• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91022514832
  • خبرنگار : 71234

/بررسي لايحه بودجه 91/

مجلس تصويب كرد: تخصيص بخشي از منابع صندوق توسعه‌ به خريد هواپيما،حمل ونقل شهري و...

مجلس شوراي اسلامي با تصويب بندي از لايحه بودجه 91 ، بخشي از منابع صندوق توسعه‌ي ملي را براي پرداخت تسهيلات به بخشهاي غير دولتي آب و كشاورزي، سرمايه‌گذاري در طرحهاي توسعه‌يي بالا دستي نفت و گاز، صنعت و معدن و خريد هواپيما اختصاص داد.

مجلس شوراي اسلامي با تصويب بندي از لايحه بودجه 91 ، بخشي از منابع صندوق توسعه‌ي ملي را براي پرداخت تسهيلات به بخشهاي غير دولتي آب و كشاورزي، سرمايه‌گذاري در طرحهاي توسعه‌يي بالا دستي نفت و گاز، صنعت و معدن و خريد هواپيما اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نمايندگان مجلس در نوبت صبح جلسه علني امروز (دوشنبه) وارد بررسي مواد مراعا مانده در بخش درآمدي لايحه بودجه شدند و بر اين اساس اصلاحات كميسيون تلفيق در مورد جزء دو بند 5 لايحه بودجه را تصويب كردند.

طبق اين مصوبه مقرر شد كه ماده 84 قانون برنامه 5 توسعه در مورد صندوق توسعه ملي در سال 91 با اصلاحات اجرايي شود.

بر اين اساس 10 درصد از منابع جهت پرداخت تسهيلات به بخشهاي غير دولتي به طرحهاي داراي توجيه فني، اقتصادي، مالي و اهليت متقاضي به صورت پرداخت و بازپرداخت ريالي در بخش آب و كشاورزي تخصيص مي‌يابد.

در تبصره‌ي اين جزء نيز آمده است كه تا 2 درصد از منابع اين جزء با معرفي كميته امداد امام خميني و سازمان بهزيستي پرداخت مي‌شود.

همچنين طبق اين بند حداقل مبلغ 2 ميليارد دلار براي قطارهاي شهري كلان‌شهرها و حمل و نقل عمومي شهري تخصيص مي‌يابد.

در اين بند مقرر شده است كه 18 درصد از منابع به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي يا تعاوني براي طرحهاي توسعه‌اي بالادستي نفت و گاز با اولويت ميادين مشترك با تضمين وزارت نفت بدون انتقال مالكيت نفت و گاز موجود توليدي تخصيص مي يابد.

همچنين مقرر شد كه پنج درصد از منابع صندوق توسعه ملي نيز براي خريد هواپيما به صورت تسهيلات ارزي با اقساط حداقل 10 ساله براي شركتهاي هواپيمايي غيردولتي ايراني مطابق با اساسنامه‌ي صندوق تخصيص يابد.

همچنين بر اين اساس تسهيلات به صادر كنندگان كالاها و خدمات فني و مهندسي و شركتهاي خصوصي و تعاوني ايراني اعطا مي‌شود.

طبق جزء ديگري از اين بند، تامين منابع ريالي طرحهاي ارزي – ريالي تصويب شده در بانكها بر عهده سرمايه‌گذار و بانك عامل است بر اين اساس مقرر شد كه با مصوبه مجلس ده درصد از منابع صندوق توسعه‌ي ملي به صورت ريالي براي بخش صنعت و معدن غير دولتي ( به استثناء بخش ساخت مسكن) اختصاص يابد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha