• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91021709313
  • خبرنگار : 71404

/جذابيت، حلقه‌ي گمشده برنامه‌هاي گفت‌وگو محور سيما/

تهيه‌كننده «صبحي ديگر»: مردم از حرف‌هاي تكراري در گفت‌وگوهاي تلويزيوني خسته‌اند

تهيه‌كننده «صبحي ديگر»: مردم از حرف‌هاي تكراري در گفت‌وگوهاي تلويزيوني خسته‌اند

تهيه‌كننده برنامه «صبحي ديگر» كه در حال حاضر روي آنتن شبكه آموزش است، درباره‌ي جذابيت برنامه‌هاي گفت‌وگو محور گفت: به عنوان يك تهيه‌كننده هميشه معتقدم در برنامه‌هاي گفت‌وگو محور درباره‌ي مباحثي كه جزو دغدغه‌هاي اصلي مردم است صحبت شود.

تهيه‌كننده برنامه «صبحي ديگر» كه در حال حاضر روي آنتن شبكه آموزش است، درباره‌ي جذابيت برنامه‌هاي گفت‌وگو محور گفت: به عنوان يك تهيه‌كننده هميشه معتقدم در برنامه‌هاي گفت‌وگو محور درباره‌ي مباحثي كه جزو دغدغه‌هاي اصلي مردم است صحبت شود.

سيد رامين موسوي ملكي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه صحبت از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي مردم كمك بزرگي به جذابيت اينگونه برنامه‌ها مي‌كند، اظهار كرد: مردم از حرف‌هاي تكراري خسته‌اند و مباحثي را مي‌خواهند كه نياز جامعه است و به نوعي دغدغه‌ي آنها محسوب مي‌شود؛ به عنوان مثال در برنامه «صبحي ديگر» كه هر روز از شبكه آموزش به روي آنتن مي‌رود، برخي گفت‌وگوهاي ما حتي دو ساعت هم طول مي‌كشد ولي در عين طولاني بودن براي مخاطبان جذاب است؛ چرا كه احساس مي‌كنند هم مقداري از نيازشان برآورد مي‌شود و هم به تجربيات آنها افزوده مي‌شود.

وي اضافه كرد: در كنار صحبت از دغدغه‌هاي مردم اگر بتوانيم از كارشناسان خوب هم استفاده كنيم و يك مجري قابلي هم داشته باشيم قطعا برنامه‌هاي گفت‌وگو محور جذاب‌تر خواهد شد.

او گفت: من هميشه درباره‌ي كارشناسان برنامه اين نكته مثال را مي‌زنم كه كارشناساني داريم كه مدرك تحصيلي عالي دارند ولي فن بيان خوبي ندارند، در حالي كه ما در ساخت يك برنامه‌ي گفت‌وگو محور بايد همه‌ي فاكتورها اعم از كارشناس خوب، فن بيان بالا و خوب، برقراري ارتباط را دركنار هم قرار دهيم تا يك برنامه‌ي خوب و جذاب ارائه دهيم.

موسوي در ادامه درباره‌ي اينكه برخي برنامه‌هاي گفت‌وگو محور تلويزيون با ناديده گرفتن محتواي اصلي به دكور و مجري بسنده مي‌كنند مخالفت كرد و ادامه داد: من با اين مساله شديدا مخالف هستم؛ چرا كه در برنامه‌سازي به فرم خيلي اعتقاد دارم‌، ما اگر در يك برنامه دكور و مجري خوبي داشته باشيم ولي كارشناس و محتواي خوبي نداشته باشيم شايد قسمت‌هاي آغازين برنامه براي مخاطب جذاب باشد ولي به مرور زمان بعد از چندين قسمت زماني كه دكور و مجري برايشان عادي شود دلشان مي‌خواهد حرف‌هاي نو و جديدي از برنامه ياد بگيرند؛ بنابراين اين امر طبيعي است كه اوايل برنامه، بيننده جذب دكور و مجري شود ولي بعدها كه تكرار شود قطعا استقبالي نخواهد شد.

تهيه‌كننده برنامه «صبحي ديگر» در پاسخ به اينكه مجري گفت‌وگوهاي تلويزيوني چقدر مي‌تواند در جذابيت اين برنامه‌ها تاثيرگذار باشد؟ خاطرنشان كرد: ما يك بار با يكي از مديران سازمان صدا و سيما جلسه‌اي داشتيم كه در آن جلسه يك حرف خيلي خوبي زد و هميشه آن را در ذهن دارم و آن هم اين بود كه مجري به عنوان قائم مقام سازمان صداوسيماست و در واقع ويترين تلويزيون جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شود، بر اين اساس معتقدم مجري برنامه در جذابيت خيلي تاثيرگذار است ولي فقط هم نمي‌شود به مجري بسنده كرد.

وي افزود: علاوه بر مجري هميشه در پشت صحنه برنامه‌هاي گفت‌وگو محور بايد يك مغز متفكري باشد كه مجري را هدايت كند و مجري هم بتواند به نحو احسن اين تجربيات را به مخاطب منتقل كند به نظر من اگر ما يك محتوا و دكور خوبي داشته باشيم ولي در عوض مجري ما توانمند نباشد قطعا دچار مشكل مي‌شويم و اصلا جذابيتي ايجاد نمي‌كند.

موسوي ملكي در پايان به ايسنا گفت: در كل به اين باورم كه برنامه‌هاي گفت‌وگو محور تلويزيون همانند يك زنجير هستند كه بايد به يكديگر وصل شوند و تهيه كننده هم كه به عنوان مغز متفكر برنامه شناخته مي‌شود بايد افرادي متخصص را دور هم جمع كند و از آنها به نحو احسن در جهت اهداف برنامه استفاده كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha