• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93031004721
  • خبرنگار : 71468

موج نگران‌کننده دوپینگ در وزنه‌برداری و سیاست سکوت فدراسیون!

موج نگران‌کننده دوپینگ در وزنه‌برداری و سیاست سکوت فدراسیون!

دوپینگ دومین وزنه بردار نوجوان ایران نیز مثبت اعلام شد تا موج نگران‌کننده دوپینگ در این رشته المپیکی دوباره آغاز شود. واکنش مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری فقط یک چیز است: سکوت!

دوپینگ دومین وزنه بردار نوجوان ایران نیز مثبت اعلام شد تا موج نگران‌کننده دوپینگ در این رشته المپیکی دوباره آغاز شود. واکنش مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری فقط یک چیز است: سکوت!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زمانی که نام مهدی فروتن به عنوان اولین وزنه‌بردار نوجوان با تست دوپینگ مثبت در هجدهم اردیبهشت ماه از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام شد. حسین رضازاده – رییس فدراسیون وزنه‌برداری به مدت سه روز متوالی تلفن همراه خود را خاموش کرد و حسین توکلی – سرمربی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان نیز به هیچ وجه حاضر به پاسخگویی در مورد این اتفاق نشد.

دبیر فدراسیون نیز با اعلام این که از این خبر شوکه شده تنها عنوان کرد: جلسه‌ای باید با حضور سرمربی و ورزشکار برگزار شود. اما این که این جلسه کی برگزار شد و ماحصل آن چه بود، هیچ وقت مشخص نشد. تنها رضازاده به انجام مصاحبه کوتاهی با فدراسیون اکتفا کرد و گفت ورزشکار باید با مربی‌اش صادق باشد و مربی نیز باید هوشیار بوده و درباره اطلاعاتی که از ورزشکاران می‌گیرد بیشتر تحقیق کند. البته در این میان مقداری از تقصیرها بر گردن فدراسیون پزشکی ورزشی انداخته شد. در مصاحبه‌های کوتاه انجام شده (نه با خبرنگاران بلکه با سایت فدراسیون) تنها تقصیر به گردن دیگران انداخته شده و وعده بررسی داده شد، اما در کل در مورد علت وقوع چنین اتفاقی آن هم در رده نوجوانان هیچ کسی پاسخ روشنی نداد.

در این بین از گوشه و کنار شنیده شده تعداد وزنه‌برداران دوپینگی نوجوان ایران بیشتر از این دو نفر است، اما رضازاده تنها به گفتن این که در حال حاضر نام یک نفر اعلام شده، اکتفا می‌کرد اما دیری نپایید که نام رامین ولی پور به عنوان دومین وزنه‌بردار نوجوان ایران با تست دوپینگ مثبت اعلام شد. همان طور که انتظار می‌رفت رضازاده همانند دفعه قبل ابتدا تلفنش را خاموش کرد و پس از روشن کردن نیز جواب نداد. سرمربی تیم ملی نیز هم‌چنان حاضر به صحبت کردن نیست. دبیر فدراسیون نیز رویه آنها را در پیش گرفته و او نیز پاسخی نمی‌دهد، در حالی که عدم پاسخگویی مسئولان فدراسیون یا خاموش کردن تلفن همراه مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه آنها به عنوان افرادی که در فدراسیون مسئولیتی را برعهده دارند، همان طور که در مورد اتفاقات خوب وزنه‌برداری با رویی گشاده صحبت می‌کنند، وظیفه دارند نسبت به روزهای این چنینی نیز جوابگو باشند. حال باید دید نام چه تعداد از وزنه‌برداران دیگر با دوپینگ مثبت باید اعلام شود تا مسئولان فدراسیون حاضر به پاسخگویی شوند.

این خبر تلخ و نگران کننده اما واقعی است که موج جدید دوپینگ در وزنه برداری آغاز شده است، گردبادی که چند سال پیش یک بار وزنه‌برداری ایران را در خود فرو برد و سایه محرومیت چند ساله بر این رشته المپیکی انداخت. در حالی که رضازاده عنوان کرده بود که این اتفاق دیگر برای وزنه برداری نمی‌افتد، این موج نگران کننده دوباره آغاز شده است.

تبعات این پدیده شوم مسلما تنها دامن‌گیر یک یا دو وزنه‌بردار نوجوان نخواهد شد و قطعا تمام جامعه وزنه‌برداری را تحت تاثیر قرار خواهد داد. یکی از عواقب این مساله عدم اعزام تیم ملی جوانان ایران به مسابقات قهرمانی جهان در روسیه بود.

تیم ملی وزنه برداری ایران خطر بزرگی را پیش روی خود می‌بیند آن هم در سالی که بازی‌های آسیایی اینچئون را پیش رو دارد. اما ظاهرا قرار نیست جز سکوت راه حلی برای پاک کردن وزنه‌برداری اتخاذ شود. آن‌هم در شرایطی که فدراسیون جهانی حتی وزنه‌برداری ایران تهدید به تعلیق کرده که موقتا با رایزنی‌های اولیه این مساله به تعویق افتاده است.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha