• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91033117895
  • خبرنگار : 71404

/جذابيت، حلقه گمشده گفت‌و‌گوهاي تلويزيوني/

احسان كرمي: مجري خوب فردي است كه تلويزيون‌ها به خاطر او روشن بماند

احسان كرمي: مجري خوب فردي است كه تلويزيون‌ها به خاطر او روشن بماند

مجري و گوينده‌ي تلويزيون و راديو پيشنهاد خود در راستاي جذاب‌تر شدن برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور تلويزيون را اينگونه عنوان كرد: در حال حاضر براي جذاب‌تر شدن اينگونه برنامه‌ها به موضوعات بكر و متنوع نياز داريم، چرا كه كمك بزرگي مي‌كند.

مجري و گوينده‌ي تلويزيون و راديو پيشنهاد خود در راستاي جذاب‌تر شدن برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور تلويزيون را اينگونه عنوان كرد: در حال حاضر براي جذاب‌تر شدن اينگونه برنامه‌ها به موضوعات بكر و متنوع نياز داريم، چرا كه كمك بزرگي مي‌كند.

احسان كرمي در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: جذاب‌تر كردن برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور را بايد از پايه بررسي كنيم به دليل اينكه يكسري نقاط مشترك براي جذاب‌تر شدن برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور وجود دارند كه به تيمي كه با يكديگر همكاري دارند مربوط مي‌شود. من فكر مي‌كنم مهم‌ترين نكته در راستاي جذاب شدن اينگونه برنامه‌هاي تلويزيوني اين است كه در ابتدا بدانيم با چه گروهي قرار است كار كنيم و چرا مي‌خواهيم با يكديگر همكاري داشته باشيم.

وي افزود: هماهنگ بودن با گروه و اينكه چرا مي‌خواهيم با يكديگر همكاري كنيم، شاكله‌ي يك كار تلويزيوني را تشكيل مي‌دهد؛ اينكه تهيه‌كننده بداند قرار است با كدام مجري و عوامل و چرا كار كند و بهتر است كه از قبل يك هماهنگي داشته باشند.

كرمي با اشاره به محدوديت‌هايي كه گاهي بر برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور حاكم مي‌شود، خاطرنشان كرد: گاهي اوقات يكسري محدوديت‌هايي در برنامه‌هاي تلويزيوني برايمان پيش مي‌آيد كه من شخصا بخشي از آن‌ها را اصلا قبول ندارم؛ چرا كه يكسري محدوديت‌هاي خودساخته و خودسانسوري‌هاي بي‌جهتي هستند كه در واقع از كنار موج عبور كردن است تا به دردسر نيفتيم ولي بخشي از آن‌ها هم وجود دارد. ولي اگر بخواهيم كليت ماجرا را در نظر بگيريم اين است كه ما در جامعه‌اي زندگي مي‌كنيم كه به هر حال يكسري اتفاقاتي مي‌افتد و مردم جسته و گريخته از آنها مطلع مي‌شوند و به دليل اينكه در تلويزيون خودمان به آن‌ها پرداخته نمي‌شود، ممكن است مردم به سراغ رسانه‌هاي ديگر بروند و هر آنچه را كه آن‌ها مي‌گويند را بپذيرند، ما نياز به اين داريم كه كمي از خط قرمزها فراتر رويم و تنوع‌هاي موضوعي‌مان را بيشتر كنيم.

اين مجري تلويزيوني در ادامه با اشاره به موضوعاتي كه تاكنون در برنامه‌هاي تلويزيوني عنوان نشده است، يادآور شد: به عنوان مثال متاسفانه ما تاكنون در تلويزيون به انحرافات جنسي نپرداختيم در صورتي كه اين موضوع هيچ منافاتي هم با ارزش‌هاي ما ندارد و ما مي‌توانيم يك چهارچوب مشخصي براي آن تدارك ببينيم و خيلي محترمانه به موضوعاتي مثل اين اشاره و آن‌ها را در برنامه‌هاي تلويزيوني مطرح كنيم.

او با تاكيد بر اينكه براي جذابيت برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور، مجري برنامه نسبت به موضوعاتي كه قرار است عنوان شود بايد آگاهي لازم را داشته باشد، خاطرنشان كرد: نكته‌اي كه جهت جذاب‌تر شدن اينگونه برنامه‌ها براي ما مهم محسوب مي‌شود اين است كه آيا به عنوان مجري درباره‌ي آنچه كه قرار است در برنامه عنوان شود مطالعه و تحقيق مي‌كنيم يا خير؟ به نظر من اگر پيش از پخش يك برنامه حداقل يك ساعت درباره موضوع مورد نظر مطالعه كنيم و شناخت داشته باشيم مي‌تواند به جذاب‌تر كردن آن كمك بزرگي بكند.

وي در ادامه با بيان اينكه مجري خوب مجري‌اي است كه تلويزيون‌ها به خاطر او روشن بماند و مردم كانال را تغيير ندهند گفت: مجري‌اي كه بتواند با نحوه اجرايش و مسايلي كه مطرح مي‌كند موجب شود مخاطبين زماني كه تلويزيون خود را روشن مي‌كنند كانال را تغيير ندهند موفق است حالا اين مجري مي‌تواند به هر شكلي باشد.

كرمي در پايان با تاكيد بر اينكه از كلمه صميمانه براي مجري و ميهمان در برنامه‌هاي تلويزيوني گريزان هستم به خبرنگار ايسنا گفت: من به عنوان يك مجري شخصا با اين مساله مخالفم كه مجري تحت عنوان راحت و صميمي بودن با مخاطبان و ميهمانان هر آنچه كه دلش مي‌خواهد به مصاحبه‌شونده بگويد و هر طور مي‌خواهد با او صحبت كند؛ به عقيده من اجرا بايد محترمانه و صميمانه باشد چرا كه منجر به بي‌ادبي و بي‌حرمتي مي‌شود. من هميشه از واژه صميمانه مي‌گريزم به دليل اينكه معتقدم در درجه اول اجرا بايد محترمانه و سپس صميمانه باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha