• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91110301505

/کلام روز/

وقتی جوانی ازدواج می‌کند، شیطان چه می‌کند؟

وقتی جوانی ازدواج می‌کند، شیطان چه می‌کند؟

از منظر اسلام که دینی کامل و جامع است ازدواج صحیح ابزاری برای تکامل انسان‌ها بوده و به آن توجهی خاص شده و نسبت به آن ترغیب شده است.

از منظر اسلام که دینی کامل و جامع است ازدواج صحیح ابزاری برای تکامل انسان‌ها بوده و به آن توجهی خاص شده و نسبت به آن ترغیب شده است.

به گزارش سرویس دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در سالروز ازدواج پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) یکی از سنت‌های آن حضرت و سفارشات شرع مقدس اسلام یعنی مقوله ازدواج و اهمیت و جایگاه آن را از زبان قرآن و معصومین(ع) مورد توجه قرار می‌دهیم.

خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: "زنان و مردان مجرد و غلام‌ها و کنیزان شایسته‌تان را همسر دهید، اگر فقیر باشند خدا از فضل خود بی نیازشان گرداند، خداوند بخشنده و دانا است1".

همچنین در این ارتباط خداوند متعال در جایی دیگر می‌فرماید: "یکی از نشانه‌های خداوند این است که از جنس شما برایتان همسر آفرید تا موجب آرامشتان باشد، و بین شما الفت و مهربانی قرار داد2".

اما پیامبر خدا (ص) درباره این که وقتی جوانی ازدواج می‌کند، شیطان چه می‌کند؟ فرمودند: "هیچ جوانی نیست که در دوره جوانی خود ازدواج کند، مگر آن که شیطان فریاد برآورد که: «وای بر او، وای بر او! دو سوم دینش را از (گزند) من حفظ کرد» بنابراین، انسان باید برای حفظ یک سوم دیگر، تقوای خدا در پیش گیرد 3".

رسول مکرم اسلام همچنین به جایگاه ازدواج در نزد خداوند اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: "در اسلام هیچ بنایی ساخته نشد، که نزد خداوند عز و جل محبوب‌تر و ارجمندتر از ازدواج باشد4".

ایشان درباره این که ازدواج کردن چه تأثیری در روزی و اخلاق آدمی دارد؟ می‌فرمایند: "اهل و عیال اختیار کنید؛ زیرا که این کار روزی شما را بیشتر می‌کند5".

پیامبر خدا(ص) در روایتی دیگر اهمیت و برکات این عمل خدا پسندانه را تشریح می‌کنند و می‌فرمایند: "بی‌همسران خود را همسر دهی ؛ زیرا با این کار خداوند اخلاق آنان را نیکو می‌گرداند و روزی‌هایشان را زیاد می‌کند و بر جوانمردی‌های آنان می‌افزاید6".

منابع:

1- نور/23

2- روم/21

3- بحارالأنوار: 103 / 221 / 34 منتخب میزان الحکمة: 252

4- بحارالأنوار: 103 / 222 / 40 منتخب میزان الحکمة: 252

5- بحارالأنوار: 103 / 217 / 1 منتخب میزان الحکمة: 252

6- بحارالأنوار: 103 / 222 / 38 منتخب میزان الحکمة: 252

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha