• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91030100462
  • خبرنگار : 71442

نقش‌آفريني مجريان در تلويزيون فراتر از شبكه نمايش خانگي است

نقش خاله‌ها و عموهاي تلويزيوني در گفت‌وگوي ايسنا با محمد ميركياني

نقش خاله‌ها و عموهاي تلويزيوني در گفت‌وگوي ايسنا با محمد ميركياني

محمد ميركيايي درباره‌ي نقش پررنگ مجريان برنامه‌هاي زنده‌ي تلويزيون و تاثير آن‌ها بر روي كودكان و نوجوانان اظهار كرد: اگر چه در يك برنامه‌ي كودك، مجموعه‌اي از برنامه‌هاي توليدي و ضبطي در قالب انيميشن يا كارتون‌هاي خارجي پخش مي‌شود، اما در حقيقت اين مجري ـ خاله يا عمو ـ است كه ثابت مي‌كند تلويزيون، تلويزيون ايران است و با توجه به آن، ارتباط عاطفي با كودك و نوجوان برقرار مي‌كند.

محمد ميركيايي درباره‌ي نقش پررنگ مجريان برنامه‌هاي زنده‌ي تلويزيون و تاثير آن‌ها بر روي كودكان و نوجوانان اظهار كرد: اگر چه در يك برنامه‌ي كودك، مجموعه‌اي از برنامه‌هاي توليدي و ضبطي در قالب انيميشن يا كارتون‌هاي خارجي پخش مي‌شود، اما در حقيقت اين مجري ـ خاله يا عمو ـ است كه ثابت مي‌كند تلويزيون، تلويزيون ايران است و با توجه به آن، ارتباط عاطفي با كودك و نوجوان برقرار مي‌كند.

اين نويسنده و مشاور مدير گروه كودك و نوجوان شبكه دو سيما در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با تاكيد بر اينكه در حال حاضر نقش مجريان برنامه‌هاي زنده اعم از خاله‌ها يا عموها نقش اساسي و محوري است، خاطرنشان كرد: زندگي امروزي در كلان‌شهرها ارتباط زنده و چهره به چهره افراد را كاهش داده است و زندگي ماشيني و روزمره، ارتباط مردم با يكديگر را كم كرده است؛ در اين شرايط حضور مجريان براي گروه‌هاي سني كودك، خردسال و نوجوان است كه مي‌تواند اين خلاء رواني و نياز عاطفي را پرآورده كند.

وي در ادامه‌ي مطالب بالا گفت: اين ارتباط زنده بين مجريان و گروه‌هاي سني كودك و خردسال باعث مي‌شود، ميزان باورپذيري مفاهيم، به شدت بالا برود؛ به ويژه كودكان با مجرياني كه ارتباط مستقيم دارند رابطه‌ي نزديك‌تري برقرار مي‌كنند تا مجرياني كه به شكل غيرمستقيم ارتباط دارند.

مدير اسبق گروه كودك و نوجوان شبكه يك و دو سيما با بيان اين مطلب كه در حال حاضر مخاطبان رسانه‌ها به شدت تحت تاثير شخصيت‌ مجري‌ها هستند، خاطرنشان كرد: از اين جهت خاله‌ها و عموها معمولا عناصر صميمي و تاثيرگذار براي ايجاد روابط عاطفي بين بچه‌ها هستند كه شبكه دو از اين نظر استثناست و ظرفيت بالايي دارد كه مي‌تواند به تناسب موضوع در ايام مختلف از حضور گسترده اين عموها و خاله‌ها استفاده كند.

ميركيايي در بخش ديگري از گفت‌و‌گوي خود با بيان اين مطلب كه نقش مجريان در مناسبت‌ها و برنامه‌هاي روز نقشي محوري است، خاطرنشان كرد: اين مجريان برنامه‌هاي زنده هستند كه بايد اين قابليت را داشته باشند كه به طور همزمان بدانند در اقصي نقاط دنيا چه مي‌گذرد. به ويژه مجرياني كه ارتباط مستقيم با ساير استان‌ها دارند؛ به عنوان مثال خانم اميني و ململ كه توانسته اند در ارتباط مستقيم با ساير استان‌ها احساس عاطفي با بچه‌ها برقرار كنند.

محمد ميركيايي در پايان گفت‌و‌گوي خود با بيان اينكه نقش‌آفريني مجريان در رسانه ملي فراتر از توليد يك برنامه در نمايش خانگي است، افزود: اين نقش‌آفريني مجريان در تلويزيون به ويژه در شبكه دو بسيار فراتر از يك كار نمايشي است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha