• یکشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91080704133
  • خبرنگار : 71021

ندادن بودجه، طرح‌های «سوباتان» را نقش بر آب کرده است

ندادن بودجه، طرح‌های «سوباتان» را نقش بر آب کرده است

«طرح‌ هادی روستای هدف گردشگری «سوباتان» معطل 16میلیون تومان اعتبار است.»

«طرح‌ هادی روستای هدف گردشگری «سوباتان» معطل 16میلیون تومان اعتبار است.»

علیرضا علمی، دهیار فصلی سوباتان است که از اول سال، این حکمش را گرفته و علاوه بر این‌که دهیار روستای «قلعه‌بین» است‌، هفته‌ای چند روز هم به سوباتان می‌رود تا از رسیدگی به امور این روستا غافل نشود؛ اما او در این مدت برای این روستای هدف گردشگری که در یکی از مناطق ییلاقی شهرستان تالش در استان گیلان قرار دارد، چه کرده است؟

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به طرح‌هایش برای بهبود اوضاع روستایی که سیستم آب‌رسانی و برق آن هنوز مشکل دارد،‌ اشاره و بیان کرد: طرح‌هایی را داده‌ام، اما تا حالا بودجه‌ای برای ما واریز نکرده‌اند.

دهیار سوباتان، سنگ‌فرش کردن کف بازارچه‌ی سنتی روستا، فضاسازی بخشی از این منطقه برای گردشگران‌، قرار دادن سطل زباله در روستا و تعیین محلی برای دفن زباله‌ها طبق توافق با اداره‌ی محیط زیست استان را از جمله طرح‌هایی دانست که تا کنون ارائه کرده است و گفت: با توجه به مصوبه‌ای که امسال صادر کرده و 600میلیون تومان اعتباری که گذاشته‌اند، مشکل برق این روستا حتما امسال حل می‌شود‌. در واقع، مشکل اصلی ما زباله است، چراکه تابستان امسال در مدت دو سه روز، پنج‌هزار نفر گردشگر به این منطقه آمدند و مقدار زیادی زباله جمع شد. بنابراین باید سریع‌تر محلی را برای دفن زباله‌ها تعیین کنیم تا این مسأله به معضل بزرگ روستا تبدیل نشود.

سوباتان

علمی همچنین درباره‌ی رفع مشکل سیستم آب‌رسانی روستا نیز اظهار کرد: ما برای ایجاد سیستم لوکشی‌، به یک عامل فروش، چکی به مبلغ 150هزار تومان دادیم؛‌ ولی هنوز وجه این چک واریز نشده و مسئول این کار هم استانداری است.

او با اعتقاد به این‌که مشکلات این روستای هدف گردشگری با تهیه‌ی طرح‌ هادی حل می‌شود، افزود: تهیه‌ی این طرح، 16میلیون تومان اعتبار می‌خواهد که آن را نمی‌دهند.

علمی درباره‌ی این‌که آیا در طول فعالیتش در سوباتان، کاری با هدف توسعه‌ی گردشگری در این روستا انجام داده است؟ گفت: ما تابلوهای معرفی را در ورودی روستا و مسیرهای نزدیک به آن نصب کردیم. علاوه بر این، امسال دیگر اجازه‌ی افزایش تراکم به خانه‌ها نمی‌دهیم تا ساختار روستایی این منطقه تغییر نکند، یعنی برای دو یا سه طبقه کردن خانه‌های روستا دیگر باید از سازمان‌های گردشگری‌، محیط زیست و منابع طبیعی استعلام گرفته شود.

سوباتان

وی بیان کرد: ما طرح‌های زیادی برای سوباتان داریم‌؛ ولی مسأله، نداشتن بودجه است. تلاش می‌کنیم به مردم سوباتان، آموزش‌هایی را درباره‌ی چگونگی برخورد با گردشگران بدهیم؛ ولی مساله‌ی دائمی نبودن اقامت مردم روستا وجود دارد، چون آن‌ها فقط چندماه از سال در این منطقه ساکن‌اند.

دهیار سوباتان همچنین درباره‌ی اقدامات صورت‌گرفته برای کنترل قیمت اجاره‌ی خانه‌های روستایی که در اختیار گردشگران‌ قرار می‌گیرند، اظهار کرد: اجاره‌ی خانه‌های سوباتان گران نیست و گرانی اجاره‌ها فقط شایعه است. در این روستا هزینه‌ی یک شب اقامت یک سوییت کامل، آن هم در روزهای پرمسافر 100هزار تومان است که در مقایسه با دیگر مناطق کشور، رقم بالایی نیست.

سوباتان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha