يك نماينده مجلس شوراي اسلامي، اعتقاد به امام زمان را اعتقادي ويژه و كمنظير در بين اديان خواند و گفت: درست است كه اديان عموما در انتظار موعودند و ما آموزه مهدويت را يك آموزه الهي مشترك ميان همه پيروان اديان ميدانيم اما اعتقاد شيعيان نسبت به اين موضوع اگر بينظير نباشد، كمنظير است.
به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، غلامعلي حداد عادل طي سخناني در اختتاميه هشتمين همايش بينالمللي دكترين مهدويت با بيان اينكه ما بايد اين مثال را كه امام زمان (عج) همچون خورشيد در پشت ابر هستند از اجمال بيرون آوريم، تصريح كرد: در اين راستا رابطه خدا و جهان نكته مهمي است به اين معنا كه رابطه خدا و جهان از نظر هدايت و معنويت با وجود امام زمان (عج) در زمين و در جهان يك رابطه مستدام، مستمر و ناگسستني است و اين طور نيست كه هدايت در زمانهايي قطع باشد. در واقع پيام اعتقاد به امام معصومي كه با آسمان در ارتباط است و در زمين حضور دارد، پيام پيوستگي و دائمي بودن ارتباط زمين و آسمان است و اين ارتباط، ارتباطي نيست كه گاه باشد و گاه نباشد.
وي با اشاره به آثار ايماني و تربيتي اعتقاد به امام زمان (عج) در شخصيت تك تك دوستان و منتظران آن حضرت، ادامه داد: ايجاد اميد و خوشبيني در بين منتظران و معتقدان به آن امام از اولين آثار است و اينكه انسان در هيچ شرايطي اميد خود را به اصلاح از دست ندهد سرمايه بزرگي قلمداد ميشود.
نماينده مردم تهران در مجلس افزود: با نگاهي به دنياي معاصر امروز ميبينيم كه در آن شعارهاي رنگين و اعمال ننگيني وجود دارد. در اين راستا يك شيعه معتقد و منتظر به امام زمان (عج) همواره چشمانش به دروازه سحر دوخته شده است و از اين اميد و خوشبيني، حركت، تحرك، جنبش و كوشش زاييده ميشود. در واقع انتظار امام زمان (عج) انتظاري كُشنده نيست، بلكه كِشنده است و كشش ايجاد ميكند.
حداد عادل با تاكيد بر اينكه بزرگترين ارزشي كه ما براي دولت مهدي (عج) قائل هستيم عدالت است، اظهار كرد: چطور ممكن است كسي در انتظار امام زمان (عج) باشد ولي در زندگي خود در راه بسط، تحقق و گسترش عدالت تلاش نكند؟ كسي كه منتظر امام زمان (عج) باشد و بداند كه با ظهور امام زمان (عج) جهان آنچنان كه از ظلم و جور پر شده بود از عدالت پر ميشود آيا براي حكومت عدل و اسلامي تلاش نميكند و آيا چنين كسي با هر پيشوايي كه در راه برپايي حكومت عادلانه اسلامي قدم پيش بگذارد همراهي نميكند و سرباز آن حكومت نخواهد بود؟
وي ايجاد نوعي عشق، دلبستگي و دلدادگي ميان منتظران و امام زمان (عج) را از ديگر آثار چنين انتظاري برشمرد و خاطرنشان كرد: اينكه يك ملتي به يك امام معصوم چنين عشق بورزد و اگرچه او را نميبيند، او را حاضر بداند، بسيار باارزش است.
اين نماينده مجلس يادآور شد: مراجع، نواب عام امام زمان (عج) هستند و در واقع نفوذ كلام مراجع ما پرتوي از اقتدار معنوي و مطاع بودن امام زمان (عج) است. اگر ما از مراجع تقليد در اموري كه تقليدي است، تقليد ميكنيم به اعتبار اطاعت مراجع از آن حضرت است.
حداد عادل با بيان اينكه اعتقاد به مهدويت محكمترين پشتوانه براي نظريه ولايت فقيه است، تصريح كرد: ولايت فقيه فلسفه سياسي انقلاب اسلامي و يك بناي مرتفعي است كه بر شالوده محكم مهدويت استوار شده است و ما جلوه اين رابطه ميان ولايت فقيه و مهدويت را در طول تاريخ ديدهايم. من در اين راستا ميتوانم واقعه تحريم تنباكو را يادآوري كنم.
وي همچنين با بيان اينكه جلوه باور به مهدويت در انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي ديده شده است، ادامه داد: مردم ما اطاعت از امام راحل را اطاعت از امام غايب خود ميدانستند و اينچنين نيرويي باعث پيروزي انقلاب و سامان بخشيدن به آن شد. همچنين اين اعتقاد در جنگ تحميلي پشتوانه مقاومت و عامل پيروزي براي ما قلمداد ميشده است و امروز نيز چنين اعتقادي ضامن بقاي جمهوري اسلامي است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: درست است كه ما به كارمندان وزارت اطلاعات سربازان گمنام امام زمان (عج) ميگوييم ولي همه ما بايد سرباز گمنام امام زمان (عج) باشيم و بيسبب نيست كه دشمنان سعي ميكنند براي تضعيف نظام اسلامي در اعتقاد مردم به امام زمان (عج) خدشه و ترديد وارد كنند.
حداد عادل همچنين تاكيد كرد كه بايد ذهن، زندگي و جامعه ما امام زماني باشد.
انتهاي پيام
نظرات