• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051408361

اخباري از بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم

اخباري از بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم

PARA16عنوان کتاب در بخش تحول علوم انسانی نمایشگاه قرآن رونمایی شد

16عنوان کتاب در بخش تحول علوم انسانی نمایشگاه قرآن رونمایی شد

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به همت بخش حوزوی بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام، مراسم رونمایی از 16 اثر مکتوب قرآنی در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

میراث ماندگار امام هادی(ع) در نمایشگاه کتاب بررسی می‌شود

«شرح زیارت جامعه کبیره»، میراث ماندگار امام هادی(ع)، در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بررسی می‌شود.

اين نشست با حضور استاد کریمی علوی، مدرس دانشگاه، به همت موسسه کانون علم و دین برگزار می‌شود.

«شرح زیارت جامعه کبیره» در شنبه و چهارشنبه هر هفته در ایام ماه مبارک رمضان ساعت 19 تا20 در نماز خانه شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران بررسی می‌شود.

روایت تصویری دفاع مقدس در «خط اول» در نمایشگاه قرآن

موسسه سلوک افلاکیان کتاب «خط اول» را با 50 درصد تخفیف به بازدیدکنندگان بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه می‌کند.

موسسه فرهنگی هنری سلوک افلاکیان در بخش نمای نوین کتاب «خط اول» را با 50 درصد تخفیف به علاقه‌مندان عرضه می‌کند. این کتاب روایت تصویری از دفاع مقدس دارد و به عنوان کتاب برتر سال دفاع مقدس شناخته شده است.

«خط اول» در قالب پنج داستان، سه عملیات برتر جنگ ایران و عراق را به صورت تصویری همراه با توضیحات روایت می‌کند.

«نبرد بستان»، « حمله به اچ 3»، « جنگ نفت کش‌ها»، «بر بال سرنوشت»، «عطر شهادت» داستان‌هایی هستند که در این کتاب گنجانده شده است.

شرایط ویژه برای علاقه مندان به دوره‌های آموزشی «شهود حسینی» در نمایشگاه قرآن

کارگاه تخصصی غدیر پژوهی در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از علاقمندان برای شرکت در دوره‌های آموزشی «شهود حسینی» با 25درصد تخفیف ثبت نام می‌کند.

چهره‌ها، تحریف‌ها، پیامدهای سیاسی و اجتماعی و ریشه‌های عاشورا، مقتل شناسی سید الشهدا، عاشورا، تاریخ قیام سیدالشهدا، و نقش خلفا در وقوع آن، قیاس تطبیقی صلح امام مجتبی و قیام سیدالشهدا موضوعاتی است که در این دوره‌ها به علاقمندان آموزش داده و درباره آنها بحث و ‌ناظره می‌شود.

این دوره های آموزشی با حضور آیت‌الله محمد حسینی قزوینی، محمدحسین رجبی دوانی، سهیل اسعد برگزار خواهد شد.

مدت زمان این دوره های آموزشی از 9 مهرماه تا 28 آبان ماه است و علاقمندانی که در غرفه کارگاه تخصصی غدیر پژوهی نمایشگاه قرآن در این کلاس‌ها ثبت نام کنند شامل 25 درصد تخفیف خواهند شد.

نشست تخصصی«بررسی زیارت عاشورا» برگزار می‌شود

نشست تخصصی بررسی زیارت عاشورا به همت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، امروز، 14 مرداد برگزار می‌شود.

این نشست که با حضور محمد دزفولی برپا خواهد شد، ساعت 19 میزبان علاقمندان است.

برگزاری نمایشگاه عکس با محوریت مفاهیم نهج البلاغه در نمایشگاه قرآن

نمایشگاهی از عکس‌های مرتبط با مفاهیم نهج البلاغه در حاشیه بخش «نهج البلاغه و صحیفه سجادیه» بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شده است.

در این نمایشگاه 40 عکس که بر حاشیه آنها جملاتی از حضرت علی(ع) به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی نوشته شده، در معرض دید مراجعان قرار گرفته است.

همچنین در کنار این آثار 10 تابلو مقاله با ابعاد کوچک نیز وجود دارد که بر آن‌ها تصاویر و دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، آیت الله بهجت، حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی آملی، علامه محمد تقی جعفری و دیگر بزرگان درباره نهج‌البلاغه نقش بسته است.

10 ویژگی مشترک شبه‌عرفان‌های نوظهور به تصویر کشیده شد

10 ویژگی مشترک شبه‌عرفان های نوظهور در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در قالب پوستر و تابلو به تصویر کشیده شده است.

10 ویژگی مشترک شبه‌عرفان‌های نوظهور نتیجه پژوهش‌های تیم 6 نفره‌ای است که با نظارت اساتیدی چون رحیم پور ازغدی، احمدحسین شریفی، خسروپناه و به همت موسسه «خاکریز ایمان و اندیشه» انجام شده است.

این ویژگی‌های مشترک شامل نادیده گرفتنن خدا یا انکار وجود خدا، شریعت ستیزی و فقه گریزی، خردستیزی و منطق گریزی است، علاوه بر این ریشه‌های ماتریالیستی؛ تک ساحتی دیدن انسان، تخدیر اعصاب و توهم معنویت، کثرت گرایی عرفانی و دامن زدن به فرقه گرایی، نمایش امور خارق العاده به عنوان کرامت، ساخته دست استکبار یا در خدمت استکبار از دیگر مواردی است که در این مقوله جای می‌گیرد. قطب محوری؛ تقلید کورکورانه از استاد و سوءاستفاده از مریدان، ظاهری جذاب و فریبنده نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که در این پژوهش به آن‌ها اشاره شده است.

بخش «عرفان‌های نوظهور» نمایشگاه قرآن، با توجه به رشد روزافزون عرفان‌های کاذب چون دالای لاما، حلقه، شیطان پرستی و ... اقدام به نمایش 40 پوستر مفهومی و 15 تابلو مقاله کرده است.

بیش از دو هزار عرفان کاذب در سطح جهان معرفی شده و طرفدارانی دارد اما در بخش «عرفان‌های نوظهور» تنها به ویژگی‌های مشترک 15 عرفانی که به طور خاص در کشور ایران پیرو دارد، پرداخته شده است.

ثبت یکهزار و 221 ایده قرآنی در نمایشگاه قرآن

یکهزار و 221 ایده قرآنی تا 12 مرداد، در بخش «رسانه های دیجیتال» بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ثبت شد.

بازدیدکنندگان بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام تا روز پنج شنبه 12 مرداد، یکهزار و 221 ایده و نظر از طریق پیامک و وب سایت اینترنتی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

یکی از فعالیت‌های بخش «رسانه های دیجیتال» در نمایشگاه قرآن کریم، ثبت ایده‌های قرآنی بازدیدکنندگان است که از طریق نشانی اینترنتی www.dmf.ir و شماره پیامک 1000114114 صورت می‌گیرد.

ایده‌های قرآنی ثبت شده، پس از ایام برپایی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بررسی و به برگزیدگان جوایزی اهداء خواهد شد.

نمایش 20 تابلو با محتوای قرآنی در نمایشگاه قرآن

در بخش «زن قرآنی، زندگی قرآنی» بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 20 تابلو با محتوای آیات کلام الله مجید به نمایش درآمده است.

20 تابلو با محتوای آیات کلام الله مجید و احادیث ائمه اطهار(ع) همچنین عکس‌هایی با موضوع سبک زندگی قرآنی در معرض دید بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه قرار گرفته است.

این آثار با هدف ایجاد الگوی قرآنی برای ارائه سبک زندگی قرآنی به خانوادهها در بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام به نمایش در آمده است.

جایگاه حقیقی قرآن در نظام آموزشی جدید بررسی می‌شود

نشست تخصصی «جایگاه حقیقی قرآن در نظام آموزشی جدید» دوشنبه 23 مرداد ساعت 18:30 تا 20 و با حضور استادان محمدیان، وکیل و بنیادی برگزار خواهد شد.

در این نشست که به همت بخش آموزش قرآن وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، جمعی از مسوولان فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و دانش آموزان مدارس استان تهران حضور دارند.

دانشگاه قرآن و حدیث در نمایشگاه قرآن کریم دانشجو می‌پذیرد

غرفه دانشگاه قرآن و حدیث در بخش عترت و ولایت این دوره از نمایشگاه از علاقمندان برای شرکت در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه قرآن و حدیث ثبت نام می‌کند و در زمینه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی به آنها مشاوره می‌دهد.

این دانشگاه که به صورت مجازی به دانشجویان خود آموزش می‌دهد و در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری دانشجو می‌پذیرد، در مقطع کارشناسی رشته‌های حدیث، علوم‌های قرآنی، کلام اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های فقه و مبانی حقوق، علوم حدیث، تفسیر و در مقطع دکتری رشته‌های علوم قرآن و حدیث، کلام امام، معارف اسلامی را ارائه می‌دهد.

رونمایی دونرم افزار«خوشه های معرفت» و«کیمیای وصال»

دونرم افزار «خوشه های معرفت یک و دو» و «کیمیای وصال» امروز، 14 مرداد، در بخش حوزوی رونمایی می‌شود.

مراسم رونمایی از این دو نرم افزار ساعت 19 با حضور معاون تهذیب حوزه های علمیه در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد. خوشه‌های معرفت درقالب دولوح فشرده DVDطراحی شده وحاوی بیش از 2هزار قطعه کوتاه اخلاقی تربیتی از بزرگان و اساتید اخلاق حوزه است.

دفتر امور تربیتی معاونت تهذیب حوزه های علمیه با همکاری رادیو قرآن و مرکز کامپیوتری علوم اسلامی اقدام به تولید نرم افزارهای تربیتی اخلاقی از بزرگان اخلاق حوزه کرده است.

اهدای گندم منقش به اسماء مبارکه خداوند به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن

بنیاد بین المللی غدیر با حضور در بخش نهادها وموسسات بیستمین نمایشگاه قرآن کریم گندم متبرک و منقش به اسماء مبارک الله و ذکر یا علی(ع) را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد.

مجید فارسی جانی، مسئول غرفه بنیاد بین المللی غدیردر گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: این بنیاد با هدف ترویج سیره علوی امیر المومنین(ع) هر شب در ایام ماه مبارک رمضان، 110 گندم متبرک به اسماءالله و ذکر یاعلی(ع) را با بازدیدکنندگان اهدا می‌کند.

این گندم‌ها توسط یکی ازقاریان کلام الله مجید منقش شده است تا به این ترتیب هر روز 12 هزار و یکصد صلوات به روح حضرت علی(ع) هدیه شود. همچنین بنیاد بین المللی غدیر در شب های قدر اقدام به برگزاری سه نشست تخصصی با عنوان «پاسخ به شبهات غدیر» خواهد کرد. در این نشست ها که بعد از افطار و برگزاری نماز مغرب تشکیل می شود، استاد محمد حسین رجبی دوانی و حشمت الله قنبری حضور خواهند داشت.

علاوه بر این بیش از 20هزار برچسب شامل خطبه های غدیر و احادیث نقل شده از پیغمبر توسط این بنیاد در بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام توزیع می شود که هدف از این کار تبلیغ غدیر در بین بازدیدکنندگان است.

بازی رایانه‌ای«مبارزه با خلیج عدن» با 15درصد تخفیف عرضه می‌شود

بخش نمای نوین بازی جنگی «مبارزه با خلیج عدن» را با تخفیف 15 درصد به علاقمندان عرضه می‌کند.

«مبارزه با خلیج عدن» روایت نبرد تکاورهای ارتش ایران با دزدهای دریایی خلیج عدن است. منطقه خلیج عدن که در کشور سومالی قرار دارد، گرفتار درگیری‌های داخلی می‌شود و حتی برخی از مناطق آنجا در اختیار دزدان دریایی است و نیروها در آن منطقه مستقر هستند.

این بازی نخستین ساخت ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه بازی های جنگی به شمار می رود که استدیو «آمیتیس بازی رایان» آن را طی 9 ماه ساخته است.

عرضه نرم افزارهای قرآنی رایگان در نمایشگاه قرآن

دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور در بخش دانشگاهی این دوره از نمایشگاه با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی در بین بازدیدکنندگان اقدام به ارسال نرم افزارهای قرآنی کرده است.

این نرم افزارهای قرآنی که از طریق بلوتوث در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد، رایگان بوده و شامل کلیات مفاتیح الجنان، کل قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.

زیارت مجازی حرم امام رضا (ع)

غرفه آستان قدس رضوی نرم افزار زیارت حرم امام رضا (ع) را به بازدیدکنندگان بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه می‌کند.

غرفه آستان قدس رضوی در این دوره از نمایشگاه امکان زیارت مجازی حرم امام رضا (ع) را برای بازدیدگنندگان فراهم کرده است و زیارت حرم مطهر را در قالب نرم افزار به علاقه مندان عرضه می‌کند.

مجموعه عکس های پانوراما (360 درجه) به صورت کاملا مستند در این نرم افزار گنجانده شده است. نمایش تصویر هر مکان، توضیحات جامع و کامل مربوط به هر مکان، امکان لینک مستقیم از روی پلان حرم مطهر، آلبوم عکس با قابلیت ورق زدن، انیمیشن ورودی، موسیقی متن، قابلیت تغییر از محیطی به محیط دیگر از جمله ویژگی‌های این نرم افزار محسوب می‌شود.

حضور موسسات تخصصی در بخش تحول علوم انسانی نمایشگاه قرآن

بخش تحول علوم انسانی در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در این دوره از برگزاری از موسساتی که به صورت تخصصی در زمینه تحول علوم انسانی فعالیت می کنند، دعوت به عمل آورده است.

برترین اثر مبلغ و مروج معارف اسلامی به نمایشگاه قرآن آمد

نرم افزار «ندای توحید2» با امکاناتی چون متن کامل قرآن کریم به همراه تفسیر نمونه و سه دوره ترتیل قرآن با صدای استاد پرهیزگار، منشاوی و سعدالغامدی منتشر شده است.

علاوه بر این ارائه یک ترجمه گویا و دو ترجمه متنی کلام الله مجید به زبان های فرانسوی و انگلیسی از دیگر امکانات این نرم افزار است.

همچنین در این اثر، کلام الله مجید، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان به همراه ترجمه فارسی، امکان تکرار آیات و همزمانی قرائت و متن و نمایش اعراب با رنگ متمایز در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

«ندای توحید 2» به عنوان بهترین اثر مبلغ و مروج معارف اسلامی در سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال معرفی شده بود و در حال حاضر در غرفه «ایده پرداز ژوبین» در بخش «رسانه های دیجیتال» به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

از دیگر آثار ارائه شده در این غرفه می توان به «آیین زندگی»، «گلستان سعدی»، گزیده اشعار «رودکی»، رباعیات خیام و نهج البلاغه اشاره کرد.

روند نام گذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری بررسی می شود

نشست تخصصی «روند نام گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر» با حضور حسن محمدی استاد دانشگاه، رئیس هیات مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی، ريیس انجمن ولایت مداران مطاف قلم برگزار می‌شود.

این نشست ساعت 22 روز شنبه 14 مردادماه در بخش «تولید ملی» بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

پرده خوانی شهدا با اجرای جوان ترین نقال ایران در نمایشگاه قرآن

بخش نمایش بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برای نخستین بار پرده خوانی شهدا را با اجرای جوان ترین نقال ایران به اجرا در می آورد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بخش نمایش در این دوره از نمایشگاه برای نخستین بار هنر پرده خوانی با موضوع شهدا و با اجرای محسن میرزا علی جوان ترین نقال ایران اجرا می‌شود.

محمد حسین ناصر بخت، داود زارع و محسن میرزا علی، نویسندگان داستان های این پرده خوانی هستند. پرده خوانی شهدا، عملیات والفجر 8 و کربلای 5 را برای تماشاگران نقل می کند.

این پرده خوانی تا به امروز با استقبال خوب مخاطب روبرو شده است و با 5 اجرا به کار خود پایان می دهد.

«اصحاب فیل» به کارگردانی ابولفضل ورمزیار، «بشنو از فاطمه» به کارگردانی مرتضی وکیلیان، «هیس» به کارگردانی امیرحسین شفیعی از دیگر آثاری است که در سیزدهمین روز ماه مبارک رمضان به اجرا در می آید.

نمایش «شبه‌عرفان های ماتریالیستی» در قالب پوستر

سه پوستر در بخش «شبه عرفان های نوظهور» این دوره از نمایشگاه درباره ویژگی ریشه های ماتریالیستی یا تک ساحتی دیدن انسان عرفان‌های کاذب در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

در این پوسترها صحبت‌هایی از رهبران عرفان‌هایی با ریشه ماتریالیستی آمده است، مانند اینکه «به نمادهایی از ثروت مثل اسکناس، چک، تصاویر شمش‌های طلا خیره شوید و با آن معاشقه کنید»، «بزرگترین آرزویتان چیست؟ خوراکی خوش و خوابی راحت»

شناسایی خوشنویسان قرآنی گمنام در بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام

غرفه دارالکتابه با حضور در نمایشگاه قرآن، از بین بازدیدکنندگانی که دارای تبحر خوشنویسی در دو خط نسخ و ثلث یا نستعلیق هستند، برای کتابت قرآن کریم دعوت به همکاری می کند.

بازدیدکنندگان بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام می توانند با مراجعه به غرفه دارالکتابه نمونه خط های قرآنی که نوشته اند را به کارشناسان دارالکتابه ارائه داده تا در صورت تایید بعد از ماه مبارک رمضان در کتابت کلام الله مجید همکاری داشته باشند.

«پاسخگویی به شبهات غدیر و ولایت» در نمایشگاه قرآن

نشست تخصصی«پاسخگویی به شبهات غدیر و ولایت» طی سه شب توسط سه کارشناس و محقق دینی در بخش نهادها و موسسات این نمایشگاه برگزار می شود.

بر اساس جدول زمانبندی شده از سوی مسئولان این بخش، نشست تخصصی پاسخگویی به شبهات غدیر و ولایت 19 مرداد ازساعت21:30تا 22:30 با حضور حشمت الله قنبری برپا خواهد شد. همچنین 20 مرداد، ساعت21:30 تا 22:30 حجت‌الاسلام والمسلمین پور سید آقایی و 23 مرداد ساعت19تا 20 محمد حسین رجبی دوانی به سوالات بازدیدکنندگان درباره شبهات غدیر و ولایت پاسخ می‌دهند.

فروش چادرمانتوی «سریر» با تخفیف ویژه در نمایشگاه قرآن

فروش چادرمانتوی «سریر» ویژه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن با تخفیف ویژه آغاز شد.

چادرمانتوی «سریر» در بخش «عفاف و حجاب» نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با تخفیف ویژه به فروش می رسد.

این چادرمانتو که هفته گذشته در مراسمی با حضور لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی، حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد، با تخفیف ویژه این دوره از نمایشگاه و با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قیمت 55 هزار تومان عرضه می‌شود.

جمع آوری کمک‌های مردمی برای ساخت صحن و شبستان به نام حضرت زهرا (س)

غرفه ستاد عتبات و عالیات برای ساخت صحن و شبستان جامع به نام حضرت زهرا (س) کمک های نقدی و غیر نقدی بازدیدکنندگان را جمع آوری می کند.

ساخت این صحن و شبستان از 10 ماه پیش در نجف اشرف و در جوار بارگاه و مرقد مطهر حضرت علی (ع) آغاز شده است. همچنین این ستاد در پایگاه های مختلف خود اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم کرده است.

این صحن تا 5 سال آینده با تخمین و برآورد هزینه 700 میلیارد تومان ساخته خواهد شد که تمامی هزینه‌های آن از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیرماه با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرده است و تا 24 مرداد ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha