• چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93101005460
  • منبع : نمایندگی قم

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

روحانیت می‌تواند مشاور امین برای مدیران کشور باشد

روحانیت می‌تواند مشاور امین برای مدیران کشور باشد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، گفت: روحانیت می‌تواند مشاور امین در بخش‌های مختلف برای مدیران کشور باشد و این مشاوره از پایین‌ترین سطوح تا بالاترین سطوح نیازی برای کشور است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، گفت: روحانیت می‌تواند مشاور امین در بخش‌های مختلف برای مدیران کشور باشد و این مشاوره از پایین‌ترین سطوح تا بالاترین سطوح نیازی برای کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود جمشیدی در همایش مشاورین امور روحانیت استانداران سراسر کشور گفت: رصد مشکلات فرهنگی از جمله وظایف مشاورین استاندار در حوزه روحانیت است.

وی افزود: ارتباط بین دولت و مراجع و مردم تنها وظیفه مشاورین روحانیت در استانداری‌ها نیست بلکه باید روی پیوست سازی فرهنگی در استان‌ها تلاش شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: یکی از ساحت‌های تعامل روحانیت و دولت در عرصه مدیریت است و باید در این زمینه شاهد حضور پررنگ‌تر حوزویان باشیم.

وی گفت: کارشناسی، تعامل و مشاوره از دیگر رسالت‌های روحانیت در استان‌های کشور است و این مشاوره در دو حوزه خرد و کلان باید صورت بگیرد.

وی افزود: هنوز فایل‌های بسیار در حوزه تبلیغ باز نشده است؛ از جمله این فایل‌های باز نشده می‌توان به حوزه رسانه ملی اشاره کرد.

جمشیدی آشنایی با حوزه‌ها و تعامل حوزه‌های علمیه خواهران با استانداران را از دیگر عرصه‌های تعامل بین حوزه و استانداری‌ها دانست و اظهار کرد: در حال حاضر 467 واحد آموزشی حوزه علمیه خواهران فعال است.

به گفته وی؛ در مدیریت حوزه‌های علمیه 28 استان سرپرستی می‌شوند؛ در حال حاضر شاغلین تحصیل در کل کشور، بیش از 65هزار نفر هستند و تقریبا یا ‌فارغ التحصیلان و شاغلین به تحصیل 150هزار نفر است.

وی با اشاره به فعالیت 4000 خواهر طلبه در عرصه مجازی تصریح کرد: این تعداد در آینده می‌تواند به 60هزار نفر نیز برسد؛ در قالب یک طرح مدون تمام طلبه‌هایی که تحت پوشش ستاد مرکزی هستند، وبلاگ‌های داخلی فعال دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران با ذکر این مطلب که متوسط هزینه برای یک دانشجو در مقطع کارشناسی 7میلیون و برای استاد و طلاب بین 600 تا 700 هزار تومان است، خاطرنشان کرد: تعداد شاغلین طلاب در سطح چهار حوزه علمیه خواهران کمتراز هزار نفر است زیرا این سطح به شکل رسمی از امسال راه اندازی شده است.

وی گفت: خواهران طلبه در سال‌های اخیر توانمندی‌های علمی و تخصصی خود را در جشنواره علمی و مختلف کشور به منصه ظهور گذارده‌اند؛ خوشبختانه 600هزار فرصت تبلیغی توسط خواهران طلبه بوجود آمد و این شبکه یک شبکه گسترده است که قابل توجه است.

وی تعلیم، تعلم را از جمله بسترهای فعالیت حوزویان خواهر دانست و تصریح کرد: امروز 6هزار مربی طلبه قرآنی در کشور به فعالیت می‌پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha