• شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91030603609
  • خبرنگار : 71442

تلويزيون چه اندازه مي‌تواند در انتخاب مجري ريسك‌پذير باشد؟

يك تهيه‌كننده: هر مجري در برنامه و شبكه‌ي خاص خود شركت مي‌كند تا مخاطب سردرگم نشود

يك تهيه‌كننده: هر مجري در برنامه و شبكه‌ي خاص خود شركت مي‌كند تا مخاطب سردرگم نشود

عليرضا سپهرين با اعتقاد بر اين‌ كه هر برنامه‌ي گفت‌وگو محور مخاطب خاص خود را دارد، خاطرنشان كرد: اگر هر برنامه‌ي گفت‌وگو محوري مخاطب خودش را بشناسد، آن برنامه نيز براي مخاطب خود مي‌تواند جذاب باشد، حتي اگر هيچ دكوري هم نداشته باشد.

عليرضا سپهرين با اعتقاد بر اين‌ كه هر برنامه‌ي گفت‌وگو محور مخاطب خاص خود را دارد، خاطرنشان كرد: اگر هر برنامه‌ي گفت‌وگو محوري مخاطب خودش را بشناسد، آن برنامه نيز براي مخاطب خود مي‌تواند جذاب باشد، حتي اگر هيچ دكوري هم نداشته باشد.

اين تهيه‌كننده در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه هر برنامه‌‌هاي گفت‌وگو محوري براي مخاطب خاص خود جذاب است، خاطرنشان كرد: با توجه به اين‌كه «فرصت برابر» قشر خاصي از جامعه را دربرمي‌گيرد و موضوع آن آموزشي است، در نتيجه جذابيت اين نوع برنامه‌‌هاي گفت‌وگو محور، حضور دبيران و كارشناسان اين حوزه را مي‌طلبد و در كنار آن بخش‌هاي مشاور تحصيلي، بحث‌هاي انگيزشي و بحث‌هاي روحي و رواني براي دانش‌آموزان كه بتوانند استفاده و راهنمايي‌هاي لازم را از آن ببرند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: هر برنامه بايد مخاطب خودش را پيدا كند، اما اگر برنامه‌اي كه موضوع آن عام است، صرفا در حول موضوعات، گفت‌وگويي صورت بگيرد، جذاب نخواهد بود.

سپهرين در پاسخ به اين پرسش كه رسانه تا چه ميزان مي‌تواند در انتخاب مجري ريسك‌پذير باشد؟ اظهار كرد: در برنامه‌هاي گفت‌وگو محور و به ويژه برنامه‌هاي گفت‌وگو محور عام، مجري يك محور اساسي در جذب مخاطب است كه در اين خصوص در سازمان صدا‌وسيما بخشي به عنوان «سامان‌دهي مجريان» صورت گرفته است.

اين بخش در اين مورد تلاش مي‌كند كه هر مجري در برنامه با محوريت خاص خود حضور داشته باشد و به گونه‌اي نباشد كه در هر برنامه‌اي و هر شبكه‌اي حضور داشته باشند. اين پيگيري‌ها باعث مي‌شود كه بينندگان هم سردرگم نشوند و در نتيجه تصميم گرفته شده است براي اين‌كه تداخل بين شبكه‌ها انجام نشود، هر شبكه مجري خاص خود را داشته باشد.

اين تهيه‌كننده در ادامه درباره‌ي برنامه‌ي «فرصت برابر» كه از شبكه‌ي آموزش به روي آنتن مي‌رود، توضيح داد: در كنار برنامه، گزارش‌هايي داريم كه به معرفي رشته‌ها و به دنبال آن معرفي دانشگاه‌هاي كشور مي‌پردازد تا دانش‌آموزان در ارتباط با انتخاب رشته‌ي تحصيلي‌شان دچار ترديد نشوند و به موقعيت‌هاي شغلي اين رشته پي ببرند.

هم‌چنين در ارتباط با معرفي دانشگاه‌ها تلاش بر اين بود تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان با امكانات دانشگاه‌ها آشنا شوند تا نگراني از تحقيق و عدم آشنايي با آن دانشگاه مد نظر را نداشته باشند.

سپهرين در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود، درباره‌ي ويژگي برنامه‌ي «كارنامه 20» كه تهيه‌كننده‌ي آن است، توضيح داد: اين برنامه ويژه سال اول تا سوم دبيرستان است و در آن صرفا به دانش‌آموزان نكات كلديي براي امتحانات نهايي آموزش داده مي‌شود كه تا پايان خرداد‌ ماه ادامه دارد.

به گزارش ايسنا، برنامه‌ي «كارنامه 20» در 80 قسمت 25 دقيقه‌اي براي ارتقاء سطح تحصيلي و نمره كارنامه دانش‌آموزان توليد شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha