• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91030301845
  • منبع : صدا و سیما

مجري برنامه‌هاي كودك بايد چگونه باشد؟

مجري «گل‌آموز»: خودم را عموی بچه‌ها نمی‌دانم

مجري «گل‌آموز»: خودم را عموی بچه‌ها نمی‌دانم

حامد زحمتکش (حامدآقا) ـ مجری برنامه‌ي "گل آموز" ـ درباره‌ي نقش پررنگ مجريان برنامه‌هاي زنده‌ي تلويزيون و تاثير آن‌ها بر روي كودكان و نوجوانان، اظهار كرد: مجری در واقع نقش محوری در برنامه‌های مختص به حوزه‌ي کودک و نوجوان دارد و هر چقدر اطلاعات این قشر از اجراکنندگان برنامه‌های کودک به‌روز باشد و در واقع همسو با تفکرات بچه‌های امروز پیش برود، تاثیر مستقیم بر شکل برنامه‌سازی دارد.

حامد زحمتکش (حامدآقا) ـ مجری برنامه‌ي "گل آموز" ـ درباره‌ي نقش پررنگ مجريان برنامه‌هاي زنده‌ي تلويزيون و تاثير آن‌ها بر روي كودكان و نوجوانان، اظهار كرد: مجری در واقع نقش محوری در برنامه‌های مختص به حوزه‌ي کودک و نوجوان دارد و هر چقدر اطلاعات این قشر از اجراکنندگان برنامه‌های کودک به‌روز باشد و در واقع همسو با تفکرات بچه‌های امروز پیش برود، تاثیر مستقیم بر شکل برنامه‌سازی دارد.

به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، وی ادامه داد: چه بسا حتی اگر تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان بتوانند در مسیر برنامه‌سازی از مجریان برنامه کمک بگیرند، خودش می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی بچه‌ها بگذارد که این اتفاق برای اولین بار برای من در برنامه "گل آموز" افتاده است.

زحمتکش به تعامل برنامه‌سازان با مجریان برنامه اشاره کرد و گفت: اگر تهیه‌کنندگان با مجریان تعامل داشته باشند و در هر بخشی از کار، نظر مجری را بخواهند، برنامه همسو با تفکر بچه‌ها پیش می‌رود. در برنامه "گل آموز" این تعامل در انتخاب مباحث و حتی در انتخاب رنگ عروسک وجود دارد.

مجری برنامه "گل آموز" خاطرنشان کرد: در برنامه "گل آموز" اتاق فکری متشکل از روانشناس خانم محمودپور، نویسنده برنامه و مجری و تهیه‌کننده وجود دارد که جلسات به طور هفتگی برگزار می‌شود و در این جلسات پیامک‌های مخاطبان را بررسی می‌کنیم و در مجموع با رویکرد تماشاگر پیش می‌رویم.

وی تصریح کرد: برنامه "گل آموز" با توجه به موضوعات و مباحث حکم آموزشی برای خود من دارد و پیگیر موضوعات هستم.

زحمتکش به ویژگی خاص برنامه "گل آموز" اشاره کرد و گفت: تعامل بین تهیه‌کننده و عوامل اجرایی برنامه یکی از ویژگی‌هاي برنامه "گل آموز" است. آموزشی بودن برنامه که رویکرد ما در هر قسمت به جز این که فضای شادی‌آفرین را حفظ می‌کنیم به مقوله‌ي آموزش می‌پردازیم. اگر خانواده‌ای بتوانند برنامه را ضبط کنند در پایان سال یک دایرة‌المعارف تصویری دارند چرا که ما 140 موضوع مکتوب علمی را تا پایان سال آموزش می‌دهیم.

حامد زحمتكش (مجری برنامه گل آموز) به ویژگی دیگر برنامه "گل آموز" اشاره کرد و گفت: در سال جدید رویکرد خود را برای بچه‌های 7 تا 10 ـ 11 سال مشخص کردیم. همچنین در برنامه "گل آموز" بچه‌ها بر عکس اکثریت برنامه‌های کودک سیما منفعل نیستند که با موسیقی دست بزنند و از فضای غیرمتعاوف عمومی و بزرگسال خسته و کسل بشوند. در این برنامه بچه‌ها مشارکت دارند و در فضای برنامه که میز کار برای بچه‌ها محسوب می شود، آموزش می بینند.

او که مجری برنامه حامد و قلقلی شبکه دو سیما، موتور امداد و پیک بچه‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: من عمو حامد در برنامه "گل آموز" نیستم چون من خودم را عموی بچه‌ها نمی‌دانم بلکه دوست آنها هستم و در برنامه به عنوان "حامد آقا" هستم.

وی در پايان یادآور شد: برنامه‌سازان کودک سعی کنند برنامه‌ای برای کودکان بسازند که باری به هر جهت و برای پرکردن آنتن و صرفا پراکنده‌گویی نباشد بلکه برنامه‌ای مفید و سازنده برای بچه‌ها باشد و در پایان هر برنامه علامت سوالی برای بچه‌ها باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha