• سه‌شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92020301831

معاون سازمان اوقاف:

مسابقات قرآنی در سطح کشور موج‌آفرینی کرده است

مسابقات قرآنی در سطح کشور موج‌آفرینی کرده است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان این‌که «یکی از تاثیرگذارترین هنرهای قرآنی گروه‌های همخوانی و مدیحه سرایی است» گفت: مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف، موج‌آفرینی قرآنی در سطح شهرستان، استان و کشور به دنبال داشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان این‌که «یکی از تاثیرگذارترین هنرهای قرآنی گروه‌های همخوانی و مدیحه سرایی است» گفت: مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف، موج‌آفرینی قرآنی در سطح شهرستان، استان و کشور به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در حاشیه بازدید از برگزاری هفدهمین دوره مسابقات اذان و ابتهال در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اجرای قرآن با صوت و لحن زیبا در قالب گروه‌های همخوانی و مدیحه‌سرایی از تاثیرگذارترین هنرهایی است که در کشور به عنوان هنر قرآنی مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: مفاهیم قرآنی و اشعار تاثیرگذار در مدح اهل بیت(ع) و مناجات با خدا با ابزار هنر به مخاطب ارائه می‌شود و این راز ماندگاری این هنر است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با بیان این‌که «استفاده از ابزار صوت، لحن و همخوانی باعث جذب جوانان و انس و الفت آنان به مباحث قرآنی می‌شود» گفت: در دوره‌ای در کشور ما مدیحه سرایی و تواشیح 99 درصد تقلیدی بود، لذا ارتباط مخاطب با مفاهیم اشعار برقرار نمی‌شد، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که تمام گروه‌ها از نظر صوت و لحن، اشعار و مفاهیم نوآوری دارند و آهنگ‌های جدید هماهنگ با مفاهیم است.

شرفخانی ادامه داد: نکته دیگر این است که در میان اشعار عربی سروده‌هایی به زبان فارسی ارائه می‌شود که همان ترجمه و موضوع متن عربی است.

وی درباره تاثیرگذاری و بازخورد این مسابقات در جامعه نیز تصریح کرد: یکی از آثار آن گسترش گروه‌های مدیحه سرایی، ابتهال و اذان در جامعه است که میزان آن قابل قیاس با اوایل انقلاب نیست و در چند سال اخیر این حرکت مردمی‌تر شده است، زیرا از سطح روستا تا عرصه کشوری و بین المللی برنامه داریم و هدف گذاری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در یک دوره مباحث قرآنی در کشور ما به ویژه در مدیحه سرایی و ابتهال انحصارا مختص به استان‌های خاص بود و خیلی از استان‌های ما به مرحله کشوری راه نمی‌یافتند، اما امروز همه استان‌ها سهمیه دارند و در فینال خود را نشان می‌دهند و این نشان از فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف همچنین میزبانی مسابقات قرآنی در استان‌های مختلف کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در هر استان که این مسابقات برگزار شده سال بعد فعالیت‌های قرآنی آنها پیشرفت چشمگیری داشته است که نمونه آن استان‌های یزد، لرستان و مازندران است و این موج آفرینی قرآنی در سطح شهرستان‌های کشور را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha