیدن به وحدت نباید از دشمنان غافل شویم. اتحاد،‌ همدلی و وحدت سرمایه‌های ما هستند که نباید از آن‌ها جدا شویم.

وی ادامه داد: متاسفانه در دنیای امروز دشمنان می‌خواهند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و برای رسیدن به این تفرقه از خود مسلمانان گاهی بهره و استفاده می‌کنند. مسلمانان در ایران در سایه رهبری امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان به قرآن عمل کردند و به سرافرازی رسیدند. این تجربه موفقی است که سایر ملت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. برگزاری این جلسه هم یکی از برکات انقلاب است . در قبل از انقلاب خبر از این چنین محافل قرآنی نبود.

محمدی در پایان گفت: امروز خداوند به ما توفیق داده که بتوانیم آیات قرآن را تلاوت کنیم. امیدواریم با تدبر در آیات قرآن نیز بتوانیم عمل به قرآن را هم سرلوحه خود قرار دهیم. اگر به دنبال عزت و سربلندی هستیم عزت فقط از آن مسلمانان است نه در جای دیگری. عزت ما هم در عمل به قرآن است. هرگز خداوند به کفار اجازه تسلط بر مسلمین را نداده و مسلمانان باید از سرمایه های خود برای پیشرفت اسلام استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha