• شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91030603466
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

يك كارگردان انيميشن:

برنامه‌هاي كودك ما بيشتر به ديدن مجري مي‌گذرد

برنامه‌هاي كودك ما بيشتر به ديدن مجري مي‌گذرد

يک کارگردان انيميشن گفت: اگر اعتماد لازم و بودجه‌ي كافي فراهم شود، بزرگترين و بهترين آثار انيميشن را خواهيم ساخت.

يک کارگردان انيميشن گفت: اگر اعتماد لازم و بودجه‌ي كافي فراهم شود، بزرگترين و بهترين آثار انيميشن را خواهيم ساخت.

حامد کاتبي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، درباره‌ي وضعيت توليد انيميشن اظهار كرد: اگر اعتماد به انيميشن‌سازان داخلي وجود داشته باشد، مسلما اتفاقات خوبي خواهد افتاد اما متاسفانه مشكل ما اين است كه ديدگاه كميت محور بر مديران ما سايه افكنده است و از كيفيت حمايت چنداني نمي‌شود.

وي بيان كرد: كارهاي مذهبي بيشترين درخواست را از طرف مديران ما دارد اما كمترين حمايت از آنها صورت مي‌گيرد و اين امر مباركي نيست زيرا وقتي از كار مذهبي صحبت مي‌كنيم آن كار بايد كار قوي و محكمي باشد، زيرا با اعتقادات مردم سر و كار دارد اما متاسفانه ما شاهد هستيم كه كارهاي بسيار ضعيفي كه مثلا توليد كشوري مانند لبنان است از تلويزيون ما پخش مي‌شود اما از حمايت از توليدات داخلي غفلت مي‌شود.

كاتبي تصريح کرد: متاسفانه شاهد آن هستيم كه بهترين محتوا در بدترين قالب قرار مي‌گيرد و به همين خاطر است كه مردم از اينگونه كارها استقبال چنداني نمي‌كنند در صورتي كه در خارج از ايران بهترين كيفيت را در اختيار اهداف خودشان مي‌گذارند و با ويترين مناسبي كه براي كارهايشان درست مي‌كنند مخاطبان را جذب مي‌كنند.

وي افزود: متاسفانه امروز برنامه‌هاي كودك ما بيشتر به ديدن مجري مي‌گذرد تا برنامه‌هاي انيميشن و كارتون‌ها اغلب همان کارهاي قديمي هستند.

كارگردان انيميشن "تولد آفتاب" حمايت مالي را مصداق كامل حمايت از كيفيت دانست و گفت: اگر اعتماد لازم و بودجه‌ي كافي فراهم شود، مطمئن باشيد بزرگترين و بهترين آثار انيميشن را خواهيم ساخت.

اين كارگردان انيميشن در مورد فاصله انيميشن ايران با دنيا، گفت: انيميشن با تكنيك وارد ايران شد و اين نوع ورود مناسب نبود زيرا بايد اين ورود به صورت آكادميك صورت مي‌گرفت و به همين دليل است كه ما شاهد هستيم كه كارهاي ما از نظر محتوايي داراي ضعف هستند زيرا در ايران براي ايده هيچ پولي داده نمي‌شود و همه چيز بر روي تكنيك متمركز است.

وي تاكيد كرد: اين به اين دليل است كه ورود انيميشن آكادميك نبوده و ما امروز تنها يك دانشگاه انيميشن خوب داريم و آن دانشگاه صدا و سيما است كه ورود به آن براي بسياري از افراد بسيار سخت بوده و يا ممكن نيست.

حامد كاتبي در مورد اثرات مخرب ورود انيميشن‌هاي خارجي با بهترين كيفيت و دوبله به كشور بر روي روند توليد انيميشن‌هاي داخلي گفت: اين مساله خطرات كلي براي جامعه ايجاد مي‌كند زيرا در واقع فكر نسل آينده را تحت تاثير قرار مي‌دهد و امروز اين مساله بيش از هر زمان ديگري جامعه ما را تهديد مي‌كند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha