• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91052716985
  • منبع : نمایندگی زنجان

میرتاج‌الدینی:انقلاب اسلامی ایران عامل احیای مسئله فلسطین بود

میرتاج‌الدینی:انقلاب اسلامی ایران عامل احیای مسئله فلسطین بود

معاون رییس‌جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران عامل احیای مسئله فلسطین و آرمان‌های متعالی قدس شریف بود.

معاون رییس‌جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران عامل احیای مسئله فلسطین و آرمان‌های متعالی قدس شریف بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، حجت‌الاسلام "محمدرضا میرتاج‌الدینی" طي سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران عامل احیای مسئله فلسطین و آرمان‌های والا و متعالی قدس عزیز بود که با نگاه جدید به این مسئله شاهد مقاومت و ایستادگی بیش از پیش جوانان مسلمان فلسطین و در نهایت شکل‌گیری بیداری اسلامی نه تنها در کشورهای منطقه، بلکه در کشورهای آزادی‌خواه جهان بودیم.

وی افزود: بیداری اسلامی محصول 33 سال مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل توطئه‌های استکبار از داخل و خارج بوده است.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: از 64 سال قبل که فلسطین به اشغال متجاوزان اسرائیل در آمد، تنها شاهد جنگ 6 روزه اعراب مصر، اردن، سوریه و لبنان در مقابل ارتش صهیونیستي بودیم که در نهایت نیز موجب شکست و عقب‌نشینی این کشورها شد و مناطقی که در این شکست به تصرف اسرائیل در آمد، هنوز هم در تصرف این رژیم است، در حالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و طرح آرمان فلسطین این مسئله از بعد تازه‌ای وارد عمل شد.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین این حرکت‌ها جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه بود که رژیم صهیونیستی سر تا پا مسلح را ، مجبور به عقب‌نشینی کرد و همین امر موجب بیداری تمام آزادی‌خواهان در سرتاسر جهان شد.

میرتاج‌الدینی با گرامی‌داشت روز قدس، خاطرنشان کرد: نام‌گذاری روز قدس از اقدامات دوراندیشانه و انتخاب راهبردی و استراتژیک رهبر کبیر انقلاب بود که برای افق کشورهای مسلمان جهان در قرن 21 که قرن آزادی و پیروزی مستضعفان بر مستکبران جهان است، نام‌گذاری و تعیین شده بود.

وي تاکید کرد: مراسم روز قدس در حالی برگزار می‌شود که همه روزه‌داران پس از یک ماه روزه‌داری و انجام امور معنوی با بصیرت اسلامی خود اقدامی جهادی و انقلابی در راستای حمایت از مظلوم که از تأکیدات و دستورات دین مبین اسلام است، انجام می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که مسئله فلسطین مهم‌ترین مسئله در راستای اتحاد مسلمانان است، تصریح کرد: مسئله فلسطین بعد از اصل اسلام مهم‌ترین عامل اتحاد مسلمانان در سراسر جهان است که ریشه در نگاه دینی مسلمانان دارد، زیرا خداوند امر کرده در مقابل مظلومیت هیچ مظلومی در سراسر جهان نباید ساکت نشست و حتی اگر فلسطینیان مسلمان هم نبودند، هیچ مسلمانی در هیچ جای جهان ساکت نمی‌نشست.

معاون رییس‌جمهور در اجرای قانون اساسی با تأکید بر اهداف دنیاطلبی اسرائیل گفت: شعار اسرائیل از نیل تا فرات بود، ولی به زعم همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان امروزه این غده سرطانی خود را در یک دیوار حایل محصور نموده است و این امر نشان‌دهنده متلاشی شدن و اضمحلال این رژیم پوشالی است.

معون رييس جمهور با تأکید بر این‌که دفاع از فلسطین، از آرمان‌های اساسی انقلاب اسلامی است، گفت: در جریان فتنه 88 عده‌ای گمراه با خزیدن در دامن دشمن سعی در تحریف شعارهای انقلاب اسلامی و حذف شعارهای مرگ بر آمریکا و شعارهای دفاع از فلسطین داشتند که علی‌رغم تمام تلاش خود و با حضور ملت آگاه و همیشه در صحنه ایران با شکست روبه‌رو شده و برای همیشه از صحنه سیاسی کشور حذف شدند.

وی تأکید کرد : دشمن از راه‌های گوناگون سعی دارد تا ما را از این حمایت دلسرد کند و تحریم‌ها و انرژی هسته‌ای بهانه‌ای برای تحت فشار قرار دادن ایران است که از این طریق نیز به نتیجه مطلوب خود نخواهد رسید و همه این پیروزی‌ها با حضور همیشه در صحنه مردم بیدار ایران اسلامی در عرصه‌های دفاع از کشور و ارزش‌های دینی و ملی بوده است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha