• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91072314842
  • خبرنگار : 71219

رییس جامعه‌ی هتل‌داران کرمان:

صنعت گردشگری از دستگاه‌های اجرایی بیشتر ضربه خورده است تا نرخ ارز

صنعت گردشگری از دستگاه‌های اجرایی بیشتر ضربه خورده است تا نرخ ارز

رییس جامعه‌ی هتل‌داران استان کرمان گفت: آن‌قدر که دستگاه‌های اجرایی به صنعت گردشگری و هتل‌داری ضربه زده‌اند، بالا و پایین شدن نرخ ارز برای این صنعت مشکل ایجاد نکرده است.

رییس جامعه‌ی هتل‌داران استان کرمان گفت: آن‌قدر که دستگاه‌های اجرایی به صنعت گردشگری و هتل‌داری ضربه زده‌اند، بالا و پایین شدن نرخ ارز برای این صنعت مشکل ایجاد نکرده است.

سیدعلی معین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: اگر صنعت گردشگری و هتل‌داری در کشور با بحران روبه‌رو شده است، دستگاه‌های اجرایی مسبب آن هستند.

وی با اشاره به دستوری که برای تک‌نرخی شدن هتل‌ها ابلاغ شد،‌ ادامه داد: تک‌نرخی شدن هتل‌ها و پذیرش مسافران خارجی با پول ایرانی، با هدف افزایش تعداد گردشگران خارجی انجام شد؛ ولی حالا نه‌تنها تعداد گردشگران خارجی زیاد نشده، بلکه شرایط به‌گونه‌ای است که نرخ اقامت برای مسافران ایرانی در مقایسه با خارجی‌ها افزایش یافته است.

او اظهار کرد: در حال حاضر با تغییر نرخ ارز، اتاقی که پیش از این 40 دلار برای یک مسافر خارجی هزینه داشت، هزینه‌اش به 15 دلار کاهش یافته است. به این ترتیب، اکنون چیزی از گردشگران خارجی نصیب هتل‌داران نمی‌شود. این در حالی است که در گذشته، همه تمایل داشتند مسافر خارجی بیشتری داشته باشند، زیرا آن‌ها دلار داشتند، ولی الان مسافر ایرانی و خارجی تفاوتی ندارد.

معین‌زاده ادامه داد: خریدهایی که یک هتل‌دار انجام می‌دهد، با دلار است؛ ولی بزرگ‌ترین ضربه‌ای که خوردیم در موضوع هدفمندی یارانه‌ها بود، زیرا هتل‌داران به‌عنوان واحدهای صنعتی در نظر گرفته نشدند.

او با بیان این‌که در صندوق توسعه‌ی ملی برای کشاورزی هم حدی مشخص شده است، ولی هیچ اسمی از گردشگری نیست، گفت: تا چند سال دیگر، صادرات ما تک‌محصولی نخواهد بود و از همین حالا باید به فکر صنعت گردشگری باشیم؛ اما الان نه‌تنها کمکی به ما نمی‌شود، بلکه از هر سو فشار وارد می‌شود.

وی معتقد است: در حال حاضر استانداردسازی یک معضل بزرگ شده است، بویژه این‌که یک شرکت انحصاری را برای این کار اعلام کرده‌اند که ما آن را قبول نداریم و تازه تهدید هم می‌شویم که اگر همکاری نکنیم پروانه‌ی فعالیت‌مان تمدید نخواهد شد.

معین‌زاده تأکید کرد: کسی با استانداردسازی مخالف نیست، ولی باید ابزار آن فراهم باشد. علاوه بر این، مسأله‌ی تطبیق استانداردهای فنی وجود دارد که این کار با مشکلاتی همراه است. آن هم پس از این‌که 50 سال از فعالیت یک هتل می‌گذرد؛ ولی تطبیق استانداردهای خدماتی پذیرفتنی است و زمینه‌ی انجام آن راحت‌تر فراهم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha