• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91112414203
  • خبرنگار : 71461

عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی:

دعا برای عرض نیاز به محضر الهی است

دعا برای عرض نیاز به محضر الهی است

یک عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی گفت: دعا برای عرض نیاز به محضر الهی است و در دین ما برای هر وضعیت، حالت و زمان و مکانی دعایی وجود دارد.

یک عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی گفت: دعا برای عرض نیاز به محضر الهی است و در دین ما برای هر وضعیت، حالت و زمان و مکانی دعایی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله نظرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد:‌ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ای پیامبر به مردم بگو خداوند به شما اعتنایی نمی‌کند اگر دعای شما نباشد. یعنی خداوند به واسطه دعا است که به بندگان نگاه می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بین انسان با خالق و مخلوق با خالق یک رابطه رسمی وجود دارد و آن نماز است، اما قضیه نماز یک امر واجب است. گرچه خود نماز آکنده از دعاست اما بحث دعا یک رابطه غیر رسمی بین انسان و خداوند است و کمتر از نماز به آن تاکید نکرده‌اند.

این مدرس قرآن و سیاست در ادامه با اشاره به ادعیه‌هایی که از امام سجاد (ع) باقی مانده است، گفت: امام سجاد برای همه اوضاع و احوال انسان و برای هر زمان و مکانی، دعایی برای انسان دارد و این دعاها برای نیاز انسان به خداوند است.

این عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی با اشاره به این‌که «مهم‌ترین عنصری که در مقابل دعا وجود دارد این است که باید همواره در تمام حالات خداوند را بخوانید» گفت: کسی که جنبه مخلوقیت و خالق را در نظر نگیرد و نیازش را برای خداوند مطرح نکند، دچار عذاب الهی می‌شود و در طول این درخواست می‌تواند واسطه‌هایی همانند ائمه را در محضر الهی ببرد و بردن ائمه و یک نفر امثال این‌ها نشان از اصرار بنده برای درخواست دعایش است.

نظرزاده در پایان گفت: دعا غیر از نماز است. نماز یک عبادت رسمی است و ادعیه یک رابطه غیر رسمی بین خالق و مخلوق است و در هر مکان و زمانی برای عرض نیاز در محضر الهی دعا وجود دارد و معادل عدم عرض نیاز، عذاب الهی قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha