• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91032313545
  • منبع : نمایندگی قم

در ديدار رييس سازمان حچ؛

آيت‌الله صافي‌گلپايگاني: شركت در موسم حج عمره را به هيچ‌ عنوان تحريم نمي‌كنيم

آيت‌الله صافي‌گلپايگاني: شركت در موسم حج عمره را به هيچ‌ عنوان تحريم نمي‌كنيم

آيت‌الله صافي گلپايگاني تأكيد كرد: حج را به هيچ عنوان تحريم نمي‌كنيم و حتي اگر آن‌ها بگويند شما نياييد، باز هم به آنجا مي‌رويم.

آيت‌الله صافي گلپايگاني تأكيد كرد: حج را به هيچ عنوان تحريم نمي‌كنيم و حتي اگر آن‌ها بگويند شما نياييد، باز هم به آنجا مي‌رويم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ منطقه قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی روز سه‌شنبه در دیدار حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی رییس سازمان حج و زیارت بر خدمت به بندگان خدا، تعظیم شعائر و انجام صحيح وظايف تأكيد كرد و دقت و نظم در ابعاد تربيتي آن را سبب آبرو و عزتمندي شيعه دانست.

وي با اشاره به اهميت كار سازمان حج و زيارت و خدمت‌رساني به زائران حرمين شريفين و عتبات عاليات بر استفاده صحيح از اين فرصت به دست آمده و حضوري فعال در اماكن مقدسه تأكيد كرد و از رييس سازمان حج و زيارت خواست كه با توجه به قداست اين مسؤوليت،‌ جنبه معنوي آن را همواره لحاظ كند.

اين مرجع تقليد با بيان اين‌كه «امروز صبح استفتائات را مطالعه می‌کردم و به اين استفتا برخورد كردم كه به چه مناسبت باید به عمره برویم در حالی که برخورد با زائران ايراني مناسب نيست» گفت: در پاسخ به آن استفتا جواب دادم كه حضور ما در مكه و مدينه ضروري است.

وي با بيان اين‌كه «ضرر عدم حضور در مکه و مدینه بيش از منفعت آن است» تصريح كرد: دائم به مسؤولان حج گفته‌ام و بارها بر اين موضوع تأکید کرده‌ام که ما حج را به هیچ عنوان تحریم نمی‌کنیم، حتی اگر آن‌ها بگویند شما نیایید، ما باز هم به آنجا می‌رویم.

صافي گلپايگاني گفت: اگر در مكه و مدينه حضور نداشته باشيم و به آنجا نرويم، مشکلاتی پیش می‌آید که بسیار زیاد است، آنجا اظهار وجود می‌كنیم که ما هستيم و ولایت اهل بیت‌(ع) آنجا هست؛ پس بايد دائم آنجا حضور داشته باشيم و اين حضور را حفظ كنيم.

وي ادامه داد: مشاهدي در كشور مصر وجود دارد و مدتی است به فراموشي سپرده شده بود، در مصر مشهد زینبیه، مشهد رأس الحسین و مسجد امام حسین‌(ع) وجود دارد، در آنجا مي‌توان برنامه‌های وسیعی را پياده كرد و اين به مصلحت است كه آنجا نيز حضور داشته باشيم.

اين استاد خارج فقه حوزه علميه قم بر حفظ حرمین شریفین تأكيد كرد و با اشاره به آثار سیاسی و معنوی حضور یک میلیارد و500 ميليون مسلمان در مكه و مدينه، نسبت به تخريب مشاهد مشرفه و مواريث تاريخي مسلمانان هشدار داد و گفت: اين مسأله‌اي كه اكنون در كشور عربستان در حال انجام است، از مسأله شيعه و سني بالاتر است.

وي اضافه كرد: تخريب مشاهد مشرفه و مواريث تاريخي مسلمانان و اوضاعي كه اكنون در حرمین شريفين مشاهده مي‌شود، خسارتی را به اسلام وارد مي‌كند كه اگر در دنیاي شیعه هم وجود نداشته نباشد، اما مشاعر مشرفه و مواریث تاریخی مسلمانان از بین برود، بعدها پشتیبانی تاریخی نداریم.

صافي گلپايگاني با بيان اين‌كه «با ساخت و سازی که در عربستان به پیش می‌رود، همه آثار اسلامي از بین خواهد رفت» افزود: برخي مورخان از روي دشمني وجود حضرت موسی‌(ع) را انکار می‌کنند و یا شک دارند، حالا بايد بیشتر غصه بخوریم که اين‌ها اسلام را بی‌پشتوانه کرده‌اند و اصل دين در معرض خطر است.

اين مرجع تقليد در بخش پاياني سخنان خود با تقدير از خدمات حجت‌الاسلام سيدعلي قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، عملكرد وي را در اين عرصه مثبت ارزيابي كرد و گفت: امیدواریم عملکرد حجت‌الاسلام موسوي در سمت رياست بر سازمان حج و زيارت مناسب بوده و آثار مثبت آن به گوش ما برسد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha